Про що eHealth напише вам у Вайбер, пояснили в МОЗ

Якщо у вас встановлений Viber, прив’язаний до номера, який лікар вказав у ЕСОЗ, сповіщення надходитимуть саме туди, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення

Повідомлення від eHealth
Повідомлення від eHealth

Повідомлення від eHealth, Електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), є основним способом підтвердження дій та інформування пацієнтів. Перше повідомлення пацієнт отримує під час реєстрації в системі або при поданні декларації лікарю первинної ланки. Надалі повідомлення можуть надходити у разі звернення до медичних закладів, зокрема щодо електронних направлень, е-рецептів, медичних висновків тощо. Мінздрав детально пояснив, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.

Повідомлення від ЕСОЗ надходять на номер, який лікар вказав у системі при реєстрації пацієнта. Саме тому рекомендуємо при реєстрації обирати метод автентифікації за номером телефону та слідкувати за його актуальністю. Так ЕСОЗ оперативно повідомить вас про створення е-направлення або іншої медичної дії.

Від 20 лютого 2025 року пацієнти почали отримувати повідомлення від ЕСОЗ не тільки через СМС, а й у Viber. Тож, якщо у вас встановлений Viber, прив’язаний до номера, який лікар вказав у ЕСОЗ, сповіщення надходитимуть саме туди. Якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення. Наступним етапом доставки повідомлень стане доставка сповіщень від ЕСОЗ через Дію. 

Повідомлення при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних

Пацієнти, зареєстровані у системі, отримують відповідне сповіщення від системи. Реєстрацію пацієнтів у системі наразі проводять медичні працівники. Перше сповіщення надходить пацієнту при реєстрації та містить чотиризначний код для підтвердження правильності введених даних та належності номера телефону пацієнту. Під час реєстрації пацієнт обирає метод автентифікації: за документами, через законного представника або за номером телефону. Якщо вибрано останній варіант, повідомлення надходитимуть саме на цей номер – у вигляді СМС, або відтепер у Viber. 

Повідомлення при поданні декларації лікарю

При поданні декларації сімейному лікарю пацієнт отримує сповіщення із кодом підтвердження. Назвавши цей код лікарю, пацієнт затверджує подання декларації. Зверніть увагу: лікарі не телефонують пацієнтам для отримання коду. Пацієнт має самостійно повідомити його лікарю під час особистого візиту. 

Повідомлення при отриманні е-направлення

Пацієнти отримують повідомлення зі 16-значним номером е-направлення. Наприклад, якщо лікар направляє вас до іншого спеціаліста, після формування е-направлення вам надійде повідомлення: "Ваше направлення: 6495-7332-1362-2361".

Цей номер потрібно назвати в реєстратурі обраного медзакладу або лікарю перед прийомом. Виконавець не має права вимагати паперову версію направлення. Медичні послуги за е-направленням надаються безоплатно у закладах, які мають відповідні договори з НСЗУ. 

Повідомлення при виписуванні е-рецепта

Деякі лікарські засоби відпускаються лише за е-рецептом. Лікар створює цифровий документ, а пацієнт отримує повідомлення з номером рецепта та кодом погашення: "Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ". Пацієнт повідомляє фармацевту номер е-рецепта, а після підтвердження вибраних ліків надає код для їх отримання. В окремих випадках е-рецепт можна отримати дистанційно. 

Повідомлення при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного)

Пацієнт отримує повідомлення із номером медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), якщо лікар сформував його в ЕСОЗ. Повідомлення з номером МВТН надсилається у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. МВТН надалі є підставою для формування електронного листка непрацездатності. 

Повідомлення з кодом підтвердження доступу до медичних даних

Пацієнти можуть керувати доступом до своїх медичних даних. Якщо лікар не має доступу, він формує відповідний запит, після чого пацієнту надходить повідомлення з чотиризначним кодом підтвердження. Лікар отримає доступ до даних лише після введення цього коду.

Якщо пацієнт не має мобільного телефона?

Пацієнти, які не мають телефона, як і раніше, зможуть отримати інформаційну довідку. При реєстрації в електронній системі охорони здоров’я пацієнтів, які не мають телефона, з типом методу автентифікації пацієнта “за документами” лікар створює е-рецепт, е-направлення та роздруковує інформаційну довідку, яка дублює ту ж інформацію, що у е-рецепті чи е-направленні, а також додатково код підтвердження. Якщо обрана автентифікація через іншу особу (для дітей до 14 років або для недієздатних осіб як додатковий спосіб автентифікації), то повідомлення надходитиме одному з батьків або законному представнику.

Електронна система охорони здоров'я (ЕСОЗ або eHealth) — українська багатокомпонентна інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує автоматизацію ведення обліку медичних послуг та управління медичною інформацією в електронному вигляді. До її складу входять центральна база даних та медичні інформаційні системи (МІС), між якими забезпечено автоматичний обмін даними через відкритий програмний інтерфейс.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube