Зміни в законодавстві: Європейська комісія штрафуватиме Facebook, Twitter, AliExpress та інші компанії за шкідливий контент

Читать на русском

Під дію закону, який запрацює у серпні, потрапляють 19 великих онлайн-платформ і пошукових систем

Читать на русском
Соцмережі
Соцмережі змушені посилити контроль за контентом

Під дію закону, який запрацює у серпні, потрапляють 19 великих онлайн-платформ і пошукових систем

Європейська комісія опублікувала перелік 19 онлайн-платформ (VLOP) і пошукових систем, які потрапляють під дію нового закону про онлайн-контент. У списку опинилися Facebook, Twitter, TikTok, Amazon, AliExpres, Google Maps і Вікіпедія. Їх штрафуватимуть за шкідливий та незаконний контент. Закон Європейського Союзу про цифрові послуги (DSA) набуде чинності з 25 серпня 2023 року. Відтак, контроль за тим, що пишуть, шукають, продають чи замовляють користувачі буде жорсткішим.

Про це повідомляє "Європейська правда".

До компаній висувають суворі вимоги: швидке видалення незаконного контенту і гарантію того, що неповнолітні користувачі не стануть об'єктом персоналізованої реклами. Також соцмережі відповідатимуть за поширення дезінформації та шкідливого контенту, зокрема - кіберзнущання. Штрафи можуть сягати 6% від глобального річного обороту компанії. Якщо комісія вирішить, що випадки порушення є дуже серйозними, платформи будуть тимчасово заборонені.

"Компанії повинні будуть протягом чотирьох місяців виконати повний набір нових зобов'язань, передбачених DSA. Ці зобов'язання спрямовані на розширення можливостей і захист користувачів в Інтернеті, в тому числі неповнолітніх, і вимагають від визначених сервісів оцінювати та зменшувати системні ризики, а також надавати надійні інструменти модерації контенту", – йдеться у заяві Єврокомісії.

Хто у переліку

 Серед визначених компаній, які мають понад 45 мільйонів користувачів у ЄС, фігурують:

  • Вісім платформ соціальних мереж, а саме Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest та Snapchat.
  • П'ять онлайн-маркетплейсів, а саме Amazon, Booking, AliExpress, Google Shopping і Zalando.
  • Інші платформи, включно з магазинами додатків Apple і Google, Google Maps і Вікіпедію, а також пошукові системи Google і Bing.

Повідомляється, що платформи та пошукові системи повинні адаптувати свої системи, ресурси та процеси для дотримання вимог законодавства і повідомити про це Єврокомісію. Вона влаштує постійний аудит за контентом, щоб виявляти випадки порушення закону. 

Нагадаємо, британська служба захисту даних оштрафувала TikTok на 12,7 млн фунтів стерлінгів ($15,88 млн) за численні порушення закону про захист даних, зокрема, за використання персональних даних дітей віком до 13 років без згоди батьків.

Також Інформатор писав про те, що міністр культури Олександр Ткаченко запропонував запровадити регулювання Telegram і TikTok в Україні.

І повідомляв, що У Верховній Раді України пропонують прийняти закон, який посилить відповідальність за критику влади у соціальних мережах. Автор законопроєкту Георгій Мазурашу, депутат від фракції "Слуга народу", пропонує садити людей до в'язниці на 5-7 років і конфісковувати майно за "недостовірну інформацію" з фейкових акаунтів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.