Більше чотирьох років без пенсії: як «Ощадбанк» заборгував клієнтові 5,4 мільйони гривень

Читать на русском

Чоловік не отримував пенсію з червня 2015 року по вересень 2019 року

Читать на русском
Більше чотирьох років без пенсії: як «Ощадбанк» заборгував клієнтові 5,4 мільйони гривень
Більше чотирьох років пенсіонер судився з «Ощадом»

Чоловік не отримував пенсію з червня 2015 року по вересень 2019 року

Понад чотири роки пенсіонер не отримував виплати тому, що банк оформив для нього банківську картку. А він звик отримувати пенсію по ощадній книжці. За цей час на його рахунку накопичилося майже 200 тис. грн. Повернути все як було просто так не вийшло. «Сокира війни» була викопана і на одному рішенні пенсіонер не зупинився. 

В червні 2015 року чоловік прийшов до «Ощадбанку», щоб отримати пенсію за ощадною книжкою. Проте виявилося, що гроші він може отримати лише за банківською карткою. Для нього це було здивуванням, оскільки він не звертався до банку з такою заявою.

З’ясувалося, що впродовж 15 років чоловік отримував пенсію за ощадною книжкою і не хотів нічого змінювати. Він звернувся до банку зі скаргою і просив пояснити, чому він не може отримувати гроші як раніше - на ощадну книжку. У банку відповідали загальними фразами та нічого по суті.  

Виявилося, що старший контролер-касир у відділенні «Ощадбанку» у Харкові відкрила без згоди пенсіонера картковий рахунок. Після цього пенсію почали перераховувати туди, а не на ощадну книжку. Отримувати гроші за новими правилами чоловік не захотів і вимагав повернути все, як було. Коли прохання клієнта не подіяли, чоловік пішов до суду.

Що було у суді

В липні 2016 року у суді пенсіонер заявив, що переведення пенсії на картку було незаконним. Він просив суд стягнути з Харківського обласного управління «Ощадбанку» 5 млн 423 тис. 630,74 грн. Також пенсіонер просив, щоб касир, який відкрила проти його волі картковий рахунок, заплатила йому також 180 тис. грн за моральні страждання.

Такі великі компенсації виникли через те, що чоловік не отримував пенсію 53 місяці. Тобто гроші пролежали в банку понад чотири роки, і за цей час там накопичилося 200 тис. грн. У суді пенсіонер розповів, що він так хвилювався, а його життя стало таким складним, що він переніс три операції. Для їх оплати чоловік позичав гроші та був винен понад 70 тис. грн.

В «Ощадбанку» було проведено службове розслідування. За його результатами з’ясувалося: договору на переведення пенсії на картку не було. Тобто, касир могла зробити все на основі документів клієнта, проте без його відома і підпису.

Як заявив адвокат «Ощадбанку», відшкодування моральної шкоди виплачують через небезпечну для життя і здоров`я людей продукцію. Банківські картки цілком безпечні, тому приводу для спору немає.

Проте суд встановив, що банкам забороняється в односторонньому порядку змінювати умови договорів. Тобто, банк незаконно припинив угоду про перерахунок коштів з ощадної книжки та перевів нарахування пенсії на картку. Тому у вересні 2019 року суддя Орджонікідзевського райсуду Харкова вирішила, що колишня касирка має заплатити 5 тис. грн моральної компенсації, а банк має заплатити клієнтові замість 5,4 млн грн 348 тис. 752,3 грн.

Проте пенсіонер не збирався зупинятися і подав на це рішення скаргу. Він наполягав, що його переживання та чотири роки без пенсії вартують більше, ніж те, скільки йому призначив суд. Тому пенсіонер просив направити справу на новий розгляд. Цього судді не зробили. Однак у лютому 2020 року вони вирішили, що банк має заплатити пенсіонеру 400 тис. 004,24 грн, а колишній касир має компенсувати йому 3 тис. грн моральної шкоди.  

Щоб цього не робити, у лютому 2020 року «Ощадбанк» звернувся до Верховного Суду. Після цього і пенсіонер подав свої заперечення. Баттл продовжився у найвищій для таких справ інстанції. Тільки у травні 2021 року судді вирішили, що немає підстав змінювати рішення апеляційного суду. На цьому у справі поставили крапку.

Інформатор розповідав про те, як жінка забирала пенсію з «Ощадбанку» у Краматорську через суд.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.