В Польщі продовжується страйк місцевих перевізників, вони не дають проїхати нашим вантажним автомобілям
Станом на п’ятницю, 17 листопада, через страйк польських перевізників на україно-польському кордоні перебувають близько 2400 вантажівок. Всі вони рухаються на виїзд з Польщі у напрямку трьох пунктів пропуску. Йдеться про "Ягодин-Дорогуськ", "Краківець-Корчова", "Рава-Руська - Гребенне".
Про це повідомив речник Державної прикордонної служби України (ДПСУ) Андрій Демченко в етері телемарафону. Зазначається, що польські мітингарі пропускають лише декілька транспортних засобів на годину, та й то не завжди.
Представник ДПСУ нагадує, що блокування руху для вантажівок з польської сторони триває з 6 листопада - майже два тижні. Найбільше "застрягших" водіїв по напрямку пункту пропуску "Ягодин" - це 1100 вантажних транспортних засобів. Решта - у напрямку ПП "Краківець" і "Рава-Руська".
За годину учасники страйку пропускають лише по кілька українських автівок. Та й то не завжди, іноді цифра ще менша.
"Єдиний більш-менш інтенсивний рух ми відзначаємо на ПП "Краківець", коли вантажівки їдуть з України до Польщі", - зазначив Демченко.
В ДПСУ наголошують, що кількість вантажівок, яким не дають проїхати в Україну, поступово збільшується. Наразі загальна черга з таких авто становить понад 30 кілометрів.
"Перевізники обирають для себе й інші маршрути, і вже кілька днів ми спостерігаємо скупчення вантажівок і навпроти пункту пропуску "Шегині". Там перебувають близько 1100 вантажівок", - повідомили в Держприкордонслужбі.
Нагадаємо вслід за ДПСУ, що ще 6 листопада польські водії почали блокаду пунктів пропуску на кордоні з Україною. Вони вимагають скасувати "транспортний безвіз" для нашої країни, а також хочуть "захистити польських перевізників". Відомо, що акція протесту може тривати аж до початку наступного чи навіть більше.
Ситуація погіршується кожного дня. Українська влада намагається знайти баланс та комунікувати з протестувальниками. Втім, наразі особливих успіхів у цьому немає. Більше того: до польських водіїв приєдналися також їхні словацькі колеги. На знак солідарності вони також влаштували блокаду кордону, і тепер там "застрягли" близько 900 українських фур.
Посол України в Польщі Василь Зварич розкритикував дії польської сторони. Він вважає це абсолютно не партнерською поведінкою.
"Це болючий удар у спину України, який ставить під загрозу коридори солідарності, якими українське зерно прямує до третіх країн", - зазначив дипломат.
Самі ж поляки вимагають паритет в перевезеннях. Тобто вони хочуть, аби скільки Україна здійснює перевезень - стільки могли б здійснювати й вони. Станом на зараз же, за словами польських водіїв, вони не витримують конкуренцію з українцями.
Зазначимо, що ця неприємна ситуація вже призвела до перших жертв. Водночас така ситуація може комусь вартувати життя. Зокрема, ввечері в суботу, 11 листопада, на автомобільній стоянці помер українець - водій вантажівки. Він повертався з Європи до України, однак не зміг проїхати через страйк пікетувальників.
Якщо по-хорошому, то в таких випадках слід напряму звертатися до Єврокомісії з проханням розібратися в ситуації. Адже польська сторона як член Євросоюза фактично порушує умови економічної частини нашої Угоди про асоціацію з ЄС.
Єврокомісія, втім, не поспішає аж надто серйозно реагувати на те, що коїться. Там кажуть, що сподіваються на винайдення "оптимального рішення" та досягнення компромісу. Водночас зазначається, що економічні наслідки таких черг на кордонах дуже важкі, причому перш за все для України, яка і так знаходиться в дуже складному фінансовому становищі через російську агресію.
"Черги на кордонах надзвичайно великі. Умови для далекобійників дуже важкі. Є також дуже значні економічні наслідки цього протесту. Звичайно, ми ретельно вимірюємо вплив цього на місцях", – сказав представник Єврокомісії Адальберт Янц після візиту до страйкарів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.