«Приїхав генерал Келлог. І після його прибуття дві ночі поспіль не було жодних масованих бомбардувань. Люди вже жартують... Кажуть, нам слід дати генералу Келлогу український паспорт і залишити його тут».
Розповідаємо про вигідне страхування
Придбання автомобіля - процедура, безперечна, приємна, але тільки в тому випадку, коли людина знає, що робить. Особливо, коли стикається з перепродажем і страхуванням. Є безліч "підводних каменів", які важливо розібрати до моменту придбання, щоб не "влетіти в копієчку".
Кожен водій знає про обов'язкове виді страхування - ОСАГО (Автоцивілка). Вона покриває ремонт чужого майна в разі ДТП з вини страхувальника. У цьому плюс, але що відбувається з полісом страхування в тому випадку, якщо ви купуєте / продаєте автомобіль з пробігом? Давайте розбиратися.
Ситуація 1. У продавця машини немає страховки зовсім.
Є один "плюс": новий власник автомобіля просто оформляє нову страховку і спокійно катається на автомобілі. Однак "мінус" куди болісніше: якщо автомобіль не застрахований, то діяти новий поліс почне як мінімум з наступного дня після оформлення, навіть якщо процедуру пройти в день покупки. Таким чином, в разі ДТП, ремонтувати машину потерпілого доведеться за свій рахунок, а якщо зупинять співробітники поліції - доведеться сплатити штраф.
Якщо ж перереєструвати автомобіль, то у покупця буде три дні на те, щоб придбати поліс страхування. Зазначимо, що в цей період його можна оштрафувати за відсутність страховки. Тому в такому випадку новий власник ризикує тільки витратами на ремонт чужого автомобіля (або іншого майна) при ДТП з його вини.
Ситуація 2. У продавця є страховка і він віддає її при продажу.
Це поширена ситуація. Страховка продовжує діяти навіть при зміні держномерів авто, оскільки є прив'язка до VIN-номеру. Але все ж є необхідність звернутися до страхової компанію для уточнення деяких моментів:
Щоб виключити будь-які неточності, найкраще звернутися до страхової, і за необхідності доплатити певну суму до вартості страховки. Єдиний момент - переоформити страховку може той, хто її оформляв, тому відвідини страхової при передаванні полісу варто робити продавцеві автомобіля разом з покупцем.
Ситуація 3. У продавця є страховка, але він не віддає її новому власнику.
Ідеальна ситуація, якщо продавець автомобіля анулює свою страховку. Якщо ж ні - покупця при оформленні нового поліса чекають неприємності. Суть в тому, що на машині залишається чинний поліс продавця і з'являється новий поліс покупця. Покупець може навіть не знати про існування полісу від продавця, отримати новий держномер, оформити нову страховку і спокійно кататися. До моменту ДТП.
При ДТП, нічого не підозрюючи, новий власник машини протягом 3 робочих днів заявляє в свою страхову компанію про те, що трапилося. Постраждала сторона теж звертається в страхову компанію винуватця ДТП. Далі - йде огляд машини протягом 10 днів, збираються всі документи по ДТП, приходить рішення суду (з висновком хто правий, а хто винен) .... Загалом, пройде приблизно місяць, коли буде прийнято рішення про виплату з боку страхової компанії . А в моменті прийняття такого рішення страхова перевіряє наявність інших полісів страхування на автомобілі (з прив'язкою до VIN-номером зокрема). І коли з'ясується, що на автомобілі є 2 поліси, згідно Цивільного Кодексу України (ст. 989) страхова компанія відмовляє у виплаті потерпілому. Просто тому що є ще один поліс, оформлений раніше, і саме ця компанія повинна виплачувати кошти.
Уявімо ситуацію: потерпілий в ДТП звернеться до страхової компанії, яка оформила страховку раніше. Отримає там страхове відшкодування. Але винуватець ДТП повинен протягом 3-х робочих днів з моменту ДТП повідомити страхову про подію - а в даному прикладі винуватець навіть не підозрював про існування раніше оформленої страховки ... В такому випадку все, що страхова компанія виплатить постраждалому - через суд у вигляді регресу з арештом майна і рядом обмежень буде стягнуто з винуватця ДТП. Все тому, що він вчасно не подав заяву в ту страхову, про яку не знав.
Що робити, щоб не потрапити в таку ситуацію?
Якщо все це для вас - "темний ліс", і ви поняття не маєте, до якої надійної страхової компанії звернутися, ми радимо сервіс PolisOK.com.ua.Вибір з понад 15 компаній, у кожній з яких є рейтинг від користувачів, приємні знижки, а по закінченню дії страховки сервіс нагадує про необхідність її продовжити. Оформити поліс на сайті можна 24/7, і є служба підтримки, яка допоможе в будь-якому питанні в робочий час.