Агресія Росії – це не лише прямий напад на Україну, але й загроза основам світового миру. Нездатність Ради Безпеки ООН зупинити імперіалістичні амбіції свого постійного члена підриває її авторитет та легітимність міжнародного права
Луна знаходиться в зростаючій фазі, а значить сприяє новим починанням, дає нам додаткову енергію
“Тихий дощ” — це лірична подорож, де похмурого осіннього вечора ти можеш залишитися наодинці зі своїми думками. Здається, місто дихає ритмом цієї пісні, й навіть на перший погляд байдужі бетонні стіни вбирають у себе цю мелодію. І кожен стає свідком цієї магії й частиною осінньої симфонії — меланхолійної, але водночас сповненої тихої надії на новий світанок.
Переважна більшість компаній скоротила закупівлі бензину за кордоном
Низькі роздрібні продажі у мережах АЗК й величезні запаси, що були створені на початку року, сприяють подальшому зменшенню імпорту автомобільних марок бензину. У березні обсяги пального, які було ввезено в Україну, впали на 37%, до 85,2 тис. тонн. Чи будуть знижуватися ціні на пальне?
У січні українські компанії імпортували рекордні 202,6 тис. тонн бензину. Грудневий імпорт також був великим і склав 196,6 тис. тонн. Обсяг пального, що було ввезено з-за кордону, перевищував поточні потреби ринку. Але напередодні впровадження антиросійського ембарго 5 лютого великі роздрібні оператори й трейдери створювали запаси, щоб уникнути можливого дефіциту.
Невизначеності ринковій ситуації додавали перебої з електропостачанням, що траплялися внаслідок обстрілів енергетичної інфраструктури. Це призвело до зростання споживання бензину власниками генераторів, сегменту, який важко піддається прогнозуванню.
"Після впровадження ембарго стало зрозуміло, що проблем із постачаннями бензину очікувати не слід. Крім того, з початку лютого ситуація в українській енергетиці почала покращуватися, а людей на заправках із каністрами поменшало. Стабілізація електропостачання в країні дозволила відновити роботу електротранспорту у великих містах, що призвело до зниження користування власними авто й таксі. Результатом стало падіння імпорту бензинів у лютому на 33%. Але такого зменшення було замало, тому скорочення закупівель за кордоном тривало і в березні", - пояснюють експерти.
В результаті, переважна більшість компаній минулого місяця скоротила закупівлі бензину за кордоном. П’ять найбільших українських мереж АЗК зменшили імпорт бензину на 32,6 тис. тонн, до 40,4 тис. тонн. Решта компаній придбала 44,8 тис. тонн палива, це на 18,2 тис. тонн менше, ніж у лютому.
Зменшення попиту на бензин із боку українських компаній сприяло зниженню премій у західних трейдерів. Так, із початку року націнка на автомобільні партії палива, що продавалося зі східних терміналів Польщі, зменшилася зі $125-135/т до $90-95/т. Водночас на внутрішньому ринку реалізація бензинів у мережах АЗС залишається високоприбутковою. За даними експертів, у першій половині квітня різниця цін на продукт у гурті та вроздріб тримається на рівні 10 грн/л.
Раніше ми писали, що у березні 2023 року в Україні подешевшало пальне у порівнянні з лютим цього року. Найбільше впав у ціні скраплений газ – з 24, 94 грн/літр до 22,64 грн/літр.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.