Маск хоче зробити Twitter "суперзастосунком"
Наприкінці жовтня Ілон Маск став власником Twitter. Лише за неповний місяць новий власник встиг зробити не тільки гучні заяви, але й ввести кардинальні зміні в роботі компанії. Що саме вже змінилося і чи зможе Маск вдихнути нове життя в платформу?
З самого початку Ілон Маск взяв під свій контроль Twitter із заявленою метою перетворити його на платформу, яка дозволяє більш суперечливі висловлювання. Хоча він ще не вніс жодних радикальних змін до політики модерації контенту в Twitter, він почав відновлювати деякі призупинені акаунти, як-от експрезидента США Дональда Трампа.
Ці відновлення відбулися, попри те, що Маск заявив, що почекає з прийняттям будь-яких важливих рішень про відновлення заблокованих акаунтів, поки він не сформує "раду з модерації контенту", яка консультуватиме його.
Своє правління на посаді керівника Twitter Ілон Маск розпочав зі звільнення топменеджерів і керівників відділів. Він також залучив понад 50 інженерів Tesla до роботи в Twitter і зібрав власне коло довірених радників. Незабаром після цього Маск почав проріджувати рядовий персонал Twitter. Він звільнив приблизно 50 відсотків (понад 3700 співробітників) з компанії.
Ці скорочення є найбільшими в історії Twitter. Контрактні працівники Twitter сильно постраждали від чергового раунду скорочень, який стався приблизно через тиждень. Близько 4400 з 5500 підрядників Twitter були звільнені, включно зі значними скороченнями команд модерації контенту.
Маск також планує скоротити на 1 мільярд доларів витрати на Twitter.
Першою офіційною зміною продукту, яку Маск підтвердив після того, як очолив Twitter, було введення плати в розмірі 8 доларів на місяць за "сині галочки" – значки верифікації, які Twitter наразі видає публічним особам, таким як журналісти, політики та знаменитості. Маск хотів відкрити галочки для більшої кількості людей, якщо вони готові платити таку ціну.
Twitter також надасть вашому обліковому запису більший пріоритет у відповідях, згадках та пошуку, якщо ви підпишетеся на нову послугу – це означає, що ті, хто не заплатить, можуть втратити видимість на платформі.
При цьому, Маск прибрав будь-яку перевірку особи з Twitter Blue. Це означає, що будь-хто, хто платить 8 доларів на місяць, може прикинутися кимось іншим, поставивши галочку біля свого імені. Втім, 11 листопада Twitter призупинив роботу сервісу підписки на покупку галочок – Twitter Blue. Маск заявив, що функція буде перезапущена 29 листопада, як тільки вона буде "міцною як скеля".
Ліберальна філософія Маска щодо модерації контенту викликала радість тролів, які поширюють расистські, сексистські та інші ненависницькі висловлювання.
Twitter заявив, що працює над зменшенням видимості цих постів. Але такі дані налякали кількох великих рекламодавців, які не хочуть, щоб їхній бренд асоціювався з образливим контентом, включаючи General Motors, Volkswagen, Audi та Pfizer – які чекають, щоб побачити більше про те, в якому напрямку піде компанія під керівництвом Маска, перш ніж відновити рекламу.
Не тільки рекламодавці залишають Twitter через Ілона; є також ранні ознаки того, що поглинання платформи Маском і викликаний ним негатив змушують деяких користувачів піти.
За оцінками одного з доповідей в MIT Technology Review, близько 877 000 облікових записів були деактивовані протягом тижня після закриття угоди Маска. Це більш ніж удвічі перевищує звичайну кількість за той же період часу, згідно з даними фірми Bot Sentinel, які наводить MIT Tech Review.
Окрім стягнення плати за верифікацію у Twitter, Маск планує цілу низку нових змін на платформі. Хоча жодна з них ще не підтверджена, повідомляється, що вони перебувають в роботі або тестуються.
Ці зміни передбачають, що люди будуть змушені платити за певні типи "високоризикованого" відеоконтенту (багато хто припускає, що це буде відеоконтент для дорослих), згідно з Washington Post; повернення Vine, короткого відеододатка, який Twitter придбав, а потім закрив; стягування плати за посилання DM-повідомлень відомим користувачам.
Згідно з повідомленням New York Times з посиланням на документи, подані в міністерство фінансів США, Twitter розглядає можливість входження в платіжний бізнес – сферу, в якій Маск має досвід ще з часів, коли він працював до створення PayPal. Це може бути частиною заявлених амбіцій Маска зробити Twitter "суперзастосунком" під назвою X, який може бути схожим на WeChat в Китаї, який використовується не тільки для розміщення повідомлень, а й для таких речей, як здійснення покупок в магазинах або замовлення доставки їжі.
Раніше ми писали, що Ілон Маск пообіцяв випустити власну модель смартфона, якщо Apple і Google зроблять додаток Twitter недоступним для пристроїв, що працюють з магазинами App Store і Google Play, що належать цим компаніям. Про це та інше читайте у нашому нічному дайджесті - головні новини ночі 26 лисопада.
Тетяна Самойлова