Гендиректор Київстар просить зробити просту річ, щоб мати інтернет під час блекауту

Для того, щоб користуватись інтернетом якомога довше, абонентам варто зробити свою частину бекапу — під’єднати свої роутери до резервного живлення

Генеральний директор компанії Київстар Олександр Комаров
Генеральний директор компанії Київстар Олександр Комаров

Генеральний директор компанії «Київстар» Олександр Комаров заявив, що станом на ранок 20 листопада понад 30% мережі залишилося без живлення. Про це він написав у Facebook. 

«Сьогодні дуже важкий день. Один із найважчих з літа 2024 року. На 9-ту ранку понад 30% мережі без живлення, майже рівномірно по всій країні. П’ять регіональних технологічних центрів — на генераторах. Загалом мережа дуже велику частину протягом доби працює на АКБ та генераторах. На жаль, близько 4% сайтів втратили працездатність», — написав Олександр Комаров.

Він заявив, що, готуючись до тривалих блекаутів, «Київстар» зарезервував 99% мережі домашнього інтернету до 12 годин автономної роботи. Для цього встановили понад 80 тисяч сучасних LiFePO4-акумуляторів. Так, коли немає світла, фіксована мережа залишається працездатною. Але для того, щоб користуватись інтернетом якомога довше, абонентам варто зробити свою частину «бекапу» — під’єднати свої роутери до резервного живлення. Достатньо павербанка, безперебійника (ДБЖ) або зарядної станції.

Гендиректор Київстар просить зробити просту річ, щоб мати інтернет під час блекауту 1

За словами Комарова, станом на середину листопада про резервне живлення для роутерів подбали лише 15-20% абонентів домашнього інтернету від «Київстару». Під час нещодавнього повного блекауту в Полтавській області клієнтський резерв був на рівні лише 2%.

«А далі все взаємопов’язане: користувачі переходять на мобільний інтернет, росте навантаження на базові станції, час їхньої автономної роботи скорочується, якість мобільного зв’язку та швидкість передачі даних погіршуються. “Київстар” зробив частину своєї роботи для того, щоб забезпечити резервні рішення для мережі. Тепер важливо, щоб кожен за можливості зробив свій крок — так, щоб країна залишалася на зв’язку», — написав Комаров.

Як залишатися на зв’язку під час знеструмлень, пояснили в Мінцифри

Мінцифри закликає українців підготуватися до блекаутів, щоб максимально ефективно використовувати наявний ресурс і завжди бути на зв’язку та дає кілька порад.

Порада № 1. Завчасно завантажте Мапу Пунктів незламності в Дії — з головного екрана застосунку. Так ви завжди знайдете найближче місце, де можна зарядити телефон, підключитися до інтернету або зателефонувати рідним.

Порада № 2. Якщо ви хочете мати стабільний домашній інтернет навіть під час тривалих знеструмлень, під’єднайтеся до провайдерів, що використовують технологію XPON. Ця технологія дає змогу мати інтернет до 72 годин під час блекаутів. Перевірте, чи підключив ваш провайдер XPON, на інтерактивній мапі від Мінцифри та ЛУН. Якщо ваш провайдер уже використовує технологію, купіть повербанк і підключіть його до роутера та абонентського термінала ONU, щоб забезпечити автономну роботу мережі.

Порада № 3. Якщо зв’язок вашого оператора погіршився або зник через перевантаження мережі чи пошкодження станції, скористайтеся національним роумінгом. Ця функція дасть вам змогу під’єднатися до мережі будь-якого іншого доступного оператора.

Як це зробити: 

  1. Вимкніть автовибір мережі. На Android: Налаштування → Мобільна мережа (чи Підключення) → Оператор. На iOS: Параметри → Стільникові дані → Вибір мережі.
  2. Знайдіть та виберіть доступну мережу: Vodafone UA, UA-KYIVSTAR чи LIFECELL.
  3. Якщо підключитися не вдалося, спробуйте ще раз або виберіть іншу мережу.
  4. Перевірте можливість вихідного дзвінка чи SMS.
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити