Цього року Україну на конкурсі представляє дев'ятирічна Анастасія Димид, а номер їй ставить відомий режисер Герман Нєнов
У французькій Ніцці пройшла урочиста церемонія відкриття Дитячого пісенного конкурсу "Євробачення-2023". На червону доріжку в знаменитому готелі "Негроні" на Англійської набережній, символі Лазурного берегу, вийшли делегації 16 країн учасниць, зокрема й України. Вже цієї суботи дев’ятирічна уродженка Івано-Франківської області Анастасія Димид заспіває у прямому ефірі свій хіт "Квітка" під третім номером.
Напередодні від'їзду делегації до Франції, Інформатор-Україна поспілкувався з креативним директором Національного відбору та режисером-постановником номера для Анастасії Демид, Германом Нєновим.
- Герман, як ти став креативним директором Нацвідбору і постановником номера для переможниці?
- Після плідної співпраці з дорослим "Євробаченням", де я був креативним директором від України, відповідав за всі інтервал-акти, опенінг-акти та інші проявлення України, пов’язані з не конкурсною програмою, "Суспільне Мовлення" знову покликало мене попрацювати вже на Дитячому "Євробаченні", але вже і якості делегації конкурсанта. Це був класний досвід, адже діти - юні, справжні, щирі, не зіпсовані великим шоу-бізнесом. І працювати з ними складно і відповідально, але дуже цікаво. Я отримав неймовірні враження від усіх наших комунікацій.
- З чим у тебе асоціюється пісня переможниці "Квітка"?
- Як на мене, пісня "Квітка" - це ідеальний трек саме для Дитячого "Євробачення". В неї є всі складові хіта. Вона має потужний хук. І запам’ятовується легко навіть людям, які не володіють українською мовою. А в самому настрої пісні є дуже класний дитячий вайб. Світлана Тарабарова написала цей хіт для нашої конкурсантки і я дуже їй за це вдячний.
- Наскільки активно ви займаєтесь підготовкою до фіналу? Як часто репетируєте?
- Останні два тижні перед відльотом в Ніццу для мене, як і для усієї команди "Суспільного Мовлення" й, звичайно, нашої юної представниці, були дуже насиченими - у нас було декілька напрямків в репетиції одночасно. Це і вокальні репетиції, і репетиції з балетом, і примірки костюмів, проби гриму, репетиції з реквізитом тощо. Тобто, це був дуже насичений графік для нашої юної артистки. Також паралельно цьому всьому ми прописували світлові партитури для номера, займалися графікою, вирішували технічні моменти. Тобто, повністю працювали над підготовкою.
- Розкажи, будь ласка, про ідею номера.
- Центральним елементом номера є квітка, якій саме й присвячена ця пісня. Це взагалі дуже потужний символ для українського фольклору та для української літератури. В багатьох відомих творах української літератури, українського етносу, в піснях квітка має провідне значення, має цілющу силу, має символізм кохання. Взагалі Україна - квітуча країна. А в нашому номері квітка стане символом перемоги добра над злом в символові суперсили всіх українських дітей. Номер буде в дуже популярній сьогодні стилістиці серед молодіжної аудиторії - аніме з певними відсиланнями до дуже знайомих і відомих нам персонажів. Це буде яскраво. Буде використовуватись візуальна фішка, елемент доповненої реальності, технічні сценічні елементи в номері. А найголовніше - наша юна артистка, яка просто заряджає своєю харизмою весь зал. Настя дуже любить камеру, дуже любить крупний план, тому це буде круто в будь-якому разі.
- Що ти думаєш про хейт в сторону номера і Насті? Взагалі наскільки етично дітям брати участь в таких конкурсах чи не може їх це травмувати?
- Я думаю, що хейт, який з’явився в сторону Насті після її перемоги, показує напевне незрілість нашого суспільства. І, на жаль, нам ще треба йти до тих європейських цінностей, до яких ми прагнемо. Але, як показав той самий хейт, в нас багато дуже прогресивної адекватної аудиторії, яка вступилася за Настю. Це означає, що той прошарок суспільства, який почав цей необґрунтований хейт, значно менший, ніж загальна аудиторія. І все ж таки здоровий глузд, етичність і коректність переважають.
Ще можу точно сказати, що, проаналізувавши ці коментарі, я розумію, що багато людей, які це робили, вони навіть в принципі, мені здається, не є цільовою аудиторією конкурсу. Це був хейт заради хейту. Тому що люди, які дійсно розбираються в специфіці цього конкурсу, блогери, єврофани, вони дуже схвально відреагували на нашу пісню. А коли заходиш на сторінки людей, які пишуть хейт - це або якісь пусті сторінки, або люди, які взагалі ніколи не цікавились "Євробаченням", не розуміють, що потрібно цьому конкурсу. Ну, а взагалі мені здається, що хейтити 9-річну дитину - неприпустимо. Тому хай це буде на совісті тих, хто це робив. А можливо навіть на совісті тих, хто це замовив.
- Який бюджет номера?
- Достатньо скромний, тому що ми живемо в воєнний час, і сьогодні в нас в країні інші пріоритети для використання державних коштів.
- Поділись з нами бекстейджем номера, хто займається костюмом і стилем для Насті? Які будуть спецефекти та декорації?
- Костюми розробляла стилістка Катерина Беслик. Пошиттям займався Кирило Мірошніков. В номері буде спеціальний реквізит - чарівний жезл. Його виробляв відомий продакшн MU production, які нещодавно створювали костюм "Берегині Матері" для володарки титулу "Міс Україна Всесвіт", Ангеліни Усанової. Також цей продакшн працює з відомими зірками: Настею Каменських (NK), Олею Поляковою, Дзідзьо та іншими.
- Як ти думаєш, чому у цього номеру є шанси на перемогу?
- Я взагалі не задумуюсь про перемогу. Вважаю, що це повинен бути яскравий харизматичний виступ, а перемога — це щось другорядне. Головне, щоб Настюша гарно виступила і дала потрібну енергетику. І показала через цей номер, що українці - це про силу духу, про силу віри в перемогу, про те, що кожна казка завжди заслуговує на щасливий фінал! Нехай глядачі та журі вирішать, яке це місце. Ми зосереджені в першу чергу на якісному, потужному виступі.
Відзначимо, що Україна бере участь у Дитячому пісенному конкурсі "Євробачення" з 2006 року. Відтоді один раз перемагала (Анастасія Петрик з піснею "Небо" 2012-го) та двічі посідала друге місце (2008 та 2013 роках). Минулого року нашу країну представляла Злата Дзюнька з композицією "Незламна". У Єревані (Вірменія) вона посіла дев’яте місце з 16.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.