В останній тиждень 2024 року трейдери готуються до низького рівня продажів пального
В Україні в останній тиждень 2024 року ціни на бензин та дизель на стелах мінятися не будуть. Щодо автогазу, то цей вид пального має перспективи до зростання. Адже котирування на цей вид палива зросли після початку дії ембарго на російський LPG в Євросоюзі. Ця заборона забрала з ринків сусідніх країн великий обсяг дешевого ресурсу та спричинило зростання цін. Пропан-бутан має потенціал до зростання і на українських АЗС. Про це йдеться у публікації Delo.ua.
За даними консалтингової компанії "Нафторинок", станом на 20 грудня порівняно з 13 грудня середня ціна на дизельне пальне зросла на 35 коп./л до 43,49 грн/л, водночас порівняно з 18 грудня ціна знизилась на 4 коп./л. Дизельні котирування в Європі демонструють нисхідну динаміку. Так спотова ціна дизелю 20 грудня порівняно з 13 грудня знизились на 1,1-2,0% або на $8-14/тонна до $676-688/тонна в портах північно-західної Європи та до $676-688/тонна в портах Середземного моря.
Аналітик "Нафторинку" Олександр Сіренко вважає, що нисхідна тенденція зовнішнього ринку підштовхуватиме ціни до зменшення наступного тижня. Проте з огляду на підвищення акцизу з 1 січня, трейдери сприятимуть зростанню цін, імовірно, до Нового року. Середня гуртова ціна на бензин А-95 станом на 20 січня порівняно з 13 січня зросла на 4 коп./л до 45,56 грн/л. На минулих вихідних 21-22 грудня ряд великих мереж АЗС запустив акції. Зокрема мережі OKKO та WOG пропонували своїм клієнтам знижки в 5 грн/л на бензин та дизель та 2 грн/л на автогаз. Мережа "БРСМ-Нафта" знизила ціни на 1 грн/л на бензин, дизель та автогаз.
За словами засновника групи компаній "Прайм" Дмитра Льоушкіна, на цьому тижні ціни на українських АЗС будуть незмінними, оскільки мережі готуються до періоду святкового затишшя. Водночас він очікує, що частина мереж впроваджуватиме на своїх АЗС акційні пропозиції до зимових свят.
Льоушкін зазначає, що попри всі очікування трейдери не стали робити запаси палива перед підвищенням акцизів, яке очікується з 1 січня. Головною причиною стали очікування низхідних трендів на глобальному ринку нафти.
"Найбільші українські імпортери нафтопродуктів бояться, що ціни на нафту підуть до низу, тому не хочуть робити запаси, щоб не втратити гроші закупивши дороге пальне. Всі чекають на інаугурацію президента США Дональда Трампа, що запланована на 20 січня, а глобальний нафтовий ринок дуже пов'язаний з політичними процесами", - заявив Льоушкін.
Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн також зауважує, що ціни на бензин та дизель на українських АЗС в останній тиждень року не будуть суттєво змінюватися. Таким чином на цьому тижні ціни на бензин та дизпаливо на АЗС будуть переважно незмінними, за виключенням того, що частина мереж може запустити акції до зимових свят.
За даними "Нафторинку" темпи імпорту пропан-бутану в Україну за період з 12 по 18 грудня порівняно з 28 листопада - 11 грудня зросли з 1,8-1,9 тис. тонн на добу до 2,8 тис. тонн на добу. Така динаміка зумовлена зростанням постачання автогазу через Дунайські порти майже в три рази. Загалом за 18 днів грудня імпортери завезли в Україну 40,2 тис. т скрапленого газу, що відповідає динаміці надходжень в листопаді.
За минулий тиждень ціна на пропан-бутан на АЗС залишалася переважно стабільною. Ціни на стелах коригували лише регіональні оператори АЗС. Станом на вечір п'ятниці 20 грудня порівняно з 13 грудня середня ціна автогазу на АЗС знизилась на 3 коп./л до 35,08 грн/л. За словами засновника Sintonec LPG Михайла Шубана, ембарго ЄС на російський LPG стало ключовим фактором, який зумовив зростання цін на українському ринку автогазу.
"Ембарго в ЄС викликало пожвавлення на європейському ринку, дешевого ресурсу вже нема тому котирування піднялись. На цьому тижні я думаю, що тенденція продовжиться в тому числі й через очікування підняття акцизів з 1 січня. Ціни на АЗС вже почали реагувати, тож я думаю роздріб додасть в ціні ще 50 коп./л", - пояснив Шубан.
Таким чином на цьому тижні ціни на автогаз АЗС можуть зрости на 50 коп./л. Разом з цим мережі можуть запускати зимові акції, що дозволить клієнтам можливість вигідно заправити свої авто.
Глобальний ринок дизельного пального, ймовірно, знайде підтримку цін 2025 року внаслідок закриття близько 1% нафтопереробних потужностей, компенсуючи поточну слабкість і структурний тиск у бік переходу світу на більш чисте паливо. Про це повідомляє Reuters, пише Enkorr. Нове збільшення нафтопереробних потужностей у Китаї, Індії й Індонезії наступного року, ймовірно, перевищить 800 тис. б/д.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.