У травні ринок пального в Україні буде спокійним
В Україні у травні очікувати зростання цін на бензин та дизель не варто. Навпаки вони можуть впасти. Однак надалі ситуація зміниться.
Як пише видання Дело, зростання цін на паливо варто очікувати в другій половині червня, за кілька тижнів до того як має відбутися зростання податків на пальне. На наступному ж тижні (1-7 травня) ринок очікує зниження цін після того, як на минулому тижні (24-30 квітня) впала вартість нафти. А от ціни на автогаз можуть дещо зрости на фоні скорочення постачання сумішей з російського автогазу.
На наступному тижні ціни на пальне знизяться. Це зумовлено зниженням котирувань на нафту наприкінці минулого тижня, коли Brent торгувалася за 77-80 доларів за барель. Таку думку висловив, засновник групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін.
"Ціни на нафту падають, попри рішення ОПЕК+ скоротити видобуток нафти. Ймовірно світова економіка все ще знаходиться в кризі та не може спожити навіть ту нафту що зараз видобувають", - говорить Льоушкін.
За його словами, зниження цін, швидше за все не вплине на роздрібний ринок палива. Однак, якщо низхідний тренд нафтових цін продовжиться і на наступному тижні, варто очікувати зниження цін на АЗС. Хоча окремі мережі АЗС все ж можуть несуттєво знизити ціни на паливо.
"У травні ринок пального в Україні буде спокійним. Жодних передумов до фундаментальних змін на ньому я не бачу. Ціни на нафту також коливаються теж досить плавно, через те що у світі є профіцит нафти", - наголошує Льоушкін.
Він зазначає, що ціни на паливо можуть зрости у другій половині липня. Адже з 1 липня в Україні вступить в дію повернення ПДВ у 20% на пальне.
"В такому разі, ціни на АЗС дещо зростуть за кілька тижнів перед тим як норма почне діяти", - каже Льоушкін.
Аналітик профільного видання "Нафторинок" Олександр Сіренко також вважає, що в травні тренди на українському ринку пального будуть низхідними, насамперед через відносно низькі ціни на нафту. При цьому він зазначає, що постачання палива в країну за підсумками квітня були дещо вищими ніж в березні. Тому на фоні обмеженого споживання та помірних цін на нафту експерт очікує зниження цін на паливо гуртом та вроздріб.
На думку Сіренка, ситуація на ринку автогазу відрізняється від тої, яка є на ринку бензину та дизпалива. Так, у квітні в Україну скоротились обсяги постачання автогазу з напрямку Румунії та підвищилися обсяги, котрі йшли з країн Балтії та Польщі. З північного напрямку в Україну в основному заходили суміші дешевого російського автогазу, що тиснуло і на ціни на українському ринку.
"Попит на автогаз зараз підріс, а обсяги дешевого російського ресурсу навпаки знижуються. Ми очікуємо, що в травні обсяги автогазу з російської сировини знизяться, а українські трейдери більше возитимуть ресурс з південного напрямку, де автогаз коштує дорожче. Через це ціни на АЗС зростуть", - говорить Сіренко.
Зниження податку на додану вартість (ПДВ) на паливо після початку війни до 7% було помилковим рішенням. Його повернуть на колишній рівень 20%. Це відбудеться вже у липні. Про це у нещодавньому інтерв'ю розповів голова фінансового комітету Верховної ради Данило Гетманцев.
"Згадайте рішення початку 2022 року про скасування акцизу та зменшення ставки ПДВ до 7% на паливо. Воно призвело до виходу ринку в білу? Ні. Нелегальні бочки виросли як гриби після дощу", - заявив Гетманцев.
За його словами, з 1 липня ПДВ на паливо відновиться до довоєнних ставок, які були на рівні 20%. Гетманцев наголосив, що зниження цих ставок лише вплинуло на заробіток трейдерів.
"Я вважаю, що зниження цих ставок було величезною помилкою. Це абсолютно ніяк не вплинуло на ціну палива. Це лише вплинуло на заробіток трейдерів", - додав Гетманцев.
Раніше ми писали, чому російське пальне загрожує ринку України. Крім того, в Україні за рік злетіли ціни на бензин.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.