Довші полиці та більше місць: УЗ розпочинає закупівлю вагонів нової конструкції

Ці вагони нададуть новий рівень комфорту: кондиціювання навіть на зупинках та при малій швидкості, більше простору пасажирам, покращена плавність ходу та багато інших новинок

Пасажирський вагон Фото: Укрзалізниця
Пасажирський вагон Фото: Укрзалізниця

АТ «Укрзалізниця» починає закупівлю пілотної партії із п’яти купейних вагонів нового покоління, яка стане основою для майбутнього масштабного оновлення пасажирського парку. Про це повідомили у пресслужбі Укрзалізниці.

Згідно з тендерною документацією, перевізник планує придбати пілотну партію з п’яти вагонів різних конфігурацій, включно з інклюзивним вагоном. Очікувана вартість закупівлі 398,3 млн грн. Згідно з умовами тендеру нові вагони мають надійти в парк УЗ до 31 грудня 2028.Довші полиці та більше місць: УЗ розпочинає закупівлю вагонів нової конструкції 1

Нові вагони будуть здатні прослужити на 20 років довше, мають подовжені міжремонтні інтервали та потребуватимуть меншої кількості обслуговуючого та сервісного персоналу для роботи. Поруч із ефективністю, вони нададуть новий рівень комфорту: кондиціювання навіть на зупинках та при малій швидкості, більше простору пасажирам, покращена плавність ходу та багато інших новинок”, - повідомляє Укрзалізниця.

Укрзалізниця після початку повномасштабного вторгнення стикається з критичним дефіцитом пасажирських вагонів. Пріоритизуються медичні перевезення, квитки для військових та організованих дитячих груп, втім значна частина попиту залишається незадоволеною через брак рухомого складу. Як повідомляє перевізник, у 2025 році сумарно буде законтрактовано 100 нових вагонів, включаючи 5 одиниць нового покоління - пілотну партію для майбутнього масштабування.

Існуючий рухомий склад базується на технологіях 1970-х років з вугільним опаленням, кондиціюванням, яке повноцінно працює тільки в русі, збільшеними експлуатаційними витратами (потребують, як правило, обслуговування 2 провідниками на 1 вагон) та загалом є морально застарілим.

Партія з 5 нових вагонів із сучасними системами управління потребуватиме меншої кількості обслуговуючого персоналу, матиме практично на 80% більший термін експлуатації та вміщуватиме більше пасажирів - до 44 в одному купейному вагоні. Нові вагони матимуть збільшену ширину кузова та покращене планування, що дасть можливість збільшити довжину спального місця до 2,2 метрів. Вагони будуть оснащені пневмопідвішуванням, що гарантує додаткову плавність ходу та зменшує коливання вагона під час руху. Крім того, у вагонах будуть автоматичні розсувні двері та герметичні міжвагонні переходи врівень з підлогою. Контроль за системами всіх вагонів здійснюватиметься з купе начальника поїзда.

На вагонах цього типу буде здійснено перехід з вугільного опалення на повністю електричне з удосконаленим індивідуальним керуванням температурою в кожному купе. Сучасна система дозволить використовувати клімат-контроль навіть під час тривалих зупинок поїзда. Строк експлуатації цих вагонів - 50 років, завдяки виконанню кузовів із нержавіючої сталі. Це на 20 років більше, ніж для стандартних вагонів Укрзалізниці.

Довші полиці та більше місць: УЗ розпочинає закупівлю вагонів нової конструкції 2

5 нових пасажирських вагонів будуть купейними з можливістю трансформації у вагони типу СВ. Один вагон буде інклюзивним та матиме електричний підйомник, пандус для високої платформи та збільшене купе для подорожей пасажирів з інвалідністю на кріслі колісному.

Довші полиці та більше місць: УЗ розпочинає закупівлю вагонів нової конструкції 3

Крім вже зазначених переваг, пасажири цих вагонів отримають:

  • розетки з розʼємами USB та type-c і бездротовою зарядкою для смартфонів;
  • власний столик для верхніх полиць, який буде пересувним по горизонталі;
  • додатковий умивальник у коридорі вагона.

Очікувана вартість закупівлі одного вагона складе 95 млн 600 тис гривень, що менше, ніж суми аналогічних закупівель вагонів схожого типу в європейських залізничних компаніях. Вартість обслуговування 1 місця пасажира в такому вагоні в перерахунку на термін служби вагона залишається майже незмінною, враховуючи, зокрема, кількість місць у вагоні. Строк поставки вагонів - 2,5 роки від моменту отримання виробником передоплати за виробництво вагонів.

Як раніше повідомляв Інформатор, Укрзалізниця з 11 липня запускає новий регіональний поїзд експериментального типу. Регіональний поїзд №826/825 Львів — Тернопіль — Хмельницький, який курсуватиме щоденно, крім вівторка. Це машина ЕПЛ9Т, яку випустив у 2003 році завод “Луганськтепловоз”. Тобто поїзду вже більше 20 років. Після капітального ремонту змінився салон та з'явилися опції у вигляді: стандартних розеток, роз’єми USB, індивідуальні столики, стелажі для перевезення валіз, пандуси та інклюзивні вбиральні, місця для пасажирів на кріслах колісних, кріплення для велосипедів. Основна зміна у салоні - це розміщення м'яких крісел, що відповідають стандарту 2-класу. Єдине чого не вистачає в оновленому поїзді - це системи клімат-контролю.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube