Шмигаль: акциз на пальне тепер частково фінансуватиме місцеві бюджети

Читать на русском

Дохід з ввезення пального буде частково виділятися на потреби місцевих бюджетів

Читать на русском
Шмигаль: акциз на пальне тепер частково фінансуватиме місцеві бюджети
Шмигаль: акциз на пальне тепер частково фінансуватиме місцеві бюджети

Дохід з ввезення пального буде частково виділятися на потреби місцевих бюджетів

На останньому засіданні Уряд затвердив зарахування доходів від акцизу на паливо до бюджетів місцевого самоврядування. Мова йде про акцизний податок як з виробленого в Україні, так і з ввезеного на нашу митну територію палива. З отриманих коштів місцеві бюджети отримуватимуть 13,4%.

Про це розповів прем’єр-міністр України Денис Шмигаль після засідання Уряду. Таке рішення вирішили прийняти, аби посилити фінансову спроможність громад. Звичайно, виділення коштів також має зберегти баланс бюджетів та не нашкодити іншим категоріям витрат. 

«Для посилення фінансової спроможності громад сьогодні ухвалюємо рішення про механізм зарахування до місцевих бюджетів 13,4% від акцизу за пальне. У 2023 році залишаємо ці кошти у громад, аби місцева влада мала додаткові ресурси на відбудову інфраструктури та соціальні видатки», – заявив Шмигаль.

Порядок зарахування зазначеною частини податку розробили з урахуванням всіх положень нової частини четвертої статті 64 Бюджетного кодексу. Наразі оптимальною сумою назначили 13,4%, проте далі будуть дивитися на результати проведених робіт. 

Що цьому передувало

Раніше Антимонопольний комітет провів два дослідження внутрішнього ринку світлих нафтопродуктів (високооктанових бензинів та дизельного пального). Згідно з їхніми результатами, Кабміну порадили повернути контроль за обігом пального в Україні. Причиною тому стали недостатня якість пального на ринку, цінова політика та нерівномірність розподілу. 

Варто додати, що російська агресія проти України привела до початку паливної кризи навесні. Справа в тому, що до початку вторгнення країна отримувала паливо з рф та Білорусі. У 2021-му році 62% дизельного палива та 50% бензину надходили саме з цих країн. Наразі ці маршрути перекриті, але Україна вже змогла налагодити нові маршрути та подолати дефіцит пального – наразі проблем з паливом в країні немає. 

Нагадаємо, чому мобільні оператори підвищують тарифи попри проблеми зі зв'язком.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.