Ціни на авто: чи повернуть нульове розмитнення та чому вже зараз продажі автівок ідуть на рекорд

Читать на русском

В Раді зареєстровано кілька законопроектів про розмитнення іномарок «під нуль». Це може ще більше обвалити ціни на вживані машини та спровокувати справжній бум на авторинку. Втім, поки що набільш затребувані моделі, навпаки, дорожчають.

Читать на русском
Продаж авто
Найбільш популярні моделі авто вже почали дорожчати через підвищений попит

В Раді зареєстровано кілька законопроектів про розмитнення іномарок «під нуль». Це може ще більше обвалити ціни на вживані машини та спровокувати справжній бум на авторинку. Втім, поки що набільш затребувані моделі, навпаки, дорожчають.

Українці, незважаючи на війну, почали активно купувати автівки - і нові, і з пробігом. Як свідчить статистика Інституту досліджень авторинку, у червні було зафіксовано найбільші продажі потриманих машин за останні 11 місяців - 102,4 тисячі.

За даними консалтингової компанії Autoсonsulting,  вже два місяця поспіль в країні фіксуються також значні продажі нових машин.

Так, у червні дилери продали 5,8 тисяч нових легковиків, і майже повторили травневий рекорд. «Це свідчить про те: що авторинок вийшов на сталі показники в нових реаліях»: — говорить нам керівник Autoсonsulting Олег Омельницький.

За його словами, за півроку новий ринок додав 57,5% а ринок вживаних авто взагалі 67%. 

Ринок може отримати додатковий поштовх, адже в парламенті зареєстрували відразу кілька законопроектів про повернення нульового розмитнення. Нагадаємо, розмитнення "під нуль" вже діяло кілька місяців у минулому році.  Іномарки можна було завозити в Україну буз податків - ПДВ та ввізного мита. Тоді це спровокувало грандіозний обвал цін на ринку - автівки здешевшали на 20% і навіть більше. Під цю «акцію» в країну навезли рекордну кількіість авто - майже 300 тисяч. Та невдовзі "податковий рай" згорнули.

Як буде зараз? Чи варто очікувати «автомобільного розпродажу» та коли він почнеться? І що відбувається в цінами зараз? На хвилі зниження попиту через війну багато автівок вже й так здешевшало. Але популярні моделі почали дорожчати. Скажімо, ще недавно 2-3 річній Volkswagen Jetta з пробігом до 10 тисяч кілометрів можна було купити за 10 тисяч доларів. Зараз - плюс 2 тисячі до цінника, та й особливого вибору немає. За ті ж гроші пропонують старші автівки з великим пробігом.

"Американці" здають позиції, неочікуване повернення ВАЗів, бум електрокарів

В Інституті досліджень авторинку зафіксували рекорд з продажу потриманих машин - більше 100 тисяч у червні. При цому значну частину автівок українці придбали на внутрішньому ринку - такі угоди склали 82,3%. Це свідчить про зміну структури продажів автівок з пробігом. Донедавна левову частку складали авто, пригнані з США та Європи.

Але авто з США зараз непопулярні. Раніше їх завозили через Одеський порт, що дозволяло війти на привабливі ціни. Після блокування морського маршруту логістика значно ускладнилася - тепер женуть в обхід через країни Балтії чи Німеччину, що додає кілька тисяч доларів до цінника та значно подовжує терміни доставки. Дехто вже чекає обіцяного авто с Америки кілька місяців, люди такод скаржаться, що довга дорога не йде на користь іномаркам - вони приходять з подряпинами.

Що стосується автівок з Європи, то їх теж стали завозити менше. По-перше, перегонами займалися чоловіки, а багато з них зараз невиїздні через мобілізаційні обмеження. По-друге, на кордонах великі черги через зміну логістики (автотранспортом завозяться пальне, інші ймпортні товари, через кордон іде потік зернового експорту). Це ускладнює імпорт авто та робить його дорожчим,

 "Імпорт за півроку обвалився з 263 тисяч авто до 88 тисяч? І дешевих авто в самій Європі зараз небагато", - говорить Омельницький.

На внутрішньому ринку ціни, навпаки, дуже привабливі. Минулого року на хвилі нульового розмитнення в країну завезли велику кількість іномарок, що збило ціни. Крім того багато українців вимушені продавати свої автівки через скруту. А так як до недавнього часу попит на вживані авто був не надто високий, продавці погоджувалися на торг.

Власне: врешті-решт ця тенденція і перезапустила ринок - ціни впали і люди знову почали купувати машини.

За даними Інституту досліджень авторинку, найбільше перереєстрацій авто фіксують у Києві - 13,3 тисячі у червні. Разов із областю столичний регіон утримує більше 20% національних обʼємів реалізації вживаних авто.

Активно купують машини на авторинках також  Дніпропетровській області.

А от жителі Львовськох обдасті та Вінничини воліють замовляти пригін авто із Європи.

При цьому уподобання автовласників практично не змінюються. Як і раніше, українські водії люблять Volkswagen - авто цього бренда у червні придбали найбільше. На фоні досить незначного імпорту, народна любов до бренду німецьуого автопрому вже вплинула на ціни.

Ще недавно 2-3 річній Volkswagen Getta з пробігом до 10 тисяч кілометрів можна було купити за 10 тисяч доларів. Зараз - плюс 2 тисячі до цінника, та й особливого вибору немає. За ті ж гроші пропонують старші автівки з великим пробігом.

І, якщо на автівки збережеться високий попит, найбльш затребувані моделі і в подальшому будуть дорожчати. Експерти очікують уже плюс 7-10% до цінника вже у вересні.

На другому місті — Renault, на третьому неочікувано опинився ВАЗ. Раніше вироби російського автопрому користувалися стабільним попитом в Україні, та після повномасштабного вторгення все змінилося - наші громадяни почали масово відмовлятися від ворожої техніки. Та в червні ВАЗи знову повернулися у топ-3. Звісно, не від хорошого життя — їх продає ціна, авто можна купити за пару тисяч доларів, а то й дешевше.

У салони йдуть за "середнячками",  елітні авто вже не в топі

Що стосується ринку нових авто, то тут, за словами Омельницького, ладерство тримає Toyota, в топ-3 також Renault та Volkswagen.

Суттєво додала у продажах також Skoda, яка зараз контролює 7% ринку. Значний ривок продемонстрували такох дилери Mazda. У червні їм вдалося збільшими ппродажі на рекордні 39,4%, пояснюється головним чином появою в салонах новинки - Mazda CX-50. Непогано «стрибнув» такод Lexus - плюс 23% в червні.

Варто зазначити, що кілка місяців поспіль продажі елітних автівок були просто рекордними - преміальні бренді щомісяця зростали на десятки відсотків, був навіть дефіцит авто та «листи очікування». Експерти пояснювали це тим, що замодним українцям більше ні на що витрачати - купувати нерухомість ризико  та інших можливостей для інвестицій в країні зараз небагато.

Та в червні ажіотаж на ринку елітних авто почав  вщухати: - констатує Омельинцький. Наприклад, продажі BMW впали на 5,9%, Mercedes просів на 6,5%, Aidi — на 4.6%  і т.д. Цікаво, що втрата цікавості до елітних іномарок йде паралельно з пожвавленням продажів на ринку нерухомості та земельних ділянок. Тобто, гроші повертаються в сегмент довготривалих інвестицій.

Ринок електризується

Іншим цікавим трендом на авторинку став бум продажів електрокарів - і нових, і вживаних.

У червні, за даними Інституту досліджень авторинку, українці придбали 4,6 тисяч «електричок», що майже вдвічі більше, ніж у травні минулого року та на 15% більше, ніж у травні цього року. 

Найулюбленіші електрокари українців — Nissan Leaf, Tesla Model3, Volkswagen E-Golf.

Головна причина популярності електрокарів - приємна ціна. На такі авто немає податків та митних платежів. А віднедавна в Україну почали завозити електрокарі з Китаю (і не лише китайського виробництва, а й, наприклад, ті ж Nissan Leaf чи Tesla Model3). У Піднебесній діяли пільги для виробників. Та крім цього автонцерни активно демпінгували в боротьбі за великий китайський ринок. Наприклад, в окремі періоди Tesla могла взяти і просто так подешевшати на пʼять тісчч доларів,- говорить Омельницький. Та тепер китайський розпродаж закінчився - місцева влада згорнула кілька пільгових програм. "Вже з червня наш ринок почав це відчувати - авто з Китаю подорожчали на 2-3 тисячі доларів",- додав Омельницький. І далі ще буде - місцеві продавці домовилися покласти край демпінгу, тож автівки будуть дорожчати.

Але, навіть незважаючи на це та здорожчання електроенергії для українських споживачів, заправка електромобілів все ще відносно недорога (тим паче, що з 1 липня бензин: дизель и газ на заправках теж почали дорожчати). Тож експлуатувати їх вигідно.

Чи буде розмитнення під нуль та яких цін чекати

Найбільша інтрига авторинку зараз - чи буде знову розмитнення іномарок під нуль. Така вірогідність є. В Раді зареєстровано кілька законопроектів про нові пільги на авто.

Зокрема, проект №9058 передбачає нульове розмитнення для учасників бойових дій. Очікується, що це дозволить користватися «пільговими» авто й іншим українцям, наприклад, первинної реєстрації на документи учасників бойових дій.

Ще один проект — №9209. Він передюачає безмтний ввіз авто для тих: хто втратив свою машину через воєнні дії.

Найбільш «широкий» законопроект - про тотальне повернення «евроблях».

Проект №9473 зареєстрував 10 липня нардеп від «Слуги народу» Сергій Гривко. Він передбачає збільшення термінів тимчасового ввозу авто для громадян- резидентів, що перебувають на консульському обліку українських консульських установ за кордоном. Тобто, буде реєструвати автівку в Україні та ставити на українські номери. За схожлю схемою, нагадаємо, свого часу можна було їздити на євробляхах.

Жоден з цих проектів поки що не прийнятий, хоча автомобільне лобі активно працює над їх просуванням у Раді. Чи ухвалять їх? З одного боку, тема пільг для ветеранів та громадян, що втратили майно через війну виграшна для влади. З іншого - після відміни пільгового розмитнення бюджет отривав від імпорту авто 35 млрд гривень податків і зборів, а ці гроші для бюджету не зайві.

Якщо розмитрення під нуль все ж приймуть, ціни на авто можут знову піти вниз - на 10-20%, як мінімум. Якщо ж пільг не буде, варто очікувати невеликого здорожчання найбільш популярних моделей, але тотального росту цін не буде, - констатують експерти.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.  

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.