Ситуація з поставками пального та чергами на АЗС в Україні — огляд експерта

Читать на русском

Україна продовжує боротися з дефіцитом

Читать на русском
Ситуація з поставками пального та чергами на АЗС в Україні — огляд експерта

Україна продовжує боротися з дефіцитом

Кількість імпортерів палива до нашої країни збільшується. 

Огляд ситуації з паливним ринком підготував директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, – передає Інформатор.

Нинішню ситуацію з пальним можна зрозуміти за тим, яка зараз ситуація на автозаправних станціях. Після цього вже можна переглянути і дані по імпорту ресурсів. 

Столичні автозаправні станції

  • Наразі черги за автогазом відсутні. Багато машин можна побачити тільки в місцях, де заправляють по ціні 37 грн/л (середня ціна зараз 42-45 грн/л). 
  • Щодо до дизельного палива – черги також відсутні. 
  • Черги на бензин у середньому складають 20-30 авто. Деякі мережі (як «Приват» ANP) продають паливо через додаток, що зумовлює аналогічні черги, навіть коли вивіски з паливом говорять, що воно закінчилося. Днями мережа KLO змогла забезпечити бензином майже всі свої станції. 

Постачання

Картина з чергами непогано відображає і ситуацію з постачанням. Імпорт газу вже вище очікування, дизпаливо – майже в рамках прогнозів, а от бензину варто набрати близько 20-25%. У червні у 1,5 рази зросла кількість постачальників дизельного пального порівняно з травнем – становить 100 постачальників. Імпортерів газу стало також на третину більше – 45. Бензину також стало на 6 постачальників більше – з 21 до 27. 

Не дивлячись на ситуацію зі збільшенням кількості постачальників, проблеми все ще залишаються. Споживання також збільшується – люди повертаються, бізнес активізується, сезонний пік споживання серпень-вересень також близько. 

Проте, ринок робить успіхи. Кожного дня в Україну прибуває більше 230 авто з пальним. Зростає і постання залізницею, хоч і не без проблем. Є потенціал для збільшення імпорту. 

Ситуація з поставками пального та чергами на АЗС в Україні — огляд експерта 1Головні проблеми спостерігаються в Європі – місцеві банки не хочуть ні фінансувати прямі угоди на постачання нам пального, так ще й блокують фінансування всіх регіонів, що потенційно можуть стати такими постачальниками. Тобто, сусіди, що можуть передавати це паливо нам, також отримують відмови. 

Разом із тим, постачальники відчувають попит, та не можуть виставити сталу та розумну вартість своїх послуг. Також на ринку з’являється все більше шахраїв. 

Великі компанії-постачальники відносяться до поставок в Україну дуже обережно. До прикладу, в Болгарії трейдери мають узгоджувати обсяги постачання до нас з урядом. В інших країнах свої проблеми, і не всі можуть постачати максимум від доступного. 

Наразі головною метою України є забезпечення попиту та створення резервів. Поки постачання збільшується, можливість це реалізувати є. Звичайно, вплинути на процес може чимало факторів, але тенденція зберігається прийнятна. 

Нагадаємо, що Україна зараз чекає чіткого сигналу від НАТО щодо ролі в європейській безпеці - Резніков.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.