Потяг з Перемишля запізнився, розлючений пасажир вимагає 10 тисяч гривень компенсації - що вирішив суд

В Укрзалізниці вказують, що не брали на себе зобов'язань й не надавали чоловіку послуги з перевезення його до м. Познань із пересадкою у місті Перемишль

Укрзалізниця
Чоловік вимагає від Укрзалізниці компенсацію у розмірі 10 тисяч гривень через запізнення потягу

Чоловік придбав квиток на потяг Вінниця-Перемишль, який прибув до місця призначення з суттєвим запізненням. Він вимагає від Укрзалізниці компенсацію у розмірі 10 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 3 квітня 2025 року.

15 грудня 2022 року чоловік придбав квиток на потяг Вінниця-Перемишль, який мав прибути до Пшемисля (Польща) 29 грудня 2022 року о 04:54. При обранні виду транспорту та перевізника він керувався інформацією про послуги пасажирського перевезення AT «Укрзалізниця» та обираючи вказаний маршрут, мав намір здійснити поїздку з Вінниці до Пшемисля з прибуттям до міста саме 29 грудня 2022 року о 04:54 (за місцевим часом), оскільки о 05:52 (за місцевим часом) планував продовжити свою подорож наступним потягом по маршруту Пшемисль - Познань. Проте, внаслідок незапланованої зупинки, всупереч заявленому перевізником часу приїзду, потяг прибув до місця призначення з суттєвим запізненням, оскільки поїзд зупинився на станції Мостицька Друга і простояв там 2 години 04 хвилини. В результаті чого, громадянин спізнився на наступний потяг. Його претензію від 31 січня 2023 року Укрзалізниця залишила без задоволення. На його думку, неналежне виконання перевізником своїх договірних зобов'язань порушило життєві плани та зумовило істотні зміни у звичайному способі життя, оскільки купуючи квиток, так спланував свою подорож, щоб вона відбулася максимум комфортно, проте змушений був витрачати час і зусилля в іншій країні на з'ясування подальшого руху до кінцевого пункту призначення, замість прямого сполучення з вини перевізника. 

"У правовідносинах, які склалися між сторонами, за договором перевезення залізнична станція у місті Перемишль є кінцевою у маршруті та за правилами транспортного законодавства, не є місцем пересадки в розумінні положень статті 1 Закону України «Про залізничний транспорт», пункту 6 Статуту залізниць України, а, відтак, безпідставними є вимоги про відшкодування шкоди, завданої у зв'язку із запізненням до пункту пересадки. Відповідач не брав на себе зобов'язань й не надавав позивачу послуги з перевезення його до м. Познань  із пересадкою у місті Перемишль. Позивачем не доведено, що запізнення поїзда відбулось саме з вини відповідача", - заявили в Укрзалізниці. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він не довів, що запізнення поїзда № 705 сполученням Львів-Пшемисль відбулось саме з вини Укрзалізниці.

"Відповідно до рапорту машиніста, який 28 грудня 2022 року здійснював керування електропоїздом Хюндай на дільниці Львів-Перемишль-Львів, зазначено, що поїзд зі станції Львів відправився згідно з розкладом, зі станції Мостицька-2 відправився о 7 годині 12 хвилин із запізненням на 1 годину 52 хвилини з причини затримки поїзда працівниками прикордонної служби. Таким чином, позивач не довів, що запізнення поїзда № 705 сполученням Львів-Пшемисль відбулось саме з вини відповідача", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube