Подорожчає не лише в гривнях, а й в євро: шокуючий прогноз вартості автоцивілки в Україні

Автовласникам поки що не варто лякатися європейських цін на ОСЦПВ: ні наша частота ДТП, у 1,5 рази нижча за польську, ні середній збиток не дають підстав для такого зростання

Автомобілі Фото: Інформатор
Автомобілі Фото: Інформатор

Наступне помітне коригування ціни ОСЦПВ в Україні відбудеться, коли страхові компанії отримають більше статистики по виплатах за полісами, укладеними після 01.01.2025 року. Тобто орієнтовно наприкінці 2025 — на початку 2026 року. Прогнозоване зростання — в межах 10−20%. Про це «Мінфіну» розповів генеральний директор Асоціації «Страховий бізнес» Вячеслав Черняховський.

«Чи буде ціна зростати? Так, буде. Як у гривні, так і в євро. Але вона не буде зростати темпами як у 2025 році (+110%)», — зазначив експерт. 

За його словами, якщо ж порівнювати гіпотетично польські 126 євро з урахуванням різниці у середньому збитку та скоригувавши на наші вищі витрати на ведення справи, то середня премія в Україні може піднятися максимум до 70−75 євро.

«Це все ще удвічі менше, ніж у Польщі та Угорщині, втричі менше, ніж в Болгарії та майже вп’ятеро менше, ніж у Латвії. Тому автовласникам поки що не варто лякатися „європейських“ цін на ОСЦПВ. Для цього просто відсутнє відповідне підґрунтя: ні наша частота ДТП (у 1,5 рази нижча за польську), ні середній збиток не дають підстав для такого зростання», — каже експерт.

Черняховський зазначив, що не зважаючи на найменшу в Європі ціну на ОСЦПВ в Україні, попри складнощі війни, дефіциту робочої сили та зростання цін на СТО, українські страхові компанії за 9 міс. 2025 року вже здійснили більше 108,2 тис. виплат.

Як повідомляв Інформатор, з 1 січня 2025 року в Україні набрав чинності новий Закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей закон не лише модернізує існуючі правила страхування, але й наближає їх до стандартів Європейського Союзу.

Зокрема, це:

    • скасування коефіцієнту зносу та введення принципу, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП;
    • запровадження прямого врегулювання шкоди автомобілю, що дозволяє потерпілій особі звертатися за страховою виплатою до страховика, в якого придбано поліс;
    • скорочення граничного базового строку для прийняття рішення про здійснення страхової виплати до 60 днів (з нинішніх 90 днів);
    • поступове підвищення максимального розміру страхового відшкодування (зокрема вже з 1 січня 2025 року) до 500 тис. грн за шкоду життю та здоров’ю, до 250 тис. грн – майну;
    • право страховика самостійно визначати тарифну політику, що дасть змогу визначати «справедливу ціну» з урахуванням персональної історії страхувальника;
    • скасування обов’язкового обмеження максимальної суми страхового відшкодування за Європротоколом (тепер це право Національного банку).
 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити