У киянки з кредитної картки ПриватБанку без її дозволу списали 50 тисяч гривень - що вирішив суд

ПриватБанком здійснюється щомісячне нарахування відсотків за користування кредитними коштами клієнту шляхом збільшення суми загальної заборгованості та, відповідно, розміру кредитного ліміту

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з кредитки 50 тисяч гривень

Жінка втратила з кредитної картки ПриватБанку кошти у сумі 50 тисяч гривень. Однак вона не ініціювала вказану операцію. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 5 вересня 2025 року. 

23.02.2022 року без волевиявлення та попередньої обізнаності жінки з її карти/карткового рахунку були списані кошти у сумі 50 тисяч гривень. Вона звернулась до поліції з заявою, в якій вказала про заволодіння коштами на її картковому рахунку в сумі 50 тисяч гривень невідомою особою та невідомим для клієнта способом. Зазначене стало підставою внесення відомостей про вчинення злочину за ч. 1 ст. 185 КК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань. ПриватБанком здійснюється щомісячне нарахування відсотків за користування кредитними коштами клієнту шляхом збільшення суми загальної заборгованості та, відповідно, розміру кредитного ліміту. 

"Позивачем не надано жодного доказу щодо несанкціонованих транзакцій, не надано суду належних та допустимих доказів порушеного права позивача. Позивачем не доведено, що кошти переведені без її волевиявлення, не за її власним розпорядженням. Наявність кримінального провадження не може свідчити, через презумпцію невинуватості, про вчинення злочину стосовно позивача до винесення вироку, яким такі обставини можуть бути встановлені, а також не може бути підставою для звільнення її від обов'язку належного виконання зобов'язання та виконання Умов та Правил про надання банківських послуг у випадку настання певних обставин, передбачених ними. Згідно з матеріалами справи клієнтом не вжито заходів щодо запобігання втрати чи розкрадання картки, ПІНу (персонального ідентифікаційного номера) або використання іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Тому в цьому випадку відповідальність за операції, що проводилися несе тільки клієнт", - заявили у ПриватБанку. 

 Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Надавши реквізити картки, облікові дані входу та авторизувавши нетиповий пристрій з фінансового телефону, вона втратила контроль над платіжним засобом, оскільки треті особи отримали доступ до її Приват-24.

"Враховуючи те, що позивач своїми діями сприяла розголошенню інформації третім особам, суд приходить до висновку що вина за проведені транзакції цілком і повністю лежить на стороні позивача. Таким чином, неправомірності дій чи бездіяльності банку, як сторони договору, на проведення платежів на час розгляду даного позову не встановлено, отже, здійснене банком списання коштів не може вважатись безпідставним і виключає відповідальності відповідача згідно з умовами договору та вимогами законодавства. З матеріалів справи вбачається, що 17.05.2022 року поліція відкрила кримінальне провадження. Разом з тим, матеріали справи не містять відомостей щодо результатів розслідування вказаного кримінального провадження. Враховуючи вищевикладене, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин та правові норми, які підлягають застосуванню до цих правовідносин, розглянувши спір між сторонами з підстав, зазначених в позові, суд приходить до остаточного висновку про необґрунтованість позовних вимог. Відтак, позовні вимоги не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити