«Гості» — це пісня про усіх нас, про господарів та господинь, про гостей, яких так приємно чекати. Про тих, хто заходить ненадовго, і тих, хто залишається. Дякуємо усім вам, що надсилали свої відео: танцювали, співали, ділилися своїм життям під цю пісню.
Як відкрити і монетизувати власне ЗМІ, і навіщо це потрібно
У Києві пройшла масштабна конференція #TIM 2021: Telecom IT Media — міжнародний майданчик, що об'єднав понад 1000 учасників і більше 100 спікерів. Ключові гравці ринку інфокомунікацій обговорювали бізнес, телекомунікації, IT, медіа, інвестиції та багато іншого.
За два дні івенту представники ЗМІ, технологічних компаній, кіберспортивних організацій і державних органів встигли обговорити важливі зміни і останні тренди в телекомі, медіа та IT, поділилися досвідом та власним баченням розвитку цих напрямків.


На конференції серед спікерів виступив Сергій Шишкін - співзасновник інтернет-провайдера "Фрегат", засновник і ідеолог медіахолдингу Інформатор. Він розповів про розвиток сучасного онлайн-медіа на прикладі informator.ua.
Головні тези його виступу наводимо нижче:
Ідея створення власного ЗМІ прийшла кілька років тому.
"Все почалося з "Фрегата", який поступово зростав, розвивався і перетворився в масштабну машину — і все ще входить до топ інтернет-провайдерів України. Поступово вплив став падати — люди перестали користуватися форумами, локальні "тусовки" стали розпадатися. Крім того, грубо кажучи, нам набридло заробляти гроші, захотілося соціальної реалізації. І якраз виявилося, що поруч немає якісних локальних ЗМІ. Ми вирішили працювати в цьому напрямку, побудували редакцію, відкрили пресцентр, відкрили такий маленький локальний сайтик на домені dp.ua. У якийсь момент стало зрозуміло, що ми рухаємося в правильному напрямку, року за півтора, ми стали ЗМІ №1 в Дніпрі. Слідом за цим почалася ефективна комерційна історія".
На думку Сергія Шишкіна, локальні ЗМІ на зразок Інформатора мають велике майбутнє. Пандемія тільки зміцнила позиції таких ресурсів, тому що все більше людей з офлайну йде в онлайн.
"Ми відкрили кілька редакцій в області - Нікополь, Кривий Ріг, кілька радіостанцій. Потім подумали, як масштабувати цей досвід на всю країну. Можу сказати, що виходить. Є ще куди рости, і ми будемо намагатися це робити".

Сергій Шишкін розповідає: в монетизації контенту головне — аудиторія. Щоб заробляти гроші, потрібно спочатку заробити перегляди — і це мають бути реальні люди, жива аудиторія. Найкраще розвивати відразу кілька напрямків.
"Наприклад, Інформатор продукує три види контенту: текст, фото і відео. Це дозволяє охопити максимально широку аудиторію і задовольнити її потреби в інформації. Коли охоплення великі, рекламодавців навіть не доводиться шукати — вони приходять до тебе самі. У цілому, це приносить досить грошей, щоб було цікаво цим займатися".
Запустити власне ЗМІ з нуля — не просто, це вимагає зусиль і часу. Прискорити цей процес можна, купивши частково готовий продукт. Приклад — франшиза Інформатора.
"Покупець франшизи Інформатор отримує найважливіше — це час. Ми вважаємо, що ціла низка провайдерів знаходяться в ситуації, подібної до тієї, в якій ми опинилися колись. Немає жодного секрету в тому, що всі вони можуть спробувати відкрити власне ЗМІ. Але рости "від Адама і Єви" — це довго. До отримання першої нормальної аудиторії може пройти пів року, а до значущих цифр і декілька років. Стартуючи з Інформатором, є можливість заощадити півтора року. А півтора року це багато — і в грошах, і в зусиллях".

"Спочатку розуміємо, чи поділяє він нашу ідеологію, наші принципи, чи готовий він не просто себе піарити, а давати людям новини. Якщо так, то в такому випадку ми надаємо франчайзі все: від домену, движка, фірмового стилю і до інструментів монетизації. Редакцію йому потрібно розвивати на місці, але ми за руку водимо і на руках носимо — все пояснюємо".
Як розповів Сергій Шишкін, вартість відкриття редакції залежить від декількох факторів: віртуальна чи фізична редакція планується, яка кількість працівників, чи цілодобова редакція, а ці пункти безпосередньо залежать від розміру міста.
"ЗМІ це не лише про гроші, це ще й про соціальну відповідальність. Це можливість доносити читачам правильні сенси. Попереджати, розповідати про небезпеки. Так, нас часто дорікають, що ми багато пишемо про події. Але якось знайомий мені сказав, мовляв "я часто слухаю Інформатор, про всі ці аварії, і тепер замислююся, чи варто "притопити" на останніх секундах світлофора чи краще зупинитися". А це значить, що своєї мети ми досягаємо".
Подивитися виступ повністю можна на відео нижче:


Фото: Максим Торпан