Навіщо всі викладають у соцмережі фото себе у 21 рік: що це за флешмоб, хто його почав та чим він може бути небезпечним

Читать на русском

Спочатку флешмоб стартував в Instagram, а пізніше поширився і на Facebook

Читать на русском
Флешмоб 21 рік
У соцмережах набуває популярності флешмоб “Побачимося у 21”. Колаж: Інформатор

Спочатку флешмоб стартував в Instagram, а пізніше поширився і на Facebook

У соцмережах останнім часом дедалі популярнішим стає флешмоб “Побачимося у 21”. У його рамках користувачі публікують фото, де показують, як вони виглядали у 21 рік. Лише протягом тижня ностальгічними знімками поділилися щонайменше 3,6 млн людей. А перший допис зробив 43-річний Деміан Рафф.

Про це йдеться у матеріалі The New York Times. Загалом люди публікують фото на основі підказки, яка з’являється в Instagram.

Відомо, що Рафф мешкає у штаті Арізона і працює співробітником Whole Foods у Месі. 23 січня 2023 року він поділився фотографією з сімейної подорожі до Мексики, одягнений у крихітне сомбреро та п’ючи Dos Equis. Цей знімок надіслала його мати, адже це був перший раз, коли вони випили пиво разом після того, як йому виповнився 21 рік.

Після цього чоловік і вирішив запустити флешмоб в Instagram завдяки шаблону, натиснувши на який, можна ділитися фото у рамках цієї ж акції. Тоді він стрімко набирав обертів і став популярним серед міленіалів – покоління, яке зараз у вільній формі визначається як вікове від двадцяти до сорока.

Флешмоб 21: хто почав, чому він набирає популярності та чим може бути небезпечним 1

Користувачі з усього світу масово завантажували фото в Instagram, але ця соцмережа не витримала, тому акція поширилася на Facebook і навіть на X (Twitter). Деяким людям доводиться оцифровувати свої фото, де вони 21-річні, але багатьом довго шукати не доводиться, адже вони досягли цього віку ще нещодавно.

Така тенденція не випадкова, адже безліч додатків пропонують користувачам “повертатися назад”, таким чином стимулюючи активність. Наприклад, музичні майданчики показують людям музику, яку вони слухали протягом року, а iPhone, Facebook та Google збирає старі фото та завдяки шаблонам збирає їх у різні ретроспективи.

За словами Макана Чок, професорки комунікацій Сіракузького університету, яка вивчає соціальні медіа, люди, швидше за все, пам’ятають позитивні спогади зі свого минулого. Вона зазначила, що 21 рік, зокрема, має культурне значення США, оскільки це вік, у якому дозволено вживати алкоголь.

“Ми схильні згадувати це з теплотою як період свого роду свободи. Ви могли б випити. Ви могли б відвідати вечірку. Ви могли б бути зі своїми друзями. Ми схильні забувати тугу, жахливу невпевненість і, можливо, розбите серце та інші речі, які відбувалися в той момент. Але ви пам’ятаєте дещо позитивніші яскраві речі”, – наголосила Чок.

Флешмоб 21: хто почав, чому він набирає популярності та чим може бути небезпечним 2

Крім того, 28-річний консультант із соціальних медіа Бейлі Карлін сказав, що завдяки флешмобу люди переносяться у затишні та безтурботні часи. Моменти, коли здавалося, що всі справи під силу, а здоров’я ще не підводить. У більшості користувачів вони припали саме на 21-річчя. 

Інший бік Флешмобу 21

Колишня заступниця міністра оборони Ганна Маляр заявила, що такий флешмоб може бути небезпечним. Вона наголосила, щоб під час нього збирають приватну інформацію. Втім не завжди це роблять за стеження за людиною.

“Це переоцінка потужностей спецслужб і власної значимості для них. Зазвичай, це потрібно розробникам різних програм, технологій дистанційного впливу, для удосконалення маркетингових стратегій та використання в політичних цілях”, – сказала вона.

Флешмоб 21 – як виглядали київські політики

Даний флешмоб все ще популярний у мережі. Не залишилися осторонь і київські політики. Зокрема, депутати міськради Лілія Пашинна, Олександр Погребиський, Григорій Маленко та заступниця Кличка Ганна Старостенко виклали власні фото у мережу. Як вони виглядали у 21 рік - у матеріалі Інформатора.

Водночас паралельно у Facebook шириться конспірологічна теорія - мовляв, подібні флешмоби потрібні штучному інтелекту чи програмам для розпізнавання облич. Зокрема, користувачі пригадують, що подібні акції не рідкість - змінюється лише часовий проміжок. Утім, рекламник, керівник Інституту інформаційної безпеки та колишній заступник міністра з питань інформполітики Артем Біденко стверджує - це не так, і йдеться, радше, про звичайні ностальгічні прояви.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.