Перцовський заявив, що атаки, внаслідок яких постраждали десятки підстанцій, пов'язані з різким збільшенням кількості безпілотників великої дальності, що їх виробляє російський військово-промисловий комплекс
З літа Росія розв'язала масовану хвилю атак на українські залізниці, використовуючи нову тактику для завдання ударів по ключових вузлах за допомогою безпілотників великої дальності, але поки мережа тримається. Про це розповів голова правління «Укрзалізниці» Олександр Перцовський в інтерв’ю Reuters.
«Вони діють систематично, виводячи з ладу одну підстанцію за іншою або ключові залізничні вузли, щоб зупинити пасажирські поїзди та посіяти паніку та недовіру серед людей», - заявив Олександр Перцовський в інтерв'ю, яке він дав у вагоні поїзда на центральному вокзалі Києва.
За його словами, з літа бомбардування зазнали п'ять або шість ключових залізничних вузлів. Особливої уваги нападу на військові вантажі, схоже, не приділяли.
"По суті, це удари по цивільній інфраструктурі", - сказав голова правління.
Перцовський заявив, що атаки, внаслідок яких постраждали десятки підстанцій, пов'язані з різким збільшенням кількості безпілотників великої дальності, що їх виробляє російський військово-промисловий комплекс.
«Раніше у них просто не було достатньо ресурсів, щоби один бойовий дрон, такий як «Шахед», міг вистежити локомотив. Тепер вони можуть дозволити собі використовувати «Шахеди» для поразки окремих локомотивів, а не стратегічних цілей», - каже голова правління.
Безпосереднє припинення руху поїздів після атаки зазвичай триває від 6 до 12 годин, і електровози замінюються дизельними локомотивами, доки не відновиться електропостачання. Перцовський повідомив, що перебої було зведено до мінімуму і транзит військових вантажів не постраждав. Але експлуатація дизельних локомотивів приблизно в п'ять разів дорожча з розрахунку на кілометр, ніж їх електричних аналогів, що є додатковим головним болем для компанії, яка має серйозні фінансові проблеми.
Залізниця також стикається з диверсіями з боку агентів, завербованих Росією в Україні. Українські спецслужби регулярно повідомляють про затримання людей, які звинувачуються у змові з метою підриву вразливих ділянок залізничної мережі. За словами Перцовського, це менша загроза, ніж російські авіаудари, проте випадки саботажу зростають: цього року зафіксовано десятки випадків.
За оцінками Світового банку, близько 30% залізничних колій України перебувають у стані «ремонту після пошкоджень». Деякі мости неодноразово зазнавали ударів російських військ під час війни і щоразу ремонтувалися, але Перцовський відмовився уточнити, які саме, пославшись на міркування безпеки. Він сказав, що компанія продовжить ремонтні роботи у колишньому темпі.
Російські війська в ніч на четвер, 18 вересня, атакували залізничну інфраструктуру у Полтавській області. Виникли пожежі. Як наслідок - затримуються декілька поїздів. Як повідомила Укрзалізниця, внаслідок нічного обстрілу Полтавщини та тимчасового знеструмлення кількох дільниць у регіоні задіяли резервні тепловози. Станом на ранок в межах 3 годин затримуються декілька пасажирських поїздів:
17 вересня, Росія теж атакувала інфраструктуру залізниці. Затримки потягів були масовими. Диспетчери також були змушені зупиняти низку потягів на безпечній відстані від зон ураження. 17 вересня РФ намагалась вивести з ладу підстанції, які живлять залізничну мережу. Мета таких ударів - паралізувати перевезення пасажирів і вантажів, зірвати стабільну роботу транспорту та посилити тиск на людей і економіку.