Сервіз Німецької Демократичної Республіки не пережив пересилання «Укрпоштою»: яку компенсацію вимагали у суді

Крихке потрібно пересилати у дерев’яних ящиках з ущільнювачем

Сервіз Німецької Демократичної Республіки не пережив пересилання «Укрпоштою»: яку компенсацію вимагали у суді

У січні 2022 року чоловік придбав через OLX столовий сервіз на 12 персон «Henneberg Porzellan», зроблений ще у Німецькій Демократичній Республіці. Покупець обрав доставку через «Укрпошту». Проте, коли сервіз доставили, то виявилося – деякі предмети не «пережили» поїздку. Через це на поштову компанію подали до суду і вимагали компенсацію збитків.

На початку цього року чоловік придбав через OLX столовий сервіз на 12 персон «Henneberg Porzellan». Доставку обрав за допомогою «Укрпошти». За словами покупця, власниця сервізу у поштовому відділенні Миколаєва за допомогою працівників відділення запакувала його у повітряно-бульбашкову плівку та поклала у одношаровий картонний ящик. У пошті на посилку приклеїли декілька печаток та зробили ручні записи «не кидати крихке» і «хрупкоє». Проте, це не вберегло сервіз від пошкоджень.

Коли чоловік отримав відправлення у м. Борщів Тернопільської області, то знайшов у посилці розбиті предмети. В акті зафіксували пошкодження п’яти тарілок та двох супниць. Через це він поскаржився до компанії і вимагав відшкодування збитків. Їх він оцінив у 1459,66 грн, а моральну шкоду - в 3 тис. грн.

Проте, йому відмовили через те, що нібито сервіз вже був запакований, коли його відправляли на пошті. А при доставці коробка була цілою, неушкодженою та її ніхто не розпаковував до отримання. Але чоловік наполягав, що працівники пошти бачили товар та неналежно запакували його з порушенням правил упакування поштових відправлень.

Що було у суді

Через те, що сторони не знайшли порозуміння, справа потрапила до суду. Згідно з пояснень начальника поштового відділення у Миколаєві, 29 січня цього року для сервізу придбали коробку на 30 кг, повітряно-бульбашкову плівку і самостійно спакували сервіз. Тобто відправник обрав упаковку, яка була не призначена для пересилання сервізу. Тому «Укрпошта» не може нести відповідальності за пошкодження посилки. До того ж, відправлення пересилали без опису,  упаковка та контрольні етикетки не були пошкоджені, а маса відправлення відповідала масі при отриманні.

У відповідь на це покупець сервізу заявив, що «Укрпошті» взагалі заборонено відправляти порцеляну без належного упакування. І такі посилки операторами зв`язку не повинні прийматися. Це підтвердилося під час розгляду справи у суді. Згідно з вимогами, скляні чи інші крихкі предмети кожен окремо мали б загорнути у повітряно-бульбашкову плівку та покласти в ящик з тришарового гофровані картону або дерев`яний ящик, заповнений пінопластовим ущільнювачем чи гофрокартоном. Проте, сервіз відправили без такого пакування і він постраждав.

Також суддя зазначив, що розмір завданої фактичної шкоди не вдалося підтвердити доказами. Тому 19 липня 2022 року у стягненні грошей за пошкоджений сервіз було відмовлено. Проте власник частини сервізу був наполегливий і подав апеляційну скаргу. Але результати її розгляду ще не з’явились у судовому реєстрі.

Інформатор писав, що «Укрпошта» випустить марки на честь Дня захисників і захисниць України.

 Олена Скобцева

 

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube