В Україні хочуть платити гроші тим, хто повідомляє про порушення ПДР: новий законопроєкт
Це діє на певні правопорушення
Це діє на певні правопорушення
Українців пропонують винагороджувати за повідомлення про порушення правил дорожнього руху. У новому законопроєкті йдеться, що інформаторів чекає матеріальна подяка в розмірі 10% суми штрафу, який заплатить недобросовісний водій.
Відповідний законопроєкт з'явився на сайті Верховної Ради. Про це повідомляє Інформатор.
Тепер поскаржитися на автохамів можна не тільки в Facebook. Такі умови поширюються не на всі адміністративні правопорушення. Ось список, про які можна буде сповіщати поліцію:
- вимоги дорожніх знаків і розмітки
- зупинка, стоянка, парковка
- проїзд пішохідних переходів, перехресть, зупинок громадського транспорту
- проїзд на заборонений сигнал світлофора або регулювальника
- обгін або зустрічний роз'їзд
- розташування транспорту на проїжджій частині
- рух через залізничний переїзд (виняток - коли він заборонений)
- пропуск автомобілів екстреної допомоги з увімкненими проблисковими маячками та
- пішоходів на нерегульованих пішохідних переходах)
- заборона руху тротуарами чи пішохідними доріжками
- ненадання переваги маршруткам (в тому числі й рух по смузі для маршруток)
- створення аварійної ситуації на дорозі
У разі порушення руху через залізничний переїзд відповідальність несе людина, на яку зареєстрований транспорт, або водій, якщо визнає свою провину й оплатить штраф. Фіксувати порушення парковок, стоянок і зупинок для залучення до адміністративної відповідальності тепер можна не тільки в режимі фото- чи відеозйомки, але і в автоматичному режимі (це технічні засоби для фото- чи відеофіксації). Перелік таких засобів опублікують на сайті МВС. Вони дозволять визначати:
- дату, час, місце й географічні координати
- електронна ідентифікація користувача за допомогою "Дія" та взаємодія з цією програмою
- обробка інформації в електронному форматі.
Розглядати адміністративні правопорушення парковки, стоянки, зупинки та безпечного руху можуть співробітники органів і підрозділів Нацполіції.
Доказом порушення парковки, стоянки, зупинки та безпеки руху можуть бути й електронні носії - у законопроєкті пояснили умови їх надання. Це може бути інформація в будь-якому електронному вигляді (фото, відео, текст, картинка, веб-сторінка), яка належить до справи. Людина може передати оригінал або копію, але в останньому випадку вона має підтвердити наявність оригіналу й дати інформація про те, у кого він є.
Якщо оригінал, то копіювати інформацію посадові особи можуть лише в присутності його власника. Також вони складають протокол або роблять у ньому відповідний запис. Інтереси сповіщувачів, як і потерпілого, може представляти адвокат.
Права та обов'язки інформатора
Він може бути свідком у справах про адміністративне правопорушення, зафіксованому в режимі фото- чи відеозйомки, але не є потерпілим. Має право:
- отримувати інформацію, яка підтверджує прийняття й реєстрацію його заяви
- отримувати інформацію про результати розгляду адміністративної справи
- винагороду у випадках, встановлених законом (10% від стягнутого штрафу)
- отримання правової допомоги за рахунок держави у випадках, передбачених законом про безоплатну правову допомогу
Зобов'язаний:
- використовувати спеціальний програмний пристрій і пройти електронну ідентифікацію
- вказати в заяві тип правопорушення й номера транспорту, на якому було скоєно правопорушення
- подати для підтвердження електронні докази
За недостовірні показання або підроблені докази інформатор понесе кримінальну відповідальність і покарання у вигляді виправних робіт на строк до року, арешту терміном до 3 місяців або обмеження волі до року. У постанові про адміністративне правопорушення дані про інформаторів не вказуються.
Постанова про адміністративний штраф передається за допомогою мобільного зв'язку або електронною поштою. У ньому може бути QR-код, на якому людина може подивитися зображення або відео моменту правопорушення.
Держава бере витрати на експертизу на себе, якщо:
- мова йде про оскарження рішення в справі про адміністративне порушення, зафіксованому інформатором
- якщо позивач подав клопотання про проведення експертизи
- вона потрібна для дослідження фото- чи відеозйомки на предмет його недостовірності або підробки. Якщо фейк підтверджується, платить оповісник, який передав "фото- чи відеодоказ". Якщо не підтверджується, платить позивач.
“За загальним даними, протяжність автомобільних державних доріг в Україні становить 1 695 000 км, і держава не може забезпечити присутність поліцейського або іншого уповноваженого на кожному кілометрі дороги для контролю безпеки дорожнього руху. Також неможливо забезпечити індивідуальний контроль кожного учасника дорожнього руху”, — написали депутати в поясненні необхідності прийняття закону.
Раніше ми повідомляли, що в Запоріжжі в ДТП з маршруткою постраждали 13 осіб. Також читайте про смертельну аварію у Львівській області: загинула 2-річна дитина, четверо травмовані.
Софія Елагіна
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.