Єдина інформаційна система соціальної сфери об’єднає дані з різних реєстрів і дозволить державі в режимі онлайн перевіряти та оновлювати інформацію про громадян
Сьогодні, 18 вересня, Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт №11377, який створює Єдину інформаційну систему соціальної сфери. Ініціатива Кабміну передбачає об’єднання даних про громадян із різних реєстрів у спільній електронній платформі. Про це свідчать дані у картці законопроєкту на сайті Верховної Ради.
Як пише "Судово-юридична газета", у системі збирається інформація з державних баз - від військового обліку й перетину кордону до сплати податків, наявності майна чи відкритих виконавчих проваджень. Перелік не є остаточним: уряд зможе його розширювати. Всі держоргани зобов’язані передавати дані, у тому числі з обмеженим доступом. За відмову або затримку подання інформації посадовцям загрожує відповідальність.
Система працюватиме в онлайн-режимі й матиме обмін даними з ключовими реєстрами - демографічним, податковим, земельним, судовим, транспортним тощо. Дозволено також використовувати центри обробки даних за кордоном, але з погодженням СБУ. Фінансування передбачене як з держбюджету, так і шляхом міжнародних партнерів, інвесторів і фінансових організацій.
Окремо створюється Громадський моніторинговий орган при Мінсоцполітики. До нього увійдуть правозахисники, представники громадських організацій, експерти з кібербезпеки та соціальної політики. Він має стежити за прозорістю роботи системи, захистом персональних даних і прав громадян.
Єдина система також дозволить державі актуалізувати інформацію про громадян без їхньої особистої участі та формувати статистику й аналітику щодо населення.
Єдина інформаційна система соціальної сфери буде здійснювати електронний інформаційний обмін даними з низкою реєстрів, зокрема, це: