Заплатив за навчання - отримай компенсацію від держави: інструкція від Податкової

Податкова знижка за навчання: які документи потрібно подати

Податкова знижка Фото: Державна податкова служба
Податкова знижка Фото: Державна податкова служба

Громадяни, які протягом року здійснювали витрати на навчання в українських закладах освіти, можуть повернути частину сплачених коштів завдяки податковій знижці. Головна умова – отримувати офіційні доходи, з яких сплачено податок на доходи фізичних осіб, та подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня року, наступного за звітним. Про це 21 серпня повідомляє Податкова служба.

До податкової знижки включаються витрати за навчання у вітчизняних закладах дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти - це кошти, які були використані як на освіту самого платника податку, так і на користь його дітей, інших членів сім’ї першого ступеня споріднення або осіб, над якими встановлено опіку чи піклування. 

Як отримати

Подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня року, наступного за звітним. Для отримання знижки за 2024 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2025 року.

Які документи треба додати: 

  • копію паспорта (1, 2 сторінки та сторінка прописки – і учня/студента, і члена сім’ї, який подає декларацію на отримання податкової знижки);
  • копію договору з навчальним закладом;
  • копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;
  • документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);
  • копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і члена сім’ї (хто подає декларацію на отримання податкової знижки);
  • оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий податок на доходи фізичних осіб та суми податкової соціальної пільги (в разі її наявності) за звітний податковий рік;
  • реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).

У разі використання електронних розрахункових документів у декларації зазначаються лише їх реквізити. Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника протягом визначеного законом строку. Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже містяться у державних реєстрах або базах даних. 

Як подати декларацію

Скористатися одним із таких способів:

  • особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;
  • поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • через Електронний кабінет платника.

Контакт-центр Державної податкової служби України надає консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками: 

  • Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні).
  • Електронна пошта: idd@tax.gov.ua.
  • Особистий кабінет: через електронний кабінет платника податків.
  • Режим роботи: понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.

Як раніше повідомляв Інформатор, тим, хто офіційно працює (мова йде саме про трудові відносини де з вашої зарплати утримується ПДФО, а не той випадок, коли людина отримує доходи як ФОП), варто пам’ятати про право отримати податкову знижку від держави. Як повернути частину своїх податків, пояснює юрист Назар Ясків.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити