На кордоні у Чорній над Тисою словацькі митники дуже прискіпливо ставляться до спроб перевезення заборонених речей та продуктів, складають протоколи й спричиняють запізнення потяга
Поїзди Чоп-Прага часто затримуються через тривалі митні перевірки на словацькому кордоні. Причина – пасажири не дотримуються правил ввезення товарів до Шенгенської зони. Найчастіше митники звертають увагу на ввезення з України цигарок, алкоголю, молочної та м'ясної продукції.
Наприкінці березня компанія RegioJet запустила першу в Європі приватну залізничну лінію безпосередньо на територію України. Перевізник задоволений високим попитом на маршрут Прага – Чоп. Однак на зворотному шляху регулярно виникають проблеми з митними перевірками.
"Вони суворі при в’їзді до Шенгенської зони на українсько-словацькому кордоні. Список заборонених товарів — довгий, але частіше за все словацькі митники вимагають дотримуватися лімітів або взагалі не ввозити з України цигарки, алкогольні напої та м’ясо-молочні вироби — ковбаси, сири тощо", - пояснюють у перевізника.
Якщо словацькі митники виявлять у пасажирів частину заборонених товарів, почнеться тривала бюрократична процедура. У результаті перевірка може тривати й дві години, потяг стоїть на кордоні, і його “материнське” сполучення з Кошиць вирушає до Праги, так і не дочекавшись чопської групи вагонів.
Оскільки на оформлення протоколів про порушення витрачається багато часу, вагони поїзда Чоп – Прага приєднують на наступного складу потягу до Праги. Для пасажирів це означає до 6 годин очікування на залізничному вокзалі Кошице.
Ще одна проблема із затримкою пов'язана із тривалими перевірками пасажирів потяга словацької компанії ZSSK Мукачево – Кошице, який проходить контроль перед потягом Чоп-Прага.
Чеський перевізник домовився зі словацьким ZSSK про спільну процедуру щодо компенсації з винних пасажирів та підготував плакати із попередженням про заборонені товари. Детальніше про це також сказано на сайті компанії тут.
Тепер винуватцям загрожує штраф на суму до 5000 євро (125 тисяч чеських крон).
«Як тільки пасажири затримують потяг з власної вини, ми маємо штраф у розмірі 1000 крон за хвилину, що відповідає 4800 євро за 120 хвилин», — пояснює власник RegioJet Радім Янчура.
За його словами, утім, штраф ще нікому виписаний не був. Пасажирів попереджають смс-повідомленнями.
«Ми розуміємо, що ви хочете привезти своїм знайомим подарунки з України. Але беріть лише ті, які не порушують правил», – йдеться у попередженні.
RegioJet хоче додати четвертий вагон до чопської лінії у майбутньому. Однак, за словами Янчури, це вже буде стеля.
“Словаки не оброблятимуть більше 160 пасажирів”, – сказав Янчура.
Після приєднання до потяга в в Кошицях потяг в комплекті нараховуватиме 15 вагонів, що є експлуатаційним максимумом.
RegioJet користується тим фактом, що із Чехії та Словаччини до Чопа можна подорожувати коліями європейського стандарту 1435 мм ширини. За його словами, компанія хотіла б у майбутньому продовжити безпересадкове сполучення до Мукачева, але колія європейської ширини там не всюди електрифікована. Колія 1435 мм з Чопа до Ужгорода щойно будується.
Втім, Янчура бачить велике майбутнє у зв’язках з Україною.
«З італійської Флоренції щодня туди відправляється 30 автобусів, це близько 900 пасажирів. А разом зі сполученням у напрямку Львова маємо 550 людей у потягах», – каже він.
RegioJet їздить також до польського Перемишля біля українського кордону. Потяг там складається із десятьох вагонів. За словами Янчури, вони хочуть якнайшвидше збільшити їхню кількість до п’ятнадцяти.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.