Хто буде літати у Дніпро після війни буде вирішувати не Коломойський: рішення суду

Читать на русском

Суд скасував сертифікат експлуатанта для аеропорту Дніпра

Читать на русском
Хто буде літати у Дніпро після війни буде вирішувати не Коломойський: рішення суду

Суд скасував сертифікат експлуатанта для аеропорту Дніпра

16 вересня Дніпропетровський окружний адмінсуд позбавив права компанію Ігоря Коломойського обирати, які авіакомпанії пускати у Дніпро. Через цей документ понад 10 років у місто не могли зайти лоукостери. І повернути аеропорт у власність держави теж не вдалося. Але в міській раді вигадали, як цю ситуацію можна виправити.

«Сьогодні Дніпропетровський окружний адміністративний суд задовольнив позов Міської ради Дніпра в інтересах всіх мешканців міста і області та скасував сертифікат, незмінного більш як десять років, експлуатанта - ТОВ "Міжнародний аеропорт Дніпропетровськ". Нагадаю, що саме експлуатант вирішує які авіакомпанії пускати в аеропорт, які ні. Нагадувати, що до війни декілька років з Дніпра можна було вилетіти за космічну ціну і лише в ЄДИНОМУ рейсовому напрямку - до Києва, думаю, не потрібно», - написала у соцмережі Олена Доненко.

За її словами, після набрання рішенням законної сили має відбутися новий, прозорий конкурс на вибір експлуатанта під пильним контролем держави. Рішення, про яке йде мова, ще немає у судовому реєстрі. Після того, як воно буде опубліковано, його можуть оскаржити в апеляційній інстанції.

Інформацію про перемогу у суді підтвердив міський голова Дніпра Борис Філатов.

«Більше десяти років нікого не цікавив факт, що, використовуючи аеропорт мільйонного міста, Коломойський монополізує повітряний простір. Що дніпрян просто відверто грабують позамежними цінами на авіаквитки. Що державний майновий комплекс використовується у приватних інтересах», - написав у соцмережі мер міста.

Пост мера Дніпра Боріса Філатова
Пост мера Дніпра Боріса Філатова

Нагадаємо, що міська рада Дніпра подала позов до суду щодо визнання протиправним та скасування наказу Державної авіаційної служби України №1007 від 30 червня 2021 року «Про видачу Сертифіката аеродрому «Дніпро». Цей сертифікат отримала фірма «Міжнародний аеропорт Дніпропетровськ», яка пов’язана з Ігорем Коломойським.

Документ давав право визначати – які компанії будуть літати у Дніпро, а які ні. Через це фірма Коломойского понад 10 років не пускала в місто лоукостерів. Мешканці міста мали можливість вилетіти рейсами авіакомпанії Коломойського Windrose до авіаційного хабу Коломойського у Борисполі. І квитки на це були не з дешевих.

Держава намагалася повернути аеропорт

В березні 2017 року колишній Генпрокурор Юрій Луценко повідомив, що суд повернув аеропорт Дніпра у власність держави. Підставою для цього було нібито неповне виконання умов інвестиційного договору. Але в суді стало відомо, що компанія Коломойського «Галтера» (власник акцій ДНІПРОАВІА) не могла повністю виконати свої зобов'язання та вкласти необхідні 882,1 млн. грн. через військові дії на Донбасі. Натомість з 2009 року новий власник аеропорту вклав у нього, з урахуванням інфляції, 142 145,12 тис. грн.

Після цього почалися довгі – на роки – спори у судах. І вони остаточно повернули акції компанії Коломойського. Тоді обрали новий шлях, щоб відкрити нормальне сполучення Дніпра зі світом – оскаржити видачу безстрокового сертифіката експлуатанта.

Новий аеропорт для Дніпра

Інформатор писав, що до осені 2022 року у Дніпрі може з'явитися новий аеропорт. Обов’язки з побудови розділили: злітно-посадову смугу мала побудувати держава, а термінал – приватний інвестор. Ним стала компанія DCH Олександра Ярославського.

Аеропорт планувався із розрахунку на 3 млн пасажиропотоку на рік. На будівництво термінала інвестор готовий витратити 70 млн. доларів. Термінал буде у власності компанії New System Dnepr Олександра Ярославського. «Вся структура розташується на 35–40 га землі. Жодного відношення до старого об'єкту, новий аеропорт мати не буде, - казав Олександр Ярославський у жовтні 2019 року. – Перед терміналом буде перон для стоянки 22 літаків. Перед пероном буде нова смуга на 3200 метрів. Ми закладаємо довжину 3200 метрів, бо є особливості Дніпропетровського регіону. Тут із погодою бувають питання».

Нове будівництво не обійшлося без скандалів і затримки робот. За результатами тендеру минулого року, будувати злітно-посадову смугу мала би компанія  «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ».

Інформатор писав, що ворог атакував ракетами аеропорт у Дніпрі.

Ірина Логуш

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.