Apple намагається отримати права на зображення яблук. Її жертва – обʼєднання фермерів зі Швейцарії, яке навіть не планує виробляти смартфони
Компанія Apple намагається відсудити права на зображення яблука у швейцарського фруктового обʼєднання. Це вже не перший обʼєкт переслідування компанії – раніше вона клала око на логотипи та згадки ананасів та груш.
Компанії Fruit Union Suisse виповнюється 111 років. Протягом більшої частини своєї історії її символом було червоне яблуко з білим хрестом — це комбінація прапора Швейцарії та одного із найпоширеніших фруктів. Зараз найстарішу та найбільшу організацію фруктових фермерів у Швейцарії турбує те, що їй доведеться змінити свій логотип. Технологічний гігант Apple намагається отримати права інтелектуальної власності на зображення яблук.
"Нам важко це зрозуміти – вони не намагаються захистити своє надкушене яблуко, — каже директор Fruit Union Suisse Джиммі Маріетоз, маючи на увазі знаковий логотип компанії. – Їхня мета — заволодіти правами на справжнє яблуко, яке для нас є чимось справді майже універсальним… це повинно бути безкоштовним для всіх".
Випадок, який збентежив швейцарських фермерів, є частиною глобальної тенденції. Згідно з записами Всесвітньої організації інтелектуальної власності, Apple надсилала подібні запити десяткам органів інтелектуальної власності у всьому світі з різним ступенем успіху. Влада Японії, Туреччини, Ізраїлю та Вірменії погодилися. Прагнення Apple володіти правами інтелектуальної власності на щось настільки загальне, як фрукти, свідчить про динаміку глобальної індустрії прав інтелектуальної власності. Вона спонукає компанії до одержимості конкуренцією за торгові марки, які їм насправді не потрібні.
Apple не відповіла на запити Wired про коментарі.
Спроби Apple "поцупити" яблуко у Швейцарії сягають 2017 року, коли техногігант, подав заявку до Швейцарського інституту інтелектуальної власності (IPI) із запитом на права інтелектуальної власності на реалістичне чорно-біле зображення сорту яблук "гренні сміт". Це звичайне зелене яблуко.
Запит охоплював широкий список потенційних застосувань — переважно в електронних, цифрових та аудіовізуальних споживчих товарах і апаратному забезпеченні. Після тривалої суперечки між обома сторонами восени 2022 року IPI частково задовольнив прохання Apple, заявивши, що компанія може мати права лише на деякі товари, які їй потрібні. IPI послався на правовий принцип, за яким загальні зображення звичайних товарів, як-от яблука, мають бути у відкритому доступі.
Навесні Apple продовжила розбиратися з яблуками. Зараз у судах розглядається справа, що стосується лише товарів, для яких IPI відмовив у торговій марці. Це "аудіовізуальні кадри, призначені для телебачення та інших передач". У Fruit Union все ще царює занепокоєння – незрозуміло, що ще зробить Apple у спробах "захистити" яблуко.
Нагадаємо, компанія Apple провела щорічну конференцію для розробників WWDC 2023, в рамках якої презентувала ряд оновлених продуктів. Хоча головню подією року є осіння презентація, під час якої покажуть новий iPhone 15 та Apple Watch Series 9, під час літньої презентації компанії з Купертіно також є чим похизуватись.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.