Зменшення вартості пального буде поступовим і триватиме до листопада. У грудні зниження цін припиниться, оскільки усі оператори ринку будуть готуватись до підвищення акцизів, яке прогнозується з 1 січня 2026 року
Ціни на бензин та дизельне паливо на АЗС восени можуть знизитися. Експерти прогнозують зниження до 2 гривень за літр.
Ціна на ф'ючерси еталонного сорту нафти Brent протягом останнього місяця були на рівні 66-69 доларів за барель. Пропозиція ресурсу на світовому ринку є значною та перевищує попит. Додаткові обсяги на ринок постачають країни OПЕК+, США, Бразилія та Гайана. При цьому, споживання нафти у Китаї, Індії та Бразилії виявилося нижчим від очікувань, Японія демонструє найнижчі рівні споживання за кілька десятиліть.
"У підсумку, пропозиція випереджає попит, що неминуче тисне на ціни вниз", - пояснив директор науково-технічного центру "Психея", експерт ринку нафти і нафтопродуктів Сергій Сапегін.
Прогнози, які зараз поширюються в інформаційному просторі, зокрема в окремих Telegram-каналах про начебто збільшення вартості бензину до 70 гривень за літр є навмисним і свідомим нагнітанням панічних настроїв. Про це в заявив директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
"Я наразі не бачу жодних передумов для подорожчання пального восени. Навпаки, я прогнозую, що вартість бензину може ще зменшитись", - сказав експерт.
Ринок пального є дуже інертним, зміни цін відбуваються повільно. Крім того, є запаси пального, які закуповувались за попередніми цінами, їх потрібно розпродати, що також буде грати на зниження вартості. Експерт оцінює, бензин подешевшає на 1,5-2 гривні за літр. Останні два роки на ринку достатньо пального і це страхує від будь-якого необґрунтованого підвищення ціни. Ринок забезпечується ресурсом палива залізничним, автомобільним і водним шляхами.
"Диверсифікована система постачання злагоджено функціонує", - сказав Куюн. На сьогодні ціни залежать від коливань на світовому ринку нафти і нафтопродуктів, а світовий ринок наразі є стабільним, тому різких стрибків у найближчій перспективі не передбачається, додав аналітик ринку.
Ще одним фактором на зниження цін є перехід до сезону низького споживання пального, пояснив генеральний директор транспортно-логістичної компанії Prime Group Дмитро Льоушкін. Мережі АЗС починають більше конкурувати на ринку і пропонувати нижчі ціни.
Паливні компанії встановили рекордну націнку - 15,50 гривень за літр, говорить експерт, тому вони мають діапазон для зниження ціни. "Дві гривні є зайвими. Саме на таку суму і повинна знижуватись роздрібна ціна пального", - наголосив учасник ринку, додавши, що восени бензин подешевшає на 1-1,5 гривні.
Після атаки українських безпілотників на нафтопровід "Дружба", пролунали гучні заяви з боку Словаччини, що це може спровокувати подорожчання дизпалива, яке постачається в Україну зі словацьких НПЗ і виробляється із російської нафти.
“Проте, частка словацьких НПЗ на українському роздрібному ринку дизпалива становить лише 10%. "Є усі можливості замінити ці обсяги з інших джерел. Дизпаливо восени може подешевшати на 1-1,5 гривні", - пояснив Сергій Куюн, додавши, що Словаччина може втратити дуже вигідного покупця - українські компанії.
Ціни можуть знизитися ще більше, через профіцит дизпалива і не такий високий попит на нього, як очікувалося, з боку аграріїв. "Ціна на дизпаливо може впасти ще більше – на 2 гривні", - прогнозує Льоушкін.
Зменшення вартості пального буде поступовим і триватиме до листопада. У грудні зниження цін припиниться, оскільки усі оператори ринку будуть готуватись до підвищення акцизів, яке прогнозується з 1 січня 2026 року, сказав директор компанії Prime.
Як повідомляв Інформатор, зростання цін на пальне в Україні було викликано двома факторами, які вже вичерпані. До кінця року значних рухів не очікується. Про це заявив заступник голови НБУ Сергій Ніколайчук. Суттєвих змін в цінах на пальне не передбачається, за результатами року НБУ очікує, що зростання цін на пальне буде менше ніж 10%.