Аварія танкера Delfi в Одесі. Хронологія подій і що буде далі
З листопада минулого року в Україні триває епопея з танкером Delfi. Із затонулого судна до води регулярно витікають нафтопродукти, а спроби підняти його залишаються безуспішними. 24 липня судновласник в черговий раз спробує вирішити ситуацію - а якщо не вийде, за справу візьметься АМПУ.
Інформатор зібрав всю історію танкера Delfi. Розповідаємо, що відбувалося протягом 8 місяців з моменту трощі та що планують зробити з багатостраждальним судном.
Що сталося?
Увечері 20 листопада з танкера Delfi повідомили про відмову двигуна. Рятувально-координаційний центр Одеси відреагував на сигнал і почав вживати заходів, щоб допомогти екіпажу - трьом українцям, які перебували на борту.
Після невдалої спроби відбуксирувати танкер, судно починає дрейфувати й сідає на мілину біля пляжу «Дельфін». Про екологічну загрозу не йшлося - спочатку повідомлялося, що танкер йде в баласті та на борту немає ні нафти, ні палива. Екіпаж відмовився від евакуації й чекав дозволу судновласника.
Потім танкер налетів на хвилеріз. З нього почало витікати пальне. Вдень 22 листопада аналізи показали перевищення допустимої концентрації нафтопродуктів у воді у 53 рази
Рятувальну операцію ускладнювали погодні умови. 22 листопада екіпаж вдалося евакуювати з танкера силами водолазів-рятувальників.
Що відомо про танкер Delfi
Думська пише, що це - рейдової-портове судно болгарського проекту 585, призначене для перевезення відносно невеликої кількості нафтопродуктів і заправки інших плавзасобів паливом і моторною оливою. Побудували його в 1974 році у Болгарії. За своє 45-річне життя цей танкер змінив кілька назв, прапорів і власників. Називатися Delfi він став тільки у 2019 році після того, як в черговий раз змінив власника.
За даними видання Nash.live, у судна не було реєстрації. Документи були чинні до 2018 року. Delfi володіє компанія, зареєстрована в Бірмінгемі, порт приписки - Румунія.
Танкер довжиною 60 метрів не вперше втрапив до такої ситуації. Раніше Delfi подавав сигнал лиха недалеко від румунського порту Констанца. Тоді до машинного відділення потрапила вода.
Спроби підняти судно
Довгий час зв'язатися з власником судна не вдавалося. Тому і підняти його було неможливо. 25 червня пляж «Дельфін» закрили через черговий витік нафтопродуктів.
18 липня Державна екологічна інспекція в Одеській області провела підготовчі роботи для евакуації Delfi. Перші дві спроби підняти танкер виявилися безуспішними. Як і третя.
20 липня закінчився граничний термін, відведений капітаном морського порту Одеса судновласнику для підйому і видалення аварійного танкера. Через два дні глава Одеської ОДА Максим Куций звернувся до Кабміну з проханням визнати ситуацію з танкером Delfi надзвичайною.
Що буде далі
Вранці 23 липня на поверхні води біля затонулого судна з'явилася сіра плівка з сріблястим нальотом. Відразу після цього екологічна інспекція взяла проби води. Ймовірною причиною забруднення води біля пляжу «Дельфін» стало ослаблення кріплення бонового загородження. Частина бонового загородження втратила натяг і занурилася у воду.
В АМПУ швидко відреагували - встановили друге коло бонового загородження, локалізували залишки нафтопродуктів біля танкера.
Як розповів міністр інфраструктури Владислав Криклій, сьогодні, 24 липня, у судновласника є останній шанс самостійно підняти судно. Якщо спроба знову буде невдалою, за справу візьметься АМПУ.