Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни

Читать на русском

Люди проводять в чергах більше 4-х днів

Читать на русском
Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни

Люди проводять в чергах більше 4-х днів

Нульове розмитнення автомобілів можуть скасувати вже з першого липня. В зв'язку з цим українці прагнуть встигнути безподатково ввезти авто на територію України. На кордонах автівки шикуються у кілометрові черги, деяким доводиться чекати по 5 діб і навіть більше.

Інформатор поспілкувався з двома українками, які вирішили перегнати автомобілі з ЄС. Одна з них ще досі чекає своєї черги на кордоні. 

Олеся (ім'я змінено на прохання) знаходиться на кордоні Будоміж-Грушів з 24 числа, і чекати ще мінімум два дні. Авто вона переганяє з Польщі і в період дії нульового розмитнення вирішила придбати автомобіль для себе: "Я знайшла автомобіль для себе. В мене вдома так само є родина. Автобуси в нас в село рідко ходять. Тому вирішила собі таке дешеве авто придбати. 2005 року". 

Проте до такого квесту українка не була готова. Мало того, що бажаючих ввезти авто чимало, так ще й деякі автомобілісти намагаються проїхати без черги. 

"Вже я не хочу того авто, вірите? Я вже не хочу авто, я вже хочу додому. Подивилась на весь цей бардак, бо інакше це не скажеш, це бардак. Позачергово ще проїжджають внаглу наші ж українці. Я не знаю як, але вони домовляються чи як, але їх поліція пропускає", — каже українка.

Жінка розповідає, що усіх сторін під'їжджають автомобілі: "Йде одна черга, але вклинюються та їдуть. І то їдуть переважно на ніч. На ніч, тому що людина втомлюється за цілий день на жарі на всьому, вона засипає. І коли перший автомобіль від'їжджає, перед тобою стоїть, то хтось може вклинитися в ту загальну чергу. А потім каже, що він тут або був, або їздив до "Бєдрьонки", або в нього документи, або йому потрібно. Вже люди вертають автомобілі на початок. Або взагалі виганяєм з черги. Бо просто немає далі сили на це все дивитися". 

Олеся поділилась, що з 10-ї години ранку до 15-ї години вона не просунулась ні на метр. Для чекаючих своєї черги на кордоні поставили біотуалети, організували чай-каву. Одного дня якийсь чоловік привіз бульйон.

Часом при очікуванні люди бояться виїхати з черги, щоб потім не втратити своє місце. Українці навіть створили спеціальну групу, де звітуються, куди мають поїхати, щоб назад потім стати в чергу. Жінка розповідає, що за 4 дні на кордоні всі стають "як одна велика родина".

Якщо людина під час очікування хоче помитись, неподалік від кордону є поляк, який дозволяє прийняти душ у нього. Звичайно, не безкоштовно. Прийняти душ коштує 25 злотих, на початку було за 20: "А так миєшся водичкою з пляшки, грієш на асфальті", — розповідає жінка. 

Вона також розповіла, що в черзі є родини з дітьми, громадяни з тваринами, люди похилого віку. Але їх, наскільки відомо оповідачці, все одно не пропускають. Станом на 28 червня, жінка ще досі не перетнула кордон. 

Свою історію нам розповіла також Аліна. Вона виїхала до Німеччини 12 червня з друзями автівкою. На той момент купувати авто в Європі ще не планувала. Перетин кордону зайняв близько 6 годин. На той час черги були з авто, які повинні були перетнути кордон шляхом до України. 

"Наша дослідницька поїздка була до Німеччини. Було цікаво подивитись на ринок авто, чому до України везуть металобрухт, що там по цінах, як взагалі живуть люди та як підтримують українців. Я прожила в Німеччині 5 днів, в різних містах та селах, переїжджаючи щодня. В одному з міст побачила на автохаусі (це така парковка, де виставляють авто на продаж) гарний Mercedes. Дізналась вартість, подивилась на пробіг. Потім написала різнім друзям додому, щоб вони зайняли грошей, і так я купила авто. То моя перша машина. Якщо дивитись просто на ціну на ринку, а потім відкрити будь-який український сайт з продажу, щоб порівняти ціни, то відразу шок, бо здається, що ти економиш від 2 до 3 тисяч евро. Ну, так було в мене. І то пастка для необізнаних. Купити авто — то тільки початок", — розповідає дівчина. 

При постановці на облік авто в Німеччині треба купувати номери. Коштує така послуга від 100 до 200 євро. Це залежить від швидкості роботи та на який термін потрібні номери. "Я брала на 5 днів. Як мені сказали німці - то за 5 днів мені треба виїхати з Німеччини, щоб не отримати штраф від поліції. Але... То була перша помилка", — каже Аліна. 

Ще одна помилка, яку зробила українка при купівлі авто та порівняння цін, не розрахувала, що в вартість треба ще закладати витрати на паливо та платні дороги. В обидві сторони це близько 800 євро. "Перекупи" часто женуть по 2-3 авто на автовозах, так само не роблять на кожну автівку номер та страхування.

Дівчина перетинала кордон в пункті Медика-Шегині. В Перемишлі почалась черга до кордону з фур далекобійників, автовозів та нерозмитнених авто. Це близько 15 км до пункту перетину. 

"Я прожила 4 доби в авто. В черзі. І просрочила номери. Але така сама ситуація була не тільки в мене, але й у кожного другого водія в черзі, які стояли поруч зі мною всі ті чотири доби. Мені здавалось, що ще так пару днів на кордоні, і ми почнемо з тими водіями та далекобійниками хрестити одне одному дітей. Сказати, що то була жесть — то буде дуже м'яко. Бо два дні стояла спека 40 градусів на сонці. А в останній день почалась злива, яка лила всі ніч, та ще й скажений вітер", — розповідає дівчина.

Умов для життя посеред поля в дорозі немає, лише біотуалети біля траси. Виручали водіїв далекобійники. Вони варили каву та ділились водою. Також по черзі українці їздили в платний душ на паркінгах для далекобійників. Коштував душ 20 злотих (150 грн), а туалет на паркінгу — 5 злотих (40 грн). 

"Страж на кордоні привітав холодно. І сказав, що я на новій машині вже заробила свій перший штраф — 2000 злотих. Запропонував сплатити зараз чи евакуювати на штраф-майданчик авто і сплачувати через суд. 2000 злотих — то 500 євро майже. Поруч зі мною на кордоні стояли 10 авто, 10 чоловіків і жінок, хтось з дітьми. Всі стояли по 4 доби в черзі. Одна жінка на старому фольці розплакалась, бо я собі розуміла, та машина коштувала їй 1000 євро, а тут штраф як половина авто", — додала Аліна.

Аліна повернулась в Україну 21 червня. Сплатила в казну Польщі 2000 злотих, як і всі, хто стояв там поряд. "Полякам на кордоні все одно, що в нас там за обставини, що в нас черга. Що ту чергу зробили і вони. Бо перекупи кажуть, що ще тиждень тому ділянку дороги в 2 км до кордону вони перетинали за 6 години. А ми дві доби! Кажуть, що поляки затримують процес. Але так само говорила дівчинка, що займалась перегоном авто останні два місяці, раніше вона заїжджала на прострочених номерах, і штраф не сплачувала, просто закривали на то очі. Просто людський фактор в дії", — підсумувала дівчина. 

Також в українки ще продовжується квест на Батьківщині. Адже треба було пройти митницю, потім МРЕО, поставити авто на облік. Потім СТО, обслуговування авто, заміна масел та фільтрів. 

Аліна впевнена, що нічого не зекономила. Враховуючи штраф, транспортні витрати, сплати послуг в Україні (брокеру, постановка на облік, митниця). І попри те, що за розмитнення вона нічого не платила, їй довелось внести 3% від вартості авто в пенсійний фонд.

Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни 1

Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни 2

Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни 3

Майже тиждень очікування та кілометри у чергах. Як українці переганяють авто з ЄС під час війни 4

Ввечері 28 червня стало відомо, що Львівська митниця через величезні черги дозволила ввозити авто через всі пункти пропуску. Окрім того, оформлення автомобілів продовжили до 23:00.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.