У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
«Для мене «Різдвяна» про час, якого завжди мало, який іноді хочеться зупинити, сповна насолодитися моментом щастя… Свята ж - це паузи, які дозволяють пригальмувати, озирнутися назад, побути - якщо є така можливість - з найріднішими. Для величезної кількості українців зібратися сьогодні на свята сімейним колом - справжня розкіш…», - Колос.
Протягом останнього тижня мережі АЗС фіксують зростання попиту на пальне
Протягом останнього тижня мережі АЗС фіксують зростання попиту на пальне. Це повна несподіванка, адже ринок увійшов у "мертвий" сезон. На відміну від дизпального, яке здебільшого споживає промисловість, це суто автомобільне пальне для приватного транспорту. Саме це насамперед вказує на появу нового споживача – генераторів.
Таку думку на власній сторінці у Facebook висловив директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. Він вважає, що такий попит спричинило збільшення кількості генераторів.
«Протягом останнього тижня мережі АЗС фіксують зростання попиту на пальне. Це повна несподіванка, адже ринок було увійшов у “мертвий” сезон. Зокрема привертає увагу збільшення продажів бензину. На відміну від дизпального, яке здебільшого споживає промисловість, це суто автомобільне пальне для приватного транспорту. Саме це насамперед вказує на появу нового споживача – генераторів», – пише Куюн.
Експерт зазначає, що навіть за помірного використання генератора, витрати пального в нього майже такі ж, як в авто. Тому кожен генератор можна вважати «автомобілем у міському режимі». Проблема в тому, що кількість генераторів складно простежити, а це означає, що «важко точно сказати, скільки додатково знадобиться пального».
«Між тим, навіть приблизні розрахунки говорять про те, що зростання парку генераторів на 100 тис. одиниць на місяць й навіть більше, ринок буде у змозі забезпечити. Такі обсяги були протестовані у найважчі місяці влітку, тому здолаємо й зараз».
Щодо цін – несподіваний попит змусив окремі мережі підняти ціни на 0,5-1 грн/л.
«Ціль – збити або переорієнтувати попит, адже запасів під такі продажі трейдери не тримають (та й зберігати небезпечно та й особливо немає де). Зараз мережі контрактують додаткові обсяги, вже відомо про “розконсервування” старих та не найвигідніших контрактів з віддаленими постачальниками».
Але Куюн підкреслює, що в довгостроковій перспективі фактор «генераторного» попиту не має тиснути на ціни. Але все буде залежати від зовнішньої кон’юнктури.
«Вона наразі є досить напруженою через очікування обмеження цін на російську нафту та ембарго на її імпорт, який набуває чинності з 5 грудня. Нагадаю, з 5 лютого стартує ембарго на нафтопродукти. Разом з тим, ціна на нафту та нафтопродукти просідає й ніхто не може сказати, чому та скільки це триватиме. Європейці нервують, це помітно. Дефіциту на ринку начебто немає, але немає й вільних партій, коли наші імпортери мали з чого обирати та торгуватись. Цей ресурсний дискомфорт вже проявився у підвищенні тарифів на транспортування морем, а також поки що незначним зростанням спекулятивних націнок закордонними трейдерами».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоби не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.