Водночас у березні на американський вторинний ринок ринула значна кількість електромобілів Tesla
Китай та США опинилися в центрі нового етапу торгової війни. Раніше електромобілі Tesla Model S та Model X поставлялися до Китаю зі США, однак з урахуванням поточних цін на китайському ринку електромобілів і мит, імпорт цих моделей втрачає економічну доцільність для Tesla. У зв'язку з цим компанія припинила прийом замовлень у Китаї.
Як повідомляє CnEVPost, ще вчора ці моделі можна було замовити у Китаї, хоча очікування займало від трьох до восьми місяців. Наразі вони представлені на китайському сайті Tesla тільки для ознайомлення, але офіційно через сайт їх більше не замовити. У глобальному масштабі популярність цих старших моделей також невисока, становлячи лише близько 4% загального обсягу виробництва компанії.
Більш доступні моделі Tesla, такі як Model 3 та Model Y, виготовляються на заводі в Шанхаї та пропонуються за більш привабливими цінами для місцевого ринку. Донедавна ця фабрика виробляла половину світового обсягу цих моделей, значна частина яких експортувалася. У лютому представники Tesla заявили про відсутність планів виключити Model S та Model X з асортименту. Очікується їхнє чергове оновлення до кінця року, оскільки останній рестайлінг було проведено у 2022 році. У Японії прийом замовлень на індивідуально збираються Model S і Model X закінчився 31 березня цього року.
За інформацією TechCrunch, у березні американський вторинний ринок затопили електромобілі Tesla. В останній тиждень місяця було виставлено на продаж понад 13 000 автомобілів цієї марки, що стало тижневим рекордом і на 67% більше ніж тижнем раніше.
У Tesla спостерігаються проблеми і на первинному ринку. Після першого кварталу було продано майже 300 000 електромобілів різних марок, що на 10,6% більше у порівнянні з попереднім роком. При цьому продаж Tesla впав на 9%, попри те, що конкуренти збільшили свої показники. GM, наприклад, реалізувала понад 30 000 електромобілів, що майже вдвічі більше за минулорічний результат. Зниження попиту на автомобілі Tesla пов'язане з конкуренцією, що посилюється, застарілою модельною лінійкою та активною політичною діяльністю Ілона Маска. У результаті неприязнь щодо нього переноситься на продукцію компанії, і деякі власники змушені продавати свої електромобілі через неприйняття з боку супротивників Маска.
На початку квітня Tesla оголосила про постачання майже 337 тисяч автомобілів у першому кварталі 2025 року. Цей показник суттєво нижчий за прогноз аналітиків, які очікували на результат у 370 тисяч. Особливо слабка динаміка була помітною у продажах Cybertruck.
А ще у світі спалахнули антифашистські протести, де, зокрема, виступають проти участі Маска в уряді, а авто його компанії горять не тільки у США, а й в Європі. Репутація мільярдері у Німеччині знано впала після того, як він "зігував" на інавгурації Дональда Трампа, а також публікував дописи із заграванням до теми фашизму Наприклад, нещодавно він репостнув твіт про те, що це буцімто не Гітлер і Сталін вбили мільйони людей, а їхні підлеглі.