У ПриватБанку запевняють, що строки та вартість валютного інкасо не змінювались
Чоловік мав пошкоджені купюри на суму 30 євро та 200 доларів та хотів поміняти їх у ПриватБанку. Він, не отримавши грошей, вирішив з'ясувати, що відбувається. У відділенні дізнався, що валютне інкасо — до трьох років. Про це йдеться у матеріалі видання "Мінфін".
У касі ПриватБанку з пенсіонера взяли за цю послугу понад 1 тисячу гривень. Крім того, йому оформили 2 картки на рік на євро і на долари, запевнивши, що на них надійде раніше здана сума протягом 6 місяців.
«Ну вирішив зробити все по закону, так би мовити, ну я як пенсіонер, який вірить ще фахівцям, вирішив що тут ну нічого такого бути не може, ах як я помилявся. У касі ввічливо з мене взяли за цю послугу понад 1 тисячу гривень запевнивши декілька разів, що за часом це займе максимум 6 місяців, а з її досвіду так і взагалі 4−5 місяців, я все здав, сплатив, натомість мені оформили 2 картки на рік на євро і на долари, запевнивши, що на них надійде моя раніше здана сума протягом 6 місяців», — вказав чоловік.
Через пів року він, не отримавши грошей, вирішив з'ясувати, що відбувається. У відділенні йому повідомили, що валютне інкасо — до трьох років.
У ПриватБанку повідомили, що строки та вартість валютного інкасо не змінювались, і опубліковані на сайті банку. Щодо того, чому банк пропонує такі великі строки надання послуги, то у банку пояснили, що не можуть на це впливати: це вимоги банка - кореспондента.
Юрист Ігор Терещенко пояснив, що збільшення строків інкасо пов’язане з повномасштабною агресією проти України, яка значно ускладнила логістичні зв’язки. Раніше пошкоджена іноземна валюта транспортувалася за кордон здебільшого за допомогою літаків.
«Наразі з очевидних причин цей шлях є недоступним. Отже, очікувати на покращення ситуації до завершення бойових дій не варто», — додав Терещенко.
У роз’ясненні від 23.06.2023 року Нацбанк зазначив, що строки виплати клієнтам відшкодування за зношені банкноти іноземних держав (відшкодування безпосередньо після приймання банкнот від клієнта або після отримання відшкодування від іноземного банку-кореспондента) встановлюються банками самостійно.
«Щодо доцільності регулювання строків операції з боку НБУ — звичайно, хотілося б, аби регулятор більш активно використовував свої повноваження і встановлював строки для проведення інкасо, аби людям не доводилося чекати на проведення цієї операції роками. Проте, зрозуміло, чому Нацбанк займає обережну позицію — адже у разі встановлення граничних строків проведення операції може виникнути ситуація, коли банки просто не зможуть їх дотримуватися через недоліки у логістиці", — говорить Терещенко.
Водночас він нагадує, що банк що обов’язково має інформувати клієнта про умови надання послуги та комісію, що стягується за її надання.
«Крім того, що касир має бути обізнаний з умовами проведення операції, така інформація має бути обов’язково розміщена у доступному для огляду клієнтами місці. Якщо таке наочне інформування у відділенні відсутнє, то це порушення з боку банку», — резюмує Ігор Терещенко.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.