Біля берегів Італії під час шторму затонуло вантажне судно з екіпажем з України

Корабель перевозив гравій, але головне занепокоєння викликає можливий витік палива

Судно Guang Rong
Наразі судно залишається у воді, його планують витягувати

Біля узбережжя Італії сіло на мілину вантажне судно з екіпажем з України. Буря прибила корабель, який перевозив гравій, до берега, він вдарився об пірс. 12 членів екіпажу евакуювали вертольотом.

Про це пише італійська газета La Nazione. Інцидент стався на узбережжі Марина-ді-Масса, Тоскана, ще у вівторок, 28 січня.

Вантажне судно Guang Rong, довжиною 103 метри, стояло на якорі в гавані Марина-ді-Каррара, коли хвилі збили якір і судно пішло в небезпечний дрейф, після чого й сталася аварія. Пірс внаслідок удару пошкоджений. Оцінюються ризики для екології. Зазначається, що після аварії першочерговим завданням був порятунок 12 осіб на борту, переважно громадян України, яких негайно евакуювали гелікоптером.

Судно після аварії
Судно після аварії

"Судно завдало подвійної шкоди: перш за все пірсу, улюбленому символу Марина-ді-Масса, який тепер доведеться відбудовувати. Крім того, існує потенційна шкода для навколишнього середовища, якої бояться місцеві жителі", - пише видання.

Вантажне судно перевозило гравій, але головне занепокоєння викликає можливий витік палива, яке містилося в резервуарах. Повідомляється про сильний запах дизеля на місці аварії.

"Здається, не було розливу палива, який міг би викликати занепокоєння щодо шкоди береговій лінії. Загиблих і постраждалих немає, але пошкодження пірсу значні", - заявив очільник регіону Тоскана Еудженіо Джані.

Наразі судно залишається у воді. Спеціалісти перевіряють корпус корабля, щоб евакуювати його, але для цього може знадобитися кілька днів роботи.

Судно після аварії
Судно після аварії

Судно Guang Rong перебуває під кіпрським прапором. Екіпаж складався переважно з громадян України, капітан корабля - з Чорногорії.

 

La Nazione пише, що у 2023 році Guang Rong затримали за порушення міжнародних стандартів безпеки людського життя на морі, захисту морського середовища та безпеки судноплавства. На судні знайшли 12 недоліків, сім з яких були особливо серйозними, включаючи критичні проблеми з головним двигуном, аварійним обладнанням, конструкцією судна, а також безпекою екіпажу та системою управління безпекою.

Екокатастрофа через російські танкери

У результаті катастрофи трьох російських танкерів 15 грудня 2024 року понад вісім тонн мазуту вилилось у море в Керченській протоці. Російські окупанти першими помітили плями забруднення в Анапі та окупованому Севастополі. Сотні птахів, риб, дельфінів або загинули, або ж опинилися на межі життя і смерті. Російський правитель Путін лише за декілька тижнів визнав екологічну катастрофу. Реальні масштаби аварії оцінити наразі неможливо. Мазут викидає у різних місцях, починаючи від Бердянської протоки, завершуючи пляжами у РФ.

Причиною стала непристосованість танкерів РФ, які належали до річкового флоту. У мережі писали, що танкери виготовили у 1960-х роках для пересування Волгою. А ще через 30 років вкоротили, щоб вони були придатними для пересування по морю

За оцінками, у море потрапило не менше 8 тис. тонн мазуту. Це серйозна екологічна катастрофа, яка вплине на різні екосистеми Чорного моря. Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів оцінює збитки у понад $14 млрд. Однак ця цифра може ще вирости.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube