Європейські країни розпочали розслідування щодо китайських електроавтобусів Yutong через підозри у можливості дистанційного контролю з боку виробника. Уряди занепокоєні, що транспорт, який перевозить тисячі пасажирів, може бути вимкнений або заблокований за наказом із Пекіна
Європейські країни розпочали масштабну перевірку безпеки китайських електроавтобусів Yutong через підозри, що виробник може дистанційно впливати на роботу транспорту, який використовується у громадських перевезеннях. Як повідомляє Gizmodo, уряди кількох держав розглядають ризики потенційного віддаленого доступу до систем керування. Це може становити загрозу національній безпеці.
Першими тривогу забили в Норвегії. Транспортна компанія Ruter, яка керує громадським транспортом Осло, протестувала автобуси Yutong і голландського виробника VDL у спеціально ізольованих умовах підземної шахти. Експеримент показав: китайські автобуси мають прямий зв’язок із серверами виробника для оновлення програмного забезпечення й діагностики, тоді як європейські аналоги працюють автономно. Це викликало занепокоєння, що Yutong може зберігати можливість дистанційно вимикати або контролювати свої транспортні засоби.
До розслідування вже приєдналися Данія та Велика Британія. Данський оператор Movia повідомив, що проводить власну перевірку, а у Великій Британії справу вивчають фахівці Національного центру кібербезпеки. Хоча представники Movia визнають: подібні ризики потенційно існують і для інших виробників, адже сучасний електротранспорт зазвичай має функції віддаленого оновлення.
У самій компанії Yutong запевняють, що дотримуються міжнародних стандартів безпеки даних, а інформація з автобусів зберігається у хмарній інфраструктурі Amazon Web Services з використанням шифрування.
Тривога навколо китайських електробусів стала черговим епізодом у ширшій дискусії про кібербезпеку китайських технологій у Європі. Подібні побоювання вже призвели до обмеження використання обладнання Huawei і ZTE у 5G-мережах, а тепер європейські уряди пильніше придивляються до будь-яких елементів критичної інфраструктури, пов’язаних із Пекіном.
Цей скандал розгортається на тлі дедалі жорсткішої політики Китаю у сфері контролю за технологіями. Напередодні переговорів між Дональдом Трампом і Сі Цзіньпіном Пекін оголосив про посилення правил експорту рідкісноземів - ключових компонентів для виробництва акумуляторів і електротранспорту.
У вересні Китай закликав Європейський Союз спільно чинити опір зловживанню деяких країн імпортними митами, натякаючи на американські тарифи й політику адміністрації президента США Дональда Трампа. Польща заявила, що готова до такої співпраці. Тим самим Китай демонструє готовність використовувати технологічні важелі впливу у глобальній торгівлі, що лише підсилює побоювання європейських країн щодо потенційних ризиків від його промислових гігантів.