Киянин повернув товар з Епіцентру, який не підійшов, але кошти на картку не зарахували - що радять робити юристи

У Епіцентрі уточнили, що повернення здійснили у повній сумі без затримок та вчасно

Епіцентр
Чоловік повернув Епіцентру товар, що не підійшов, але кошти назад на картку йому не повернули

Чоловік здійснив покупку в Епіцентрі на 299 гривень, розрахувавшись пенсійною карткою банку Глобус. Оскільки товар не підійшов, відразу його повернув, а от гроші назад на картку так і не отримав. Про це йдеться у публікації "Мінфіну". 

Він зателефонував до банку, де оператор, перевіривши всі дані, повідомив йому, що триває перевірка транзакції, і кошти повернуться в термін до 30 днів. Однак й через цей час користувач не отримав своїх 299 гривень, а сама транзакція повністю зникла з історії розрахунків. У Епіцентрі уточнили, що повернення здійснили у повній сумі без затримок та вчасно. Споживач звинувачує банк у недбалості, просить розібратися у ситуації й повернути йому кошти.

"28 травня 2025 року в магазині Епіцентр за адресою місто Київ, проспект Степана Бандери 11а, я здійснив покупку на суму 299 гривень (автомобільні змазки), розрахунок був здійснений банківською пенсійною карткою банку Глобус. Оскільки даний товар не підійшов до мого автомобіля, то я впродовж 2 годин повернув дані товари на касі повернення цього ж магазину. Кошти на картку не були одразу зараховані. В мобільному застосунку Банку Глобус транзакція про покупку товарів в магазині була, повернень коштів не було. 3 червня 2025 року зателефонував на гарячу лінію банку, де оператор перевіривши всі дані повідомив мені, що триває перевірка транзакції, і кошти повернуться в термін до 30 днів. Минув термін, що перевищує більш ніж 30 діб, кошти не повертаються, транзакція з історії розрахунків зникає повністю, оператори розводять руками нібито я взагалі нічого не купляв. Магазин повідомив, що повернення здійснив у повній сумі без затримок та вчасно. Де ділись мої кошти мені не відомо, чому з історії розрахунків була видалена транзакція з купівлі, невідомо. Зараз очікую на повернення ще однієї суми на 960 гривень, чекаю, мабуть, ту ж саму історію", - розповів чоловік. 

Як ситуацію прокоментували юристи та банк

За словами податкової адвокатки ЮК «Приходько та партнери» Юлії Панасюк, у таких ситуаціях банк зобов’язаний провести внутрішнє розслідування щодо невідображення повернення коштів. Для цього банк має отримати від магазину офіційне підтвердження факту повернення — це може бути акт, платіжне підтвердження або звіт про повернення коштів.

"Далі банк повинен відновити інформацію про транзакцію у своїй системі, якщо вона зникла, та зарахувати відповідну суму на картковий рахунок клієнта, або надати обґрунтовану відповідь щодо причин затримки чи відмови", - зазначила Панасюк.

Клієнтові, зі свого боку, слід звернутися до банку з письмовою вимогою перевірити операцію та повернути кошти, обов’язково зберігаючи копії усіх звернень і відповідей. Якщо банк не реагує або не дає результатів, адвокатка радить подати скаргу до Національного банку, наступний крок — звернення до суду з вимогою стягнути кошти.

Як прокоментували у банку «Глобус», проблеми, як такої, і не було. За словами директора департаменту роздрібного бізнесу Дмитра Замотаєва, при купівлі товару гроші навіть не були списані з рахунку клієнта — лише заблоковані, що і відображалося у мобільному застосунку.

"При поверненні товару Епіцентр просто зняв блокування цих коштів, і, відповідно, в обліковій системі банку це блокування також було знято. Тобто клієнт вже не бачив блокування в мобільному застосунку. При цьому залишок коштів клієнта збільшився на розблоковану суму", - пояснив Замотаєв.

За його словами, банк надав клієнтові детальну виписку, і він пересвідчився, що кошти йому повернуто. Ситуація повністю врегульована.

Стежте за нами у Viber

Image
Оперативні новини та розбори: Україна, світ, війна. Підпишиться👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити