Українські виробники активно використовують китайські компоненти для створення доступної та ефективної зброї
Китай оголосив про значне скорочення постачання безпілотників та їхніх компонентів. Це може вплинути на хід війни в Україні, де дрони відіграють ключову роль у боротьбі проти російської агресії. Київ та його партнери зараз шукають нові джерела постачання безпілотних технологій.
Про це пише Bloomberg. Видання наголошує, що ескалація конфлікту між Китаєм і США тепер зачепила й сферу технологій, які критично важливі для оборони України.
Китайські виробники вже почали обмежувати продажі ключових компонентів, таких як двигуни, батареї та контролери польоту, до США та Європи. Це попередні кроки до нових експортних правил, які можуть ввести найближчим часом. Нові обмеження, за словами джерел, можуть включати вимогу отримання ліцензій або повідомлення уряду про заплановані поставки.
Україна, яка значною мірою покладається на доступ до дешевих китайських компонентів, може відчути значні труднощі через ці обмеження. Виробництво дронів, яке стало стратегічно важливим в умовах війни, опиняється під загрозою.
Ситуація ускладнюється загостренням торгівельного конфлікту між Китаєм і США. У відповідь на обмеження, накладені Вашингтоном на експорт мікросхем до Китаю, Пекін заборонив продаж товарів подвійного призначення американським компаніям. Багато західних країн, включаючи США та європейські держави, уже шукають альтернативи китайським поставкам, але залежність від китайських виробників залишається значною. За словами Лоренца Майєра, директора компанії Auterion, яка постачає програмне забезпечення для безпілотників в Україну, обмеження можуть стати серйозною перешкодою для поточних проєктів.
Українські виробники активно використовують китайські компоненти для створення доступної та ефективної зброї. Безпілотники стали основним інструментом для виконання розвідувальних та бойових завдань. У липні 2023 року Китай вже оголосив заборону на експорт безпілотників для військового використання, заявляючи, що не підтримує жодну сторону конфлікту.
Вашингтон активно відстежує ситуацію. Держдепартамент і Міністерство торгівлі США працюють над пошуком альтернативних постачальників, зокрема двигунів, батарей і магнітів. Пентагон також вніс до чорного списку кілька китайських компаній, які, на його думку, пов’язані з армією КНР. Однак ці обмеження поки що не усувають загальну залежність від китайських технологій.
За словами Тома Веста, виконувача обов’язків голови Управління з координації санкцій Держдепартаменту США, китайський експорт компонентів для дронів допомагає Росії завдавати ударів по цивільній інфраструктурі України. Він заявив:
"КНР випереджає будь-яку країну світу в цьому експорті, сприяючи безпідставному руйнуванню Росією цивільної інфраструктури України".
Україна та її партнери зараз шукають нові джерела постачання безпілотних технологій, зокрема в країнах, таких як Південна Корея, Японія та Тайвань. Китай залишається провідним виробником дешевих компонентів, але глобальні зусилля зі зменшення залежності від Китаю продовжуються. На думку Кігана Макбрайда з Оксфордського Інтернет-інституту, ці обмеження є ретельно зваженим рішенням Пекіна:
"Наскільки вони суворо дотримуватимуться цих правил, покаже їх серйозність".
Україна, водночас, зіштовхнеться із необхідністю швидкого пристосування до нових умов, пише Bloomberg. Адже технології безпілотників залишаються важливим елементом її військової стратегії.
США вже з 2025 року можуть запровадити майже 40% мита на імпорт з Китаю за каденції президента Дональда Трампа. Про це свідчить опитування видання Reuters, яке опитало понад 50 економістів.
Так, під час передвиборчої кампанії Трамп пообіцяв запровадити високі тарифи на китайський імпорт у межах пакета торгівельних заходів "Америка понад усе". Опитування показало, що переважна більшість експертів очікує, що Трамп запровадить тарифи на початку наступного року: середній тариф становитиме 38%, а прогнози варіюються від 15% до 60%.
Більшість респондентів заявили, що не очікують запровадження повних 60% тарифів на китайські товари на початку 2025 року, бо це може прискорити інфляцію в США. Економісти, яких опитало видання, прогнозують, що нові американські тарифи знизять економічне зростання Китаю у 2025 році приблизно на 0,5-1,0 відсоткового пункту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.