Чи вплинуть отримані кошти на оздоровлення дітей на нарахування субсидії - відповідь ПФУ

Пенсійний фонд пояснив, чи зараховуються до середньомісячного сукупного доходу сім’ї при призначенні субсидії кошти отримані на оздоровлення дітей

ПФУ
Отримані кошти на оздоровлення дітей не враховуватимуть при призначенні субсидій

В Україні при обчисленні сукупного доходу сім’ї для призначення житлових субсидій не враховуватимуться кошти, які отримані батьками на оздоровлення дітей. Відповідне роз’яснення оприлюднив Пенсійний фонд. 

Пенсійний фонд пояснив, чи зараховуються до середньомісячного сукупного доходу сім’ї при призначенні субсидії кошти отримані на оздоровлення дітей. 

"Відповідно до пункту 7 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для всіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 22.07.2020 року № 632, до середньомісячного сукупного доходу сім’ї не враховуються бюджетні кошти, отримані батьками (особами, які їх замінюють) для оплати послуг з оздоровлення та відпочинку дітей", - заявили у ПФУ.

Що треба знати про субсидію

Субсидія надається особам зі складу домогосподарства, якщо вони сплачують за комунальні послуги більше, ніж визначений для них обов’язковий платіж. Платіж розраховується індивідуально для кожного домогосподарства і залежить від середньомісячного сукупного доходу на одну особу. Також мають значення майновий стан домогосподарства і норми споживання. Адже за електроенергію, спожиту понад встановлений норматив, родина сплачуватиме за власний кошт. Оформити житлову субсидію може:

  • одна з осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні;
  • людина, яка орендує житло на підставі договору оренди;
  • внутрішньо переміщена особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні, навіть без укладення договору оренди. У такому випадку до заяви додаються документи, що підтверджують проживання за адресою домогосподарства (наприклад, довідка ВПО).
  • за заявою опікуна чи піклувальника, неповнолітня дитина, яка залишилася без батьківської опіки або недієздатна особа працездатного віку, над якою встановлено опіку;
  • індивідуальний забудовник, якщо будинок не прийнятий в експлуатацію, але плата за житлово-комунальні послуги вже нараховується. У цьому разі до заяви потрібно додати документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства.

При призначенні субсидії враховуються доходи усіх осіб, які зареєстровані та/або задекларовані у житловому приміщенні. Проте, при поданні заяви не забудьте зазначити, хто фактично проживає у квартирі/будинку. Якщо на день звернення за призначенням субсидії, хтось з родини перебуває за кордоном понад 60 днів, його має бути виключено зі складу домогосподарства і тоді його доходи НЕ будуть враховуватися. Тобто, якщо у житловому приміщенні прописано троє людей, але дружина з дитиною виїхали за кордон і перебувають там більше ніж 60 днів, житлова субсидія призначається з розрахунку на одного члена домогосподарства, тобто на чоловіка.

Як розраховується розмір субсидії?

Розмір субсидії – це різниця між вартістю всіх комунальних послуг з урахуванням соціального нормативу та розміром обов’язкового платежу. Щоб визначити обов’язковий платіж, треба середньомісячний сукупний дохід домогосподарства помножити на обов’язковий відсоток платежу. Обов’язковий відсоток платежу також обчислюється за формулою. Для цього середньомісячний сукупний дохід ділять на кількість членів родини і визначають дохід на одну особу. Потім його ділять на розмір прожиткового мінімуму. Результат ділиться на 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії), а потім множиться на 15% (базова норма плати за послуги).

Куди звернутись для оформлення субсидії?

Наразі діє спрощений механізм звернення за житловою субсидією, без збирання довідок і витрачання часу на заповнення декларації. Заявник може подати спрощене звернення, а заяву і декларацію оформить Пенсійний фонд України на підставі інформації, яка наявна з офіційних реєстрах. Подати спрощене звернення для призначення субсидії (або заяву та декларацію, якщо ви вирішили подати повний пакет документів) можна:

  • поштою або особисто в одному з сервісних центрів ПФУ;
  • через портал електронних послуг (обрати опцію "Заява на житлову субсидію чи пільгу") або мобільний додаток ПФУ;
  • через портал Дія (ввівши у пошуку "Заява на субсидію");
  • у центрах надання адміністративних послуг;
  • через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.

Яка інформація потрібна для заяви?

  • відомості про членів родини, котрі проживають у приміщенні;
  • адреса проживання, за якою мають нараховувати субсидію;
  • тип субсидії (житлово-комунальні послуги чи тверде паливо);
  • реквізити рахунку у форматі ІВАN, на який мають зараховуватись субсидії у разі призначення.

Під час заповнення заяви виберіть зручний спосіб комунікації: телефон, електронна пошта; засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг; електронним повідомленням через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та /або мобільний додаток ПФУ. Про рішення вам повідомлять обраним в заяві способом.

Спрощеним механізмом варто користуватися тим, хто претендує на субсидію за загальною логікою її надання. Якщо ж у вас є якісь особливі обставини, що мають враховуватися при наданні субсидії, то зверніться з повним пакетом документів: заява, декларація та підтверджуючі документи окремих обставин життя, на які, згідно з законодавством, може зважати ПФУ при прийнятті рішення.

Що робити, якщо вам відмовили?

У разі відмови у субсидії, маєте 14 днів, щоб доповнити або виправити дані з офіційних джерел інформації, якщо знайшли помилку у власних документах. Після перевірки оновлених документів ПФУ може призначити субсидію. Про нове рішення повідомлять додатково.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube