Ситуація із цінами на пальне в Україні, за винятком подорожчання дизеля, залишається досить стабільною
В Україні поступово зростає ціна на дизельне пальне: у листопаді воно подорожчало приблизно на 2 грн. Водночас підвищення вартості інших нафтопродуктів поки не відбудеться, і в цьому є певна заслуга президента США Дональда Трампа.
Так, як повідомляє агентство Reuters, світові ціни на нафту залишаються стабільними, а одна з марок ще й подешевшала на 89 центів. Це пояснюють активними переговорами щодо миру між Україною та РФ. Останній, як зазначають журналісти, дозволить зняти санкції з російської нафти та збільшить пропозицію на ринку. Ринок в очікуванні падіння цін. Водночас, якщо переговори буде зірвано, зниження цін надалі очікувати не варто.
Паралельно з цим ситуація із цінами на пальне в Україні, за винятком подорожчання дизеля, залишається досить стабільною. Так, з 3 по 25 листопада, за даними порталу Мінфін, бензин А-95 подорожчав на 20 копійок — до 58,5 грн, автогаз — на 65 копійок, до 35 гривень, а марка бензину А-92 залишається стабільною — 56,75 грн.
Водночас аналітик консалтингової компанії «Нафторинок» Олександр Сіренко для ICTV повідомив, що на тлі падіння світових цін на нафту цінники на українських АЗС мали б бути нижчими. Однак відсутність реальних важелів регулювання ринку не дозволяє знижувати вартість у такі моменти. Ба більше, вже у грудні, напередодні запровадження нових акцизів на пальне з 1 січня 2026 року, оператори можуть підняти ціну на пальне заздалегідь. В іншому випадку подорожчання також буде, але вже у січні, після зміни акцизів.
Як повідомляв Інформатор, директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн прогнозує зростання цін на дизельне пальне в найближчий час. На його думку, підвищення становитиме 2-3 гривні за літр дизпалива. Це зумовлено зростанням закупівельних цін на зовнішньому ринку, які за останній місяць збільшилися на 5-6 гривень за літр. Серед ключових причин такого зростання експерт виділяє високий попит на дизель через переорієнтацію Європи на нові канали постачання, що виключають країни-переробники російської нафти.