Ера штучного інтелекту: JPMorgan Chase&Co планує скорочувати людей і збільшувати прибутки

За словами директора з аналітики даних Дерека Уолдрона, JPMorgan Chase & Co, найбільший у світі банк із ринкової капіталізації, фундаментально перебудовується для епохи штучного інтелекту

JPMorgan Chase&Co Фото - Getty Images
JPMorgan Chase&Co Фото - Getty Images

JPMorgan Chase&Co зараз знаходиться на початковому етапі наступного етапу свого плану впровадження штучного інтелекту: компанія вже розпочала розгортання агентського ШІ для виконання складних багатоетапних завдань для співробітників, згідно з внутрішнім планом дій. Про це 30 вересня повідомляє CNBC.

Як пише видання, програма штучного інтелекту, що має вирішальне значення для устремлінь банку, з кожним тижнем стає дедалі потужнішою. Програма LLM Suite є порталом, створеним банком для використання великих мовних моделей провідних світових стартапів у галузі штучного інтелекту. В даний час вона використовує моделі OpenAI та Anthropic. 

Як повідомив в ексклюзивному інтерв'ю CNBC Дерек Уолдрон, головний спеціаліст з аналізу даних JPMorgan, платформа LLM Suite оновлюється кожні вісім тижнів, оскільки банк поповнює її даними з великих баз даних та програмних додатків своїх основних підприємств, що дає платформі більше можливостей.

"Ми працюємо над спільною метою: JPMorgan Chase майбутнього стане підприємством, повністю підключеним до штучного інтелекту", - сказав Уолдрон.

За словами Уолдрона, JPMorgan, найбільший банк світу з ринкової капіталізації, «фундаментально перебудовується» для майбутньої ери штучного інтелекту. Банк, впливовий гравець на фінансових ринках Мейн-стріт та Уолл-стріт, планує надати кожному співробітнику ШІ-агентів, автоматизувати всі приховані процеси. Якщо зусилля матимуть успіх, проект може мати серйозні наслідки для співробітників, клієнтів та акціонерів банку — навіть для самої природи корпоративної праці.

Уолдрон, який вперше продемонстрував свою платформу штучного інтелекту CNBC сторонньому спостерігачеві, показав, що програма створює презентацію для інвестиційного банкінгу приблизно за 30 секунд — робота, на виконання якої раніше у команди молодших банкірів пішли би години.

З моменту появи ChatGPT від OpenAI наприкінці 2022 року оптимізм щодо генеративного ШІ призвів до зростання ринків завдяки успіхам технологічних гігантів та виробників чіпів, найбільш тісно пов'язаних із галуззю. В основі їхнього зростання лежить очікування того, що корпоративні клієнти, що впроваджують ШІ, або підвищать продуктивність праці, або знизять витрати за рахунок звільнень, або й те, й інше.

Але, подібно до того, як це відбувалося з інтернетом у 1990-х роках, короткострокові очікування щодо ШІ, можливо, перевершили реальність. Згідно з липневим звітом Массачусетського технологічного інституту, більшість корпорацій поки не отримали відчутної віддачі від своїх проектів в області ШІ, незважаючи на сукупні інвестиції в розмірі понад 30 мільярдів доларів. За словами Уолдрона, у випадку JPMorgan, навіть за річного технологічного бюджету у розмірі 18 мільярдів доларів, компанії знадобляться роки, щоб реалізувати потенціал ІІ шляхом об'єднання когнітивної потужності моделей ІІ з власними даними та програмним забезпеченням банку.

"Існує ціннісний розрив між можливостями технології та можливістю її повної реалізації в рамках підприємства", - сказав Уолдрон, - Компанії працюють з тисячами різних додатків, доведеться проробити велику роботу, щоб об'єднати ці додатки в екосистему ІІ і зробити їх придатними для використання".

Якщо JPMorgan зможе випередити інші банки щодо впровадження технологій штучного інтелекту, він отримає період вищої маржі, перш ніж решта галузі підтягнеться. Ця перевага першопрохідника дозволить йому швидше нарощувати виторг за рахунок розширення сегмента цільового ринку у сфері глобальних фінансів, що дозволить банку, наприклад, залучати більше компаній середнього бізнесу у сфері інвестиційного банкінгу.

За словами Волдрона, сьогодні до платформи мають доступ близько 250 000 співробітників JPMorgan, тобто весь штат, за винятком співробітників відділень та кол-центрів. Половина їх користується нею практично щодня. JPMorgan зараз перебуває на початковому етапі наступного етапу свого плану впровадження штучного інтелекту: згідно з внутрішньою дорожньою карткою, наданою банком, банк уже розпочав розгортання агентського ШІ для виконання складних багатоетапних завдань для співробітників.

"Оскільки ці агенти стають все більш потужними з точки зору можливостей ШІ і все тісніше пов'язані з JPMorgan, - сказав Уолдрон, - вони можуть брати на себе все більше і більше обов'язків".

Однак для отримання максимальної користі з цієї нової, майже чарівної технології, важливі не тільки інструменти: можуть знадобитися зміни в організації співробітників та відділів. Одна із пропозицій, що обговорюються у великому інвестиційному банку, полягає у скороченні співвідношення молодших банкірів до старших менеджерів із нинішніх 6:1 до 4:1. При новому режимі половина молодших банкірів працюватиме у містах із дешевшою робочою силою, наприклад, у Бангалорі (Індія) та Буенос-Айресі (Аргентина), а не у дорогому Нью-Йорку.

Молодші банкіри, які використовують штучний інтелект, могли б працювати над угодами позмінно цілодобово, передаючи естафету з одного часового поясу до іншого. За словами керівників, при скороченні числа банкірів у штаті структура видатків інвестиційного банкінгу знизиться, що призведе до зростання прибутку. До групи ризику для пошуку нових посад входять співробітники операційного та допоміжного відділів, які в основному займаються рутинними процесами, такими як відкриття рахунків, виявлення шахрайства або здійснення угод. У травні керівник відділу споживчого банкінгу JPMorgan повідомив інвесторам, що протягом наступних п'яти років чисельність операційного персоналу скоротиться як мінімум на 10% завдяки впровадженню ШІ.

"У світі штучного інтелекту нагорі, як і раніше, будуть люди, які управляють клієнтами і вибудовують з ними відносини, але багато, багато процесів на нижньому рівні тепер виконуються системами штучного інтелекту", - сказав Уолдрон.

Але поки невідомо, як розвиватиметься це майбутнє: чи корпорації утримуватимуть співробітників, які постраждали від ШІ, перенавчаючи їх для нових ролей, які він створює? Чи вони просто скоротять їм фонд заробітної плати?

"Без сумніву, технології штучного інтелекту призведуть до змін у структурі робочої сили", - сказав Уолдрон. «Це, безумовно, але, думаю, поки що неясно, якими саме будуть ці зміни».

У ширшому сенсі Уолдрон заявив, що працівники перейдуть від ролі творців звітів чи оновлень програмного забезпечення (або «творців» у його термінології) до ролі «перевіряючих» чи менеджерів агентів ШІ, які виконують цю роботу. Банк наближається до нового рубежу: незабаром він дозволить генеративному ШІ безпосередньо взаємодіяти з клієнтами, повідомив Уолдрон. JPMorgan почне з обмеженої кількості випадків, наприклад, дозволить витягувати інформацію для користувача, а потім розгорне більш просунуті версії, додав він.

"Незважаючи на побоювання ринку, що сфера ШІ-технологій - це міхур, що роздується, корпоративні клієнти зараз насправді більше стурбовані тим, що якщо вони не почнуть впроваджувати її найближчим часом, то відстануть і втратять частку ринку", - говорить Аві Джессер, партнер Debevoise & Plimpton, що консультує корпорації.

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити