Стало відомо, коли Укрзалізниця запустить пряме сполучення євроколією до Ужгорода

Наразі міністерство координує підготовку нових проєктних заявок для подальшого залучення коштів Євросоюзу для розбудови прикордонної інфраструктури

Укрзалізниця
Пряме залізничне сполучення євроколією до Ужгорода планують запустити у другій половині 2025 року

Пряме залізничне сполучення євроколією до Ужгорода планується запустити у другій половині 2025 року. Відповідну заяву зробив міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба. Про це пише ЦТС.

Під час зустрічі Кулеба з Європейським комісаром з питань сталого транспорту та туризму Апостолом Ціцікостасом також обговорив стабільне функціонування Угоди про лібералізацію вантажних перевезень ("транспортний безвіз"), розбудову пунктів пропуску за підтримки програм Євросоюзу, розвиток та відновлення портової інфраструктури, модернізацію залізничної мережі, будівництво євроколії та приведення у відповідність українського законодавства до стандартів Євросоюзу.

"Транспортний безвіз" дозволив суттєво збільшити експорт українських товарів автомобільним транспортом до ЄС, а європейських - до України. Відтак імпорт Євросоюзу до України дорогами зріс на 11%, експорт України до ЄС - майже на 6%. Це підтверджує, що майбутнє перевезень - у лібералізації та відсутності необхідності повертатись до дозволів. Ми очікуємо, що угода про лібералізацію вантажних перевезень буде продовжена, а згодом стане безстроковою, адже інтеграція України до ЄС це також і про інтеграцію до транспортного простору та ринку перевезень", - наголосив Кулеба.

Наразі міністерство координує підготовку нових проєктних заявок для подальшого залучення коштів Євросоюзу для розбудови прикордонної інфраструктури.

Програма розбудови в Україні колії євростандарту

Укрзалізниця розпочала реалізацію стратегічної програми розбудови в Україні колії євростандарту. В рамках цього проєкту УЗ перекладає широку колію, вирівнюючи її на перегоні Струмківка-Чоп, де надалі також паралельно буде укладена євроколія. Вже перекладено 3,5 км колій з 8,3 км необхідних. Ці роботи планується завершити цього року. Крім того, відремонтовано міст і триває оновлення відповідних комунікацій. Між Ужгородом та Чопом будуть функціонувати дві паралельні колії: широка - 1520 мм та євроколія - 1435 мм. Загальна вартість проєкту 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). Укрзалізниця отримала можливість реалізувати цей проєкт у результаті успішної участі в конкурсному відборі проєктів CEF у 2022 році.

Раніше "Наші гроші" із посиланням на "Прозорро" повідомляли, що регіональна філія "Львівська залізниця" АТ "Укрзалізниця" 31 грудня за результатами тендеру замовила ПрАТ "Сєвєродонецьке науково-виробниче об’єднання "Імпульс" роботи для будівництва євроколії Чоп-Ужгород вартістю 244 млн грн. За умовами угоди, до середини літа 2025 року потрібно реконструювати пристрої сигналізації, централізації та блокування (СЦБ), зв’язку та радіозв’язку в рамках нового будівництва залізничної колії шириною 1435 мм від станції Чоп до станції Ужгород.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube