Маріуполь на тепловій карті Strava майже згас. Юрій Гайдай каже, що місто втратило середній клас і "органічне" міське життя
Тимчасово окупований Маріуполь так і не відновився після руйнувань, попри російську пропаганду про "нове життя". На це звернув увагу член Ради громадського контролю при Бюро економічної безпеки Юрій Гайдай. У травні 2022 року він зробив скрін теплової карти міста у Strava, яка агрегувала активності маріупольців за рік. Це був, за його словами, "останній зліпок життя до вторгнення".
"У травні 2022 я зробив скрін теплової карти Маріуполя у Strava. Агрегуючи усі активності маріупольчан за рік ця карта була останнім зліпком життя до вторгнення, яке щойно починало згасати, - написав Гайдай.
Свіжа карта виглядає інакше - лише поодинокі велоактивності. Теплова карта Strava є добрим маркером розвитку економіки та людей. Для яскравого свічення потрібно багато людей, які заробляють достатньо, щоб мати час і сили на тренування, та мають принаймні смартфон або годинник з GPS, відмітив Гайдай.
Для порівняння він навів теплові карти Запоріжжя та Дніпра. За його словами, попри санкції сусідній російський Ростов теж світиться яскраво й навіть теперішній Донецьк "на порядок інтенсивніший за Маріуполь".
Експерт підкреслив: мова не про повне зникнення Маріуполя, а про втрату "органічного міського життя" та середнього класу, який займався спортом і відпочинком.
"Допис не про те, що Маріуполь зник узагалі, і що там, де відсутні треки страви, немає життя! Допис про те, що там зник умовний середній клас, який катав на велосипедах для тренувань та розваги, зникло "органічне" міське життя", - додав Гайдай.
Голова Центру вивчення окупації Петро Андрющенко повідомив, що попри те, що Маріуполь досі без води, росіяни поступово відновлюють підключення зруйнованої "Азовсталі" до енергосистеми.
Взимку російським окупантам вдалося запустити повноцінну залізничну гілку, сполученням між Ростовом-на-Дону та Маріуполем. За новим маршрутом росіяни нарощуватимуть військові постачання армії РФ.