Це частина ще одного сухопутного маршруту окупантів до Криму, яку збудували для налагодження сполучення в обхід Керченському мосту, щоб збільшити постачання для свої армії на Півдні та Сході України
Російські окупанти почали відкривати трасу, яка з’єднає окупований Маріуполь з Ростовом-на-Дону, а далі – з Сімферополем. Роблять вони це для того, щоб налагодити сполучення для забезпечення своєї армії в обхід Кримського мосту га Півдні та Сході України. І називає ворог це “історичним возз’єднанням регіонів Росії”.
Про це повідомили російські пропагандистські ЗМІ. Заступник голови уряду РФ Марат Хуснуллін оголосив про відкриття низки шляхових магістралей.
Як заявив Хуснуллін, в експлуатацію вже введено 10 км траси М-280 (також P-280) від кордону з Ростовською областю РФ, яка проходить через Новоазовськ і входить до так званого Азовського кільця – швидкісного маршруту навколо Азовського моря. Раніше повідомлялося, що трасу “Новоросія” (так її називать окупанти) розширять до чотирьох смуг на ділянці довжиною 37 км, а також розпочнуться роботи з капітального ремонту шляхопроводу на 63 км. За заявами російських чиновників, вже завершено близько 60% будівництва.
Навряд це робиться для того, щоб уникнути заторів із цивільних автівок. Цими шляхами ворог постачатиме ресурси та військову техніку для окупаційних підрозділів, які знаходяться на Півдні та Сході України.
Траса М-280, що проходить через Новоазовськ, входить до так званого Азовського кільця – швидкісного маршруту навколо Азовського моря. Загалом окупанти планують зробити магістраль, яка поєднуватиме Ростов-на-Дону з Маріуполем. Але це не кінцева мета – вони хочуть з’єднати сполучення з Сімферополем. Це частина сухопутного маршруту до Криму, який так прагнуть створити загарбники.
На цьому ворог не зупиняється – він активно використовує порт, залізницю, дорожні магістралі на захоплених територіях. Той факт, що роблять це з метою обійти Кримський міст, підтверджує і законний мер Маріуполя Вадим Бойченко.
“Окупанти активно розбудовують військову логістику навколо Маріуполя. Захоплене місто стало стратегічно важливим для російських окупантів. Вони використовують усі можливості – порт, залізницю, дорожні магістралі. Усе з однією метою - налагодити сполучення в обхід “Кримського мосту” для забезпечення постачання окупаційної армії на Півдні та Сході України. При цьому, окуповані території включаються до єдиної логістичної мережі з росією під пропагандистським меседжем про “воз’єднання”, – зауважив він.
А у березні 2024 року стало відомо, що росіяни добудували залізницю, яка проходить між Ростовом і Маріуполем через Гранітне і Маловодне.У травні запустили перший потяг, а у серпні вже ввели в експлуатацію повноцінно. Тож окупанти доставляють вже техніку й озброєння зокрема потягами на фронт.
А 11 січня цього року тодішній голова Мелітополя Іван Федоров (нині глава Запорізької ОВА) заявляв, що окупанти мають намір прокласти для своєї логістики в Україні гілку залізниці, яка з'єднає Маріуполь, Мелітополь та Крим. У березні президент РФ Путін заявив, що залізниця від Ростова до окупованих Донецька, Маріуполя та Бердянська нібито відновлена.
Тоді ж він фактично підтвердив – Кримський міст йде на другий план. Далі цю залізницю планують пустити до окупованого Кримського півострова.
“Ми продовжимо цю роботу та залізничні поїзди підуть прямо до Севастополя. Це буде ще одна альтернативна дорога для Кримського мосту замість Кримського мосту. Саме це, не на словах, а на ділі, робить нас реально сильнішими”, – казав російський диктатор.
«Скоро железнодорожные составы пройдут прямо в Севастополь. И это будет ещё одна альтернативная дорога вместо Крымского моста».
— RT на русском (@RT_russian) March 18, 2024
Владимир Путин рассказал о восстановлении железной дороги от Ростова-на-Дону до Донецка, Мариуполя и Бердянска pic.twitter.com/VLpAILIlyU
У липні заступник законного міського голови Маріуполя Петро Андрющенко в ефірі “Київ24” заявив, що такою залізницею окупанти не зможуть користуватися з однієї простої причини – точково вона проходить через Вугледар, який тоді був під українським контролем. У жовтні Україна втратила це місто, тож тепер ворог повноцінно контролює сполучення.
28 вересня 2024 року Центр журналістських розслідувань опублікував матеріал, яким показав – Росія збудувала близько 60 км нової залізниці на ділянці Ростов – Таганрог – Маріуполь, яку активно використовує.
У липні помітили ешелон з танками Т-80БВМ, іншими бронемашинами та боєприпасами на станції неподалік Ростова, який, ймовірно, доставили новий скороченим для ворога шляхом. За інформацією українського підпілля, окупанти завершують погодження технічної документації гілки, яка тягнеться з Таганрога на Донбас. Гіпотетично 80 км нових рейок відріжуть гак у 160 кілометрів. Тобто, шлях з Таганрога до Маріуполя стане коротшим щонайменше вдвічі.
Крім того, ворог використовує Волноваху, як вузлову станцію – через неї налагоджується забезпечення південного фронту у Запорізькій області. Вантажні потяги фіксували зокрема у Комиш-Зорі, звідки ще стара залізнична колія веде і до Полог, і до Токмака, який має, по суті, пряме залізничне сполучення з Кримом транзитом через Мелітополь.
Все це свідчить про те, що ворог активно розбудовує нові дороги війни. Місцеві колаборанти раніше казали ще й про плани на будівництво нової залізниці між Кримом і Херсонщиною, але у Кремлі про це поки не заявляли.
Водночас росіяни розширювали і автошлях Новоазовськ – Бойківське – Гранітне – Волноваха, що нині дозволяє їм продовжувати наступ на Донеччині. Тепер туди додалася ще гілка М-280.
Загалом, М-280 – це траса “Новоросія” протяжністю близько 1400 км через Ростов-на-Дону, Мелітополь, Маріуполь, Генічеськ, Скадовськ, Джанкой, Сімферополь, Керч, Краснодарський край. Вона об’єднує кілька магістральних трас в один сухопутний коридор довкола Азовського моря.
Цей напрямок теж є важливим важливий для окупантів, тому що Маріуполь наразі є для них логістичним хабом. Майже щодня через місто їдуть вантажівки з пальним з позначками Z, військовою технікою та військовими. А відкритий автошлях дозволить окупантам не тільки створити альтернативу Кримському мосту, але й уникнути транзиту через Маріуполь.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.