НБУ дозволив поштовим операторам платити мита в США замість своїх клієнтів
Національний банк України пом’якшує валютні обмеження з метою сприяння роботі малого бізнесу в Україні та підтримки українців за кордоном в умовах війни. Водночас зміни не матимуть суттєвого впливу на курсову динаміку й рівень міжнародних резервів. Про це регулятор повідомив 18 вересня.
Ураховуючи звернення операторів поштового зв’язку через призупинення безмитного режиму для товарів, увезених для споживання в США, та ретельний аналіз потенційного впливу такого рішення на валютний ринок, Національний банк дає змогу операторам поштового зв’язку та міжнародним транспортним перевізникам здійснювати з 18 вересня 2025 року транскордонні перекази з метою сплати митних платежів, кінцевими отримувачами яких є митні / податкові органи США.
Крім того, унесено уточнюючі зміни щодо застосування лімітів для операцій клієнта за межами України з рахунків у гривнях з використанням особистих та корпоративних електронних платіжних засобів. Уточнення стосуються використання лімітів залежно від статусу фізичної особи – клієнта банку, який одночасно має різні рахунки в банку, відкриті як для ведення підприємницької діяльності, так і для власних потреб.
Зазначені зміни внесені постановою Правління Національного банку України від 17 вересня 2025 року № 119 "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18" та набирають чинності з 18 вересня 2025 року.
Рішенням президента Трампа у США скасовано безмитний ліміт на посилки в $800, який діяв багато років. Тобто, якщо раніше понад 98% поштових відправлень підпадали під цей ліміт і ввозилися до США без мита, то тепер 100% комерційних відправлень підлягають сплаті зборів. Виключення становлять лише документи та подарунки вартістю до $100, які, звісно, ще додатково перевірятимуть, чи це справді подарунки. Про це 26 серпня повідомив генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.
Гендиректор Укрпошти назвав негативні новини:
На думку Смілянського, попри зростання вартості українських товарів для споживачів у США, їхня конкурентна позиція покращується з таких причин:
Вашингтон зобов’язав операторів збирати митні платежі на території країни-відправника. Багато приватних компаній уже вводять окремі брокерські збори або суттєво підвищують існуючі. Укрпошта ж пішла іншим шляхом: жодних нових зборів не буде. Усі додаткові витрати поштовий оператор бере на себе, як і домовленості з авіалініями, адже багато з них тепер теж не приймають пошту до США.