Пільга на комунальні послуги надається як пільговику, так і членам його сім'ї, які проживають разом з ним
В Україні учасники бойових дій мають право на пільги з оплати комунальних послуг. Щоб отримати такі пільги, потрібно їх оформити, для цього з пакетом документів потрібно звернутися до ЦНАПу. Про це повідомили у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області.
Види пільг, у тому числі й на житлово-комунальні послуги, які надаються учасникам бойових дій, визначено статтею 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Особам, які мають статус "учасник бойових дій", передбачено надання 75-процентної знижки на:
Пільга на комунальні послуги надається як пільговику, так і членам його сім'ї, які проживають разом з ним: дружині або чоловіку; їхнім дітям (до досягнення віку 18 років); неодруженим повнолітнім дітям, які мають інвалідність з дитинства І чи ІІ групи, або інвалідність І групи; особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни I групи та доглядає за ним, за умови що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі; непрацездатним батькам; особі під опікою чи піклуванням пільговика, якщо вони проживають разом.
Щоб оформити пільги на житлово-комунальні послуги учасникам бойових дій потрібно подати до ЦНАПу заяву з усіма необхідними документами, а саме: паспорт громадянина України; обліковий номер платника податків; посвідчення учасника бойових дій; реквізити банківського рахунку (у форматі IBAN) для зарахування коштів; номери особових рахунків за сплату житлово-комунальних послуг; назва організації, яка надає житлово-комунальні послуги.
Довідка про склад сім’ї — це вже нечинний документ, який раніше підтверджував родинні зв’язки. Натомість довідка про зареєстрованих осіб — це чинний документ, який показує, хто зареєстрований у житлі (якщо таку довідку отримує власник житла) або кількість зареєстрованих (якщо довідку отримує зареєстрована у житлі особа), але не вказує, чи є ці люди родичами.
Довідка про склад сім’ї скасована з 2019 року згідно з наказом Мінсоцполітики №1106. Раніше використовувалась для підтвердження родинних зв’язків, складу домогосподарства. Містила інформацію про членів сім’ї, які проживають разом, включаючи родинні зв’язки. Використовувалась для оформлення пільг, субсидій, квартирного обліку, нотаріальних дій. Не видається офіційно — замінена іншими документами.
Довідка про кількість зареєстрованих осіб у житловому приміщенні. Актуальний документ, який можна отримати в ЦНАПі. Містить інформацію про всіх осіб, зареєстрованих за певною адресою, незалежно від родинних зв’язків. Використовується для оформлення соціальних виплат, підтвердження місця проживання, подання до військкомату. Не підтверджує родинні стосунки — для цього потрібні окремі документи (свідоцтво про народження, шлюб).