Партнерство в бізнесі: Руслан Дроздов про пошук кофаундера для стартапу

Від злагодженості й мотивації команди залежатиме реалізація ідеї в прибутковий бізнес

Партнерство в бізнесі
Партнерство в бізнесі

Одне з перших питань, що постає перед запуском стартапу — працювати в соло або з партнером? За статистикою, 1 з 5 стартапів занепадає в перший рік, і серед розповсюджених причин — конфлікти в команді. Тому багато початківців сумніваються, чи варто ділити бізнес.

Інвестор Руслан Дроздов вважає, що кращий варіант — це почати проєкт з людиною, якій ви довіряєте. Він поділився інсайтами, як знайти ідеального бізнес-партнера й про що необхідно домовитись перед угодою. 

Дроздов Руслан Євгенійович — український інвестор і підприємець, партнер і співзасновник венчурного фонду Adventures Lab, партнер венчур-білдера CLUST.

Чому двоє кофаундерів краще, ніж один?

За даними венчур-білдера First Round Capital, стартапи з кількома кофаундерами зростають на 163% швидше, ніж з одним. Це підтверджують приклади успішних українських стартапів, що починалися з партнерства й працюють понад 10 років: Grammarly, Jooble, Preply.

Руслан розповів, що у CLUST і Adventures Lab надають перевагу проєктам з декількома кофаундерами з двох причин:

  • Ефективність. Генії-одинаки в минулому — сьогодні більшість рішень розробляють команди. Стартапи потребують досвіду з різних сфер — від аналітики до адміністративних питань, а також додаткових ресурсів: фінансування, досліджень або клієнтської бази. Наприклад, ви маєте багаторічний досвід у mobile dev та SaaS, однак для запуску бізнесу вам потрібно узгодити юридичні питання. Тому партнерство — це можливість поєднати ваші сильні сторони з експертизою, якої вам бракує.
  • Стабільність. В IT часто стаються форс-мажори — від коливань ринку до технологічних збоїв. Проблеми складно врегулювати наодинці й простіше знайти рішення з партнером. Більше кофаундерів — більше шансів на довгостроковий успіх. 

Як знайти бізнес-партнера?

Якщо у вас є ідея, але немає кофаундера, Руслан Дроздов пропонує 3 найдоступніші шляхи для пошуку:

  • Друзі та колеги. Друзі — це люди з вашого оточення, тому вони часто доповнюють ваші навички, освіту та досвід. Наприклад, зі своїм давнім бізнес-партнером, Русланом Тимофєєвим, Руслан Дроздов знайомий ще з університетських часів. Також шукайте партнера серед колег, компетентність яких вам добре відома.
  • Нетворкінг. Руслан радить не обмежувати зв’язки: контактуйте на Facebook і LinkedIn з людьми, з якими ви не знайомі особисто. Також інвестор радить шукати ділових партнерів у віртуальних спільнотах для пошуку кофаундерів — наприклад, CoFoundersLab.
  • Бізнес-події та конференції. Відвідуйте лекції та саміти, які об’єднують людей з однаковими інтересами. Наприклад, якщо ви відкриваєте стартап, який пропонуватиме екологічно чисті продукти, підіть на захід, присвячений sustainable energy.

Партнерство в бізнесі: Руслан Дроздов про пошук кофаундера для стартапу 1

Що варто узгодити перед запуском стартапу?

Як зрозуміти, що ви спрацюєтесь із партнером? Руслан Дроздов виділив ключові фактори, що дозволять це зрозуміти:

  • Очікування від бізнесу. Розподіліть ролі та зони відповідальності: чи готовий партнер працювати full-time і втручатися в операційні процеси або лише інвестувати? Руслан Дроздов радить обирати ко-фаундера з відмінною від вашої експертизою — так легше уникнути конкуренції. Наприклад, якщо ви сильніші в технічних питаннях, обирайте партнера з менеджерськими скілами.
  • Комунікація. Якщо партнер планує поєднувати бізнес з наймом, він не зможе бути на зв’язку 24/7. Обговоріть формат зустрічей, екстрені ситуації та зручний час для зв’язку.
  • Фінанси. Бізнес без грошей — це волонтерство. Тому визначте, як ви розподілятимете прибуток від бізнесу, хто отримає першим і чи виплачуватиметься кожному партнеру зарплата.

Як уникнути конфліктів?

Більшість конфліктів у партнерстві відсутність механізму їх вирішення. Тож Руслан Дроздов радить дотримуватися цих правил:

  • Документуйте. Усні угоди не працюють — міцне ділове партнерство підтверджується письмовим договором.
  • Окресліть процес виходу з бізнесу. Навіть успішні ділові партнерства закінчуються, тому складіть план про розрив партнерства й компенсаційні питання.
  • Проконсультуйтеся з юристом. Він допоможе укласти вигідну для обох бізнес-партнерів угоду й визначить права, обов’язки та відповідальність сторін.

Руслан Дроздов підсумовує: партнерство — це найважливіший складник стартапу. Від злагодженості й мотивації команди залежатиме реалізація ідеї в прибутковий бізнес.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube