Київські айтишники створили "Метавсесвіт" для навчання, який підкорив Британію

Читать на русском

Відкриваємо для вас світ IT-центру DAN. IT education

Читать на русском
Київські айтишники створили "Метавсесвіт" для навчання, який підкорив Британію

Відкриваємо для вас світ IT-центру DAN. IT education

Тепер кожен студент IT-центру DAN. IT education може створити свого ігрового персонажа та відвідувати лекції у віртуальних аудиторіях та конференц-залах з будь-якого місця - кафе, офісу, власного будинка, потяга тощо. Головне - це доступ до Інтернету. 

DAN. IT education на базі платформи Zeeon створила віртуальний коледж. Фахівці зібрали в одному “Metaverse” ключові інструменти ZOOM, Hangout і візуалізували це в ігровому форматі. Інші школи також можуть приєднатися до платформи та запропонувати студентам новий онлайн- формат навчання. Інформатор поспілкувався з СЕО DAN. IT education Ксенією Столбовою і спробував віртуальну реальність на собі. 

Для початку ви скачуєте застосунок на комп’ютер - версії доступні як для MAC, так і для Windows. Далі реєструєтесь на платформі. Процедура типова, ви вказуєте еклектронну пошту, пароль, заповнюєте анкету. Створюєте свого персонажа - для цього можете сфотографуватися або завантажити власну фотографію, а програма згенерує аватара, максимально схожого на вас. Таким чином ви потрапляєте у віртуальну реальність. 

Перед вами відкривається дорога до коледжу. На мапі можна обрати локацію: на даний момент це 10 аудиторій та дві конференц-зали на 100 та 200 людей відповідно.

Так виглядає мапа локацій
Так виглядає мапа локацій

В аудиторіях та конференц-залах викладачи наживо проводять заняття, лекції, вебінари та семінари. З ними можна комунікувати: піднімати руку, включати мікрофон та виступати перед усіма. Пригадуєте Zoom? 

Так само можна зустрічатися зі студентами в лобі-просторах, обговорювати проекти з ними та проводити власні презентації, проектуючи робочий стіл компьютера на великий екран перед усіма. Є чат, в якому можна листуватися та шукати учасників, як і в будь-якому іншому месенджері. В особистих розмовах навіть можна показувати свої емоції і танцювати.

Один із просторів у “Metaverse”
Один із просторів у “Metaverse”

То чим "Metaverse" відрізняється від інших комунікаційних платформ? Постійною включеністю студента в освітній процес.

"До COVID-19 ми перейшли в онлайн-формат: почали користуватися Zoom, Hangouts, Google Meet для проведення вебінарів, пробували дуже різні платформи, намагаючись зрозуміти, яка з них дає найбільшу ефективність з точки зору проведення живих занять. Ми не пропагуємо навчання за записами тому, що там дуже низька ефективність. Звичайно, нам хотілося б максимально наблизити результативність до офлайн-формату. І в грудні минулого року ми почали розглядати "Metaverse" як рішення, яке ми можемо втілити", - розповіла Ксенія Столбова. 

Фахівчиня відзначила, що такий формат дозволяє проявити людей, яким не вдавалося це зробити в інших форматах спілкування. Наприклад, хтось навіть не вмикає мікрофон під час Zoom-сесій. Хтось відчуває себе скуто в офлайн-форматі. А комусь потрібен додатковий простір, час та можливості, щоб обговорити якесь питання з учасниками чи познайомитись з новою людиною.

Можна навчатись і обговорювати проекти з іншими студентами

Можна навчатись і обговорювати проекти з іншими студентами

Цікаво, що коледж в “Metaverse” розроблений за проектом реального офісу DAN. IT education в Києві.

Віртуальний коледж
Віртуальний коледж

Як створили  "Metaverse"

За словами Ксенії Столбової, після 24 лютого компанія вирішила прискоритись і вже в квітні всерйоз зайнялася розробкою програми. Побудувати власний коледж DAN. IT education запропонував український стартап Zeeon, який розвиває свій метавсесвіт. Загалом над проектом працювало 15 осіб - 9 людей з боку Zeeon та 6 людей з боку DAN. IT education. Останні оцінювали, давали технічне завдання і тестували застосунок.

Новий формат навчання
Новий формат навчання

Презентація відбулася у Великобританії, 7 липня. Хоча до цього у Metaverse” вдалося провести один із заходів щорічної IT-конференції “Синергія”. Кожного тижня після запуску продукту на платформі реєструється від 50 до 100 людей. Ксенія відзначає великий рівень зацікавленості з боку іноземців. Тепер компанія анонсує роботу програми і в Україні. З вересня почнуться регулярні заняття від DAN. IT education. Для студентів новий формат нічого не буде вартувати - вони сплачують лише за курс, який обрали. 

Можливості для інших шкіл 

Будь-який інший освітній центр може потестити Metaverse” і на умовах тривалої партнерської співпраці проводити свої заняття в цьому коледжі. Послуга платна, але деякі проекти можуть стати винятками. Все це розглядається індивідуально. Альтернативний варіант - будувати коледж самостійно.

Завжди раді партнерам
Завжди раді партнерам

Що в планах?

  • Синхронний переклад. Оскільки в Україні, за словами Ксенії Столбової, є проблема з вивченням англійської мови, додаткова функція “lips-sync” допоможе подолати мовний бар’єр для отримання освіти. Наприклад, організатори заходу зможуть запросити лектора з Ізраїлю або інших країн, і він викладатиме англійською або мовою івриту, а студенти отримають український переклад. Технологія працюватиме завдяки штучному інтелекту, поки що вона у стані розробки. Але її запуск анонсують на перший квартал 2023 року - термін орієнтовний;
  • мобільна версія - протягом двох місяців
  • контроль студентів над своїми оцінками - завдяки додатковій гейміфікації вони зможуть одразу бачити свої бали в “Метаверсі”
  • NFT-сертифікати по завершенню курса, семінару, вебінару тощо. Ксенія пояснила, що це стрічка коду, в якій будуть зашифровані оцінки студента, дисципліни, портфоліо, досліджувані технології. Наразі їм також видають сертифікати, але тепер це буде NFT-формат. Так само планують модифікувати квитки і запрошення.


"Одна з причин, чому нам було цікаво розпочати і зробити великий анонс у Великій Британії, пов'язано з тим, що у Великій Британії активно розвивається NFT-галузь, і обговорюються освітні можливості "Metaverse". Там це тема №1", - каже Ксенія.

В планах - синхронний переклад, NFT-сертифікати, контроль над власними оцінками та мобільна версія
В планах - синхронний переклад, NFT-сертифікати, контроль над власними оцінками та мобільна версія

А якщо я не геймер?

Молоде покоління від 20 до 30 років з мінімальним ігровим досвідом швидко засвоюють нюанси роботи на платформі. 

"Ти ще намагаєшся пояснити в процесі он-бордінгу інструкції, а людина вже побігла освоювати “Метавсесвіт” тому, що йому цікаво, все вже зрозуміло, як рухається аватар і які функції є", - каже Ксенія. 

За її словами, людям без ігрового досвіду на початку важко звикнути до віртуального середовища. Згодом вони розуміють, що формат не ігровий і досить дисциплінує. І адаптуються. Цільова аудиторія IT-центру - це світчери (люди, які змінюють сферу діяльності - ред.), а це переважно люди старше 27 років. І дуже багато людей старшого віку серед викладачів DAN. IT education.  

"Вони - наші найкращі тестери тому, що розуміють, які є проблеми в навчанні. І вони, як і ми, хочуть їх подолати, і бачать в цьому прекрасний інструмент і спосіб".  

Інформатор вже писав про те, як отримати безкоштовну IT-освіту від держави. Серед можливостей - проект “IT Generation”. Її учасницею стала DAN. IT education. Тож наприкінці серпня стартує набір студентів та навчання з програмування, веброзробки, вебдизайну та маркетингу, ІТ рекрутингу.

“Метавсесвіт”

"Метавсесвіт"

Софія Єлагіна

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.