Переходимо на зимове паливо, рятуємо авто і довкілля

Дотримання простих правил допоможе не лише уникнути поломок авто, а й зменшити негативний вплив на навколишнє середовище

Автомобілі Фото: Інформатор
Автомобілі Фото: Інформатор

До 15 листопада триває «Перехідний період» палива з літнього на зимове. Такі зміни передбачені «Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», що затверджений Кабінетом Міністрів України від 1 серпня 2013 р. за №927. Про це 5 листопада повідомили в Державній екоінспекції.

Основна мета перехідного періоду — забезпечити належну роботу транспортних засобів в умовах зміни температури, особливо дизельних двигунів, оскільки літнє дизельне пальне може загуснути при низьких температурах. Водіям при заправці варто уважно перевіряти:

  • маркування дизельного пального — у фіскальних чеках має бути зазначено, який саме тип використовується (літнє, зимове або арктичне);
  • наявність відповідних документів про походження та відповідність пального встановленим стандартам.

“Дотримання цих простих правил допоможе не лише уникнути поломок, а й зменшити негативний вплив на навколишнє середовище. Адже якість пального безпосередньо впливає на рівень викидів шкідливих речовин у повітря. Державна екологічна інспекція України закликає громадян бути свідомими споживачами, обирати якісне пальне та дбати не лише про свої автомобілі, а й про чистоту довкілля”, - зазначили в Держекоінспекції.

Чим відрізняється літнє дизельне паливо від зимового

Головне, чим відрізняється літня солярка від зимової – перший варіант палива мерзне вже за температурного показника -5С, на противагу йому, зимовий здатний витримати холод до -20С і нижче. Експлуатувати літнє пальне за позначки нижче дозволеної температури забороняється – паливний вузол може зламатися. Експерти рекомендують міняти його на дизпаливо для зими до початку заморозків. З іншого боку, брати пальне для використання взимку замість літнього можливо. Однак віддача двигуна сильно зменшиться, а токсичність вихлопів зросте.

Ступінь щільності ДТЛ та ДТЗ відрізняється. У першому випадку концентрація парафінових складових вище, тому воно більш в'язке. З настанням холоду парафіни замерзають, з'єднуються у великі концентрати та засмічують фільтр. Використовувати ДТЛ у холоди заборонено. Воно просто замерзне і закупорить паливний фільтр. Якщо сталося так, що мороз настав, але автовласник не встиг вчасно змінити пальне, можна додати до літнього дизеля так званий антигель. Він дозволить знизити межу температури, за якої пальне знову може застигнути.

Антигель додається в першу чергу перед тим, як заправити машину паливом. Процедуру бажано проводити в гаражі, оскільки і дизпаливо, і добавка до нього мають бути теплими. Якщо в авто вже залито змерзле пальне, антигель не зможе розморозити. Для цього достатньо буде прогріти бак у закритому приміщенні або додати спеціальний розморожувач.

Присадки - це спеціальні речовини, які допомагають автолюбителю в екстрених ситуаціях або якщо той просто не впевнений як горюча рідина. Так, наприклад, згаданий антигель допоможе зробити з ДТЛ – ДТЗ. Завдяки йому паливо зможе зберегти плинність протягом усієї поїздки, незважаючи на низькі температури. Користуватися присадками завжди слід суворо відповідно до вказаної інструкції. Оскільки для однакових присадок різних виробників можуть відзначатись, наприклад, різні дозування з об'єму на повний бак. Якщо відомо, що в пальному вже містяться фірмові присадки, використовувати їх додатково не має сенсу.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити