Шахраї шлють небезпечні листи: ПриватБанк зробив важливу заяву

Подати заявку щодо шахрайства можна самостійно за допомогою Приват24

Шахрайські листи Фото: Getty Images
Шахрайські листи Фото: Getty Images

Клієнтам ПриватБанку надходять електронні повідомлення, які маскуються під офіційні листи від банків чи держустанов. У них можуть бути шкідливі файли або підозрілі посилання. Ці листи не мають жодного відношення до ПриватБанку, повідомляють в фінустанові. 

“Шахраї намагаються встановити на комп’ютери вірусні програми, щоб отримати доступ до документів або рахунків. Тому, будь ласка, будьте уважними й не відкривайте нічого підозрілого. Якщо ви зіткнулися з подібним контентом, просимо надсилати його через зручний для вас канал комунікації”, - пише ПриватБанк.

Подати заявку щодо шахрайства також можна самостійно за допомогою Приват24 для бізнесу, в розділі “Комунікації”→ “Подати на шахрайство”.

У ПриватБанку ще раз нагадали ключові правила інформаційної безпеки:

  • Не зберігайте електронні підписи та паролі на персональних комп’ютерах, у браузерах чи інших програмах.
  • Підписуйте платежі кваліфікованим електронним підписом (КЕП) – SmartID.
  • Перевіряйте інформацію на офіційних сайтах, звертайтесь до підтримки банку у верифіковані канали комунікацій.
  • Не завантажуйте файли від невідомих адресатів та не переходьте за підозрілими посиланнями.
  • Встановіть антивірус та своєчасно оновлюйте його.
  • Використовуйте двоетапну перевірку для входу на пошту та у банківські застосунки.
  • Забороніть або обмежте можливість віддаленої заміни SIM-карти в мобільного оператора.
  • Станьте персоніфікованим абонентом, зареєструвавши свій номер в оператора.
  • Не використовуйте однакові паролі на різних платформах.

Детальніше про те як захистити свої фінанси від шахраїв можна дізнатися за посиланням

Що таке фішинг?

Фішинг — це вид шахрайства, коли зловмисники обманом змушують жертву розкрити особисту інформацію (паролі, дані карток, логіни) або встановити шкідливе програмне забезпечення. Шахраї створюють підроблені сайти, електронні листи чи повідомлення, які виглядають як офіційні, щоб викрасти дані. Фішинг часто використовує психологічний тиск, наприклад, терміновість чи страх. 

Приклади фішингу:

  • Підроблений лист від банку. Ви отримуєте email із логотипом вашого банку, де просять перейти за посиланням і «оновити дані» через «проблему з рахунком». Посилання веде на фальшивий сайт, який краде ваші логін і пароль.
  • SMS із підозрілим посиланням: Повідомлення типу «Ваша картка заблокована, перейдіть за посиланням для розблокування» містить URL, що веде на сайт, який імітує офіційний банківський портал. 
  • Фальшиве повідомлення в месенджері: Вам пишуть із «офіційного акаунта» сервісу (наприклад, OLX чи ПриватБанк) і просять підтвердити дані через посилання, яке веде на шкідливий сайт.
  • Підроблені сторінки в соцмережах: Ви отримуєте сповіщення про «порушення правил» у Facebook чи Instagram і посилання для «відновлення акаунта», яке краде ваш пароль.

Стежте за нами у Viber

Image
Оперативні новини та розбори: Україна, світ, війна. Підпишиться👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити